Οι ποδοσφαιρόφιλοι θα μπορούν πλέον να βλέπουν βίντεο από αγώνες του γερμανικού πρωταθλήματος ξεφυλλίζοντας τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις καθημερινή εφημερίδα της Ευρώπης. Η Bild της Axel Springer SE ενσωμάτωσε μια τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας που μετατρέπει τις φωτογραφίες της εφημερίδας σε βίντεο των 30 δευτερολέπτων όταν ο αναγνώστης περάσει από πάνω τους το smartphone του. Από αυτό το σαββατοκύριακό, τα βίντεο θα περιλαμβάνουν και highlights από τους αγώνες της Μπουντεσλίγκα.
Εκδότες από τον Καναδά μέχρι την Ιαπωνία έχουν πειραματιστεί με την επαυξημένη πραγματικότητα, αλλά χωρίς ιδιαίτερο αντίκτυπο πέρα από τον εντυπωσιασμό ενός νέου τεχνολογικού παιχνιδιού. Το New Yorker της Conde Nast και το Time της Meredith Corp.είναι δύο από τις αμερικανικές εκδόσεις που έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία. Η Axel Springer υποστηρίζει ότι το εγχείρημά της είναι μοναδικό στην Ευρώπη, γιατί προσφέρει αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο σε αναγνώστες της εφημερίδας χωρίς επιπλέον κόστος.
Τα βιντεοπαιχνίδια έχουν αξιοποιήσει καλύτερα την επαυξημένη πραγματικότητα, και οι κάτοχοι smartphones έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μυριάδες εφαρμογές, με πιο γνωστή το μπλοκμπάστερ παιχνίδι «Pokemon Go».
Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, οι αναγνώστες «έχουν απευθείας, αποκλειστική πρόσβαση σε αυτό το πολύ δημοφιλές περιεχόμενο βίντεο, αγοράζοντας την εφημερίδα», δηλώνει στο Bloomberg ο επικεφαλής του αθλητικού τμήματος Ματίας Μπρούγκελμαν. «Κάνουμε την έντυπη εφημερίδα πιο ελκυστική και δείχνουμε τις δυνατότητες που έχει για το μέλλον».
Η κίνηση αυτή της Axel Springer, που σχεδιάζει να επεκτείνει τη θεματική των βίντεο και σε τομείς πέρα του ποδοσφαίρου, έχει σκοπό να κάνει την έντυπη έκδοση της Bild πιο ελκυστική σε φίλους της τεχνολογίας. Και αποδεικνύει ότι η εταιρεία δεν έχει σκοπό να εγκαταλείψει το πιο δημοφιλές της έντυπο καθώς εστιάζει στο ψηφιακό περιεχόμενο.
Οι πωλήσεις της Bild έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 50% τα τελευταία 15 χρόνια, στα περίπου 17 εκατ. αντίτυπα την ημέρα το 2017. Ο διευθύνων σύμβουλος Ματίας Ντέπφερ αναπλήρωσε μέρος των χαμένων εσόδων με online χρεώσεις, και σήμερα η εφημερίδα έχει περισσότερους από 400.000 ιντερνετικούς συνδρομητές που πληρώνουν μέχρι και 13 ευρώ το μήνα για πρόσβαση στην ηλεκτρονική έκδοση.