Πληρώσαμε 240 δισ. ευρώ για εισαγόμενα προϊόντα

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πληρώσαμε 240 δισ. ευρώ για εισαγόμενα προϊόντα

Ούτε ένα ούτε δυο αλλά 240 δισεκατομμύρια ευρώ πλήρωσαν οι Έλληνες για την εισαγωγή καταναλωτικών προϊόντων εντός της κρίσης. Το ποσό αυτό το οποίο ισοδυναμεί με περίπου το 60% του χρέους της χώρας θα μπορούσε ενδεχομένως να ήταν σημαντικά χαμηλότερο εάν υπήρχαν κίνητρα ενίσχυσης των ελληνικών βιομηχανιών οι οποίες χρόνο με το χρόνο φθίνουν. Μόνο οι εισαγωγές σε μοσχαρίσιο κρέας φτάνει το 1δισ. ευρώ ετησίως και τα 300 εκατ. ευρώ οι εισαγωγές χοιρινού κρέατος από Ισπανία, Γερμανία και Ολλανδία.

Μάλιστα παρά την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών παραμένει ελλειμματικό το εμπορικό ισοζύγιο της κατά 23 δισ. ετησίως και πως θα γινόταν διαφορετικά αφού οι Έλληνες δαπάνησαν 33 εκατ. ευρώ για να εισαγωγές ιταλικού χαρτίου υγείας, 16,5 εκατ. ευρώ για προτηγανισμένες πατάτες από την Γαλλία, 122 εκατ. ευρώ για ρούχα και παπούτσια από την Ισπανία , 80 εκατ. ευρώ για κινέζικα παιχνίδια και 142 εκατ. ευρώ για γάλα από τη Γερμανία και την Ολλανδία, 54,5 εκατ. ευρώ για ζάχαρη από Γαλλία όταν παλαιότερα τα ελληνικά εργοστάσια κάλυπταν να ελληνική ζήτηση και πραγματοποιούσαν και εξαγωγές. Την ίδια ώρα στις αγορές του συμπυκνωμένου γάλακτος, των αναψυκτικών, της μπύρας και του τσαγιού, περίπου το 80-90% του συνολικού τζίρου πωλήσεων μονοπωλείται από πολυεθνικές επιχειρήσεις ορισμένες από τις οποίες έχουν και παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα.

Την εικόνα αυτή της αγοράς έδωσε σε πρόσφατη εκδήλωση της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» μίας κοινότητας εξωστρεφών, παραγωγικών- μεταποιητικών επιχειρήσεων, Ελληνικής ιδιοκτησίας και αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας ο διευθυντής μάρκετινγκ της Λουξ, Πλάτων Μαρλαφέκας.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό ιδιαίτερα σκληρό καθώς την στιγμή που οι ελληνικές εταιρείες καλούνται να προεξοφλούν το σύνολο της αξίας σε εισαγόμενες πρώτες ύλες και εμπορεύματα, πιστώνοντας ταυτόχρονα τους πελάτες τους, οι θυγατρικές ξένων ομίλων, στις οποίες η μητρική εταιρεία στέλνει εμπορεύματα με πίστωση, μπορούν να συνεχίζουν απρόσκοπτα και μοιραία να αποκτούν το συγκριτικό πλεονέκτημα. Αποτέλεσμα είναι η παραγωγή χαμηλής προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία, χαμηλή ανάπτυξη, απώλεια επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας . «Τα capital controls, τα φορολογικά μέτρα και οι νέες αυξήσεις στις εισφορές χτυπούν κυρίως τις δικές μας επιχειρήσεις» σημείωσε ο κ. Μαρλαφέκας ενώ από την πλευρά του ο ΄Αγις Πιτσίολας της εταιρείας Αgrino και προεδρος της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» τόνισε ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα διανύει ίσως τις δυσκολότερες εποχές της. Πολλές εταιρίες κλείνουν ή μεταφέρουν τις δραστηριότητες τους στο εξωτερικό, με τη Βουλγαρία να έχει υποδεχθεί δεκάδες χιλιάδες νέα ΑΦΜ από την Ελλάδα

Οι Έλληνες επιχειρηματίες δεν δηλώνουν αντίθετοι στις ξένες επενδύσεις ωστόσο όπως τονίζουν θέλουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις να επενδύουν στην Ελληνική Οικονομία. «Οι περισσότερες εταιρίες του κόσμου είναι πρόθυμες να πουλήσουν στην Ελλάδα, να δημιουργήσουν εδώ ένα «salesoffice» ή μια μονάδα παραγωγής των προϊόντων που καταναλώνουμε. Όμως πόσες είναι έτοιμες να μεταφέρουν εδώ την Έδρα τους; Να παράγουν ή να σχεδιάσουν εδώ νέα προϊόντα; Πόσες θα τοποθετήσουν τα διαθέσιμα κεφάλαια τους στις Ελληνικές Τράπεζες; Θέλουμε πολυεθνικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Είναι μείζονος σημασίας όμως οι ελληνικής ιδιοκτησίας επιχειρήσεις, να αυξήσουν το μερίδιο τους στην Ελληνική Αγορά» τόνισε ο κ. Μαρλαφέκας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider