Λίγο το Μουντιάλ, λίγο ο καύσωνας, οι γερμανικές ζυθοποιίες ξεπούλησαν και... έμειναν από γυάλινα μπουκάλια, σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle.
Η ζυθοποιία Fiege από το Μπόχουμ έχει ξεκινήσει εκστρατεία μέσω Faceboo ζητώντας από τους καταναλωτές να επιστρέψουν όσα περισσότερα μπουκάλια μπορούν πριν φύγουν για διακοπές, γιατί δεν έχει που να εμφιαλώσει τις μπύρες της. «Πριν φύγετε για διακοπές επιστρέψτε τα άδεια μπουκάλια Μοritz Fiege στα σημεία πώλησης. Και μετά μπορεί να αρχίσει το πάρτυ!», σημειώνει η γερμανική ζυθοποιία στη σελίδα της στο κοινωνικό δίκτυο.
H επιστροφή άδειων μπουκαλιών μπύρας επιβραβεύεται με εννιά έως δεκαπέντε σεντ στη Γερμανία, αλλά το ποσό αυτό δεν είναι αρκετό για να βγει κανείς στον καύσωνα. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο για τις μικρές, τοπικές ζυθοποιίες, που συνήθως είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, όπως η Fiege.
Eκπρόσωπoς της εταιρείας ανέφερε στην DW ότι η ζήτηση φέτος το καλοκαίρι ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Ενώ υπό κανονικές συνθήκες πουλά 100.000 με 120.000 μπουκάλια τη μέρα, φέτος το καλοκαίρι η ζήτηση ανέρχεται στα 150.000 με 160.000 ημερησίως, κι έτσι είναι δύσκολο να ανταποκριθεί στις έκτακτες ανάγκες.
«Μάστιγα» η έλλειψη μπουκαλιών στη Γερμανία
Το πρόβλημα της έλλειψης μπουκαλιών έχει λάβει δραματικές διαστάσεις, επιβεβαίωσε στο DPA εκπρόσωπος κορυφαίου γερμανικού περιοδικού που εστιάζει στη μπύρα, ενώ το ίδιο δήλωσε και η Ένωση Γερμανών Ζυθοποιών για φέτος.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται επειδή οι ζυθοποιίες χρησιμοποιούν διαφορετικό τύπο μπουκαλιού ανάλογα με τη μπύρα που παράγει. Υπολογίζεται ότι στη γερμανική αγορά κυκλοφορούν περίπου δυο δισεκατομμύρια ανακυκλώσιμα μπουκάλια μπύρας, τα οποία αντιστοιχούν σε πληθυσμό 82,6 εκατ. κατοίκων. Άλλες χρησιμοποιούν καπάκια από μέταλλο, άλλες από φελλό ή πορσελάνη. Έτσι και η Fiege. Έχει το δικό της μπουκάλι, με ειδικό ντιζάιν και πορσελάνινο καπάκι, που όταν ανοίγει κάνει έναν χαρακτηριστικό ήχο, ιδιαίτερα αγαπητό στους λάτρεις της μπύρας.
Αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάνουν όμως τα μπουκάλια της Fiege πιο ακριβά, ενώ επίσης δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν πάνω από 30 φορές. Επίσης τα μεταλλικά κουτιά μπύρας δεν είναι ιδιαίτερα προσφιλή στη Γερμανία, όπως στις ΗΠΑ και τη Μ. Βρετανία, γιατί θεωρούνται επιβλαβή για το περιβάλλον αλλά και άσχημα. Από την άλλη πλευρά βέβαια η εμφιάλωση σε γυαλί είναι πιο χρονοβόρα και οι παραγγελίες για το καλοκαίρι πρέπει να γίνονται τουλάχιστον ένα χρόνο πριν.
Δεν είναι η πρώτη κρίση
Οι ειδικοί του χώρου παραμένουν εντούτοις ψύχραιμοι. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη... κρίση μπύρας λόγω έλλειψης μπουκαλιών. Το 2012 για παράδειγμα η βαυαρική ζυθοποιία Hofbräu αναγκάστηκε να πουλήσει μπουκάλια μπύρας μόνο σε όσους καταναλωτές επέστρεφαν τα άδεια.
Οι μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως η Beck's και η Warsteiner, δεν δείχνουν πάντως να επηρεάζονται άμεσα από την έλλειψη μπουκαλιών, μιας και διαθέτουν τα μέσα για να αντεπεξέλθουν.
Οι μικροί παραγωγοί, όπως η Fiege, πιέζονται περισσότερο. Ωστόσο, τουλάχιστον στην περίπτωση της Fiege, η διαδικτυακή καμπάνια που έχει ξεκινήσει αποφέρει μέχρι τώρα αποτελέσματα. Οι φανατικοί φίλοι της μικροζυθοποιίας από το Μπόχουμ ανταποκρίνονται στην έκκλησή της για επιστροφή των άδειων μπουκαλιών, ενώ συγχρόνως η απρόσμενη αυτή κρίση την έχει κάνει διάσημη.