Να μειώσουν τον χρόνο ταξιδιού Αθήνας – Θεσσαλονίκης στις 4,5 ώρες από τις αρχές του 2018 θέλουν οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για αυτό τον λόγο σχεδιάζουν να φέρουν από την Ιταλία αμαξοστοιχίες τύπου Frecciabianca (ή Λευκό Βέλος στα Ελληνικά) που πιάνουν μέγιστη ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί η ηλεκτροδοτούμενη σύνδεση Αθήνα-Λιανοκλάδι, η οποία βάσει του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος θα παραδοθεί μέσα στον Νοέμβριο. Από κει και πέρα η Trenitalia θα μεταφέρει στη χώρα μας κάποιες αμαξοστοιχίες Frecciabianca. Τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι τα πιο παλιά της ομάδας αμαξοστοιχιών υψηλών ταχυτήτων «Le Frecce» το οποίο σημαίνει «Τα Βέλη».
Υπάρχει το Frecciarossa («Κόκκινο Βέλος») που πιάνει ταχύτητες έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, το Freciargento («Ασημένιο Βέλος») που φθάνει και τα 250 χιλιόμετρα την ώρα και το Frecciabianca που πιάνει σε ορισμένες περιπτώσεις και τα 250 χιλιόμετρα την ώρα. Τα τραίνα Frecciabianca έχουν δύο κατηγορίες θέσεων (Α’ και Β’) και διαθέτουν βαγόνι με μπαρ.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι Ιταλοί θέλουν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια των 4,5 ωρών τον Φεβρουάριο του 2018 με το Frecciabianca να πραγματοποιεί ένα δρομολόγιο μπρος-πίσω κάθε ημέρα. Στην Ιταλία τα τραίνα Frecciabianca πραγματοποιούν μεταξύ άλλων τα δρομολόγια: Ρώμη – Γένοβα, Μιλάνο-Βενετία, Μιλάνο – Μπάρι και Μιλάνο –Τριέστι.