Θέμα ημερών είναι η κατάθεση του νόμου – πλαισίου για την αξιοποίηση των 10 Οργανισμών Λιμένων που βρίσκονται στην κατοχή του ΤΑΙΠΕΔ από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας. Στόχος του Ταμείου είναι μέσα στον Νοέμβριο να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που υπάρχει και έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικών και να ακολουθήσουν τα λιμάνια Καβάλας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ραφήνας.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει παραλάβει ήδη από τον Νοέμβριο του 2017 την στρατηγική μελέτη για τους καλύτερους τρόπους αξιοποίησης των λιμένων, μόνο που δεν έχει γίνει γνωστό αφενός τι προβλέπει αυτή η μελέτη και ούτε καν ποιος την έφτιαξε, καθώς αποτελεί πάγια τακτική του Ταμείου να μην δημοσιοποιεί τους συμβούλους του. Το μόνο που είναι γνωστό μέχρι στιγμής για τα λιμάνια (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) είναι ότι δεν πρόκειται να πουληθούν οι Οργανισμοί που έχουν αναλάβει την λειτουργία τους μέχρι το 2042, όπως έγινε με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ. Οι οργανισμοί λιμένων θα παραμείνουν στον έλεγχο Δημοσίου και θα παραχωρηθούν συγκεκριμένες λειτουργίες τους (π.χ. εμπορευματικές μεταφορές, κρουαζιέρα, σκάφη αναψυχής) σε ιδιώτες επενδυτές.
Αξίζει να σημειωθεί πως όπως αναφέρουν τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και οι δέκα οργανισμοί λιμένων παρουσιάζουν κερδοφορία, έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και παρουσιάζουν αύξηση τζίρου και κερδών. Όμως, τα στελέχη του Ταμείου εκτιμούν για να υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη των λιμένων θα πρέπει να βρεθούν νέα κεφάλαια για επενδύσεις που θα διευρύνουν μεταξύ άλλων και τις υποδομές τους. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στον κλάδο της κρουαζιέρας με το ΤΑΙΠΕΔ να συντονίζει κοινές ενέργειες και δράσεις μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων, για την δημιουργία clustering κρουαζιέρας και την κοινή κάθοδο τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ-χρηματοδότησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων, με αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση τους.
Προχωρά και η μαρίνα Αλίμου
Στο μεταξύ, τρέχει και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου, η οποία είναι και η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης του δικαιώματος εκμετάλλευσης. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι μέχρι τα τέλη του έτους να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές από τα οχτώ σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση.
Σημειώνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής στη β΄ φάση έχουν τα εξής σχήματα: Lamda Dogus (Lamda Development και τουρκική Dogus), η κοινοπραξία Port Adhoc SAS - Dream Yacht Mediterranee - J&P ΑΒΑΞ, η κοινοπραξία ΑΒΙΑΡΕΠ Ελλάς - Κόσμος Ελλάς, η κοινοπραξία Ελλάκτωρ με τον τουρκικό όμιλο Koch, η ΑΤΕΣΕ, η Ιντρακάτ και η Πόρτο Καρράς του ομίλου Τεχνική Ολυμπιακή.