Mετρά αντίστροφα ο χρόνος για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Mετρά αντίστροφα ο χρόνος για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία λήγει στις 6 Ιουλίου και χωρίς κανείς να μπορεί να προδιαγράψει το μέλλον του διαγωνισμού αλλά και της ίδιας της εταιρείας.

Να σημειωθεί ότι αυτή είναι η τέταρτη παράταση που δίνεται, καθώς οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές έως τις 22 Ιουνίου, αλλά τελικώς αποφασίστηκε να δοθεί επιπλέον χρόνος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, καθώς μέσα στο 2016 είχαν οριστεί άλλες τρεις καταληκτικές ημερομηνίες του σχετικού διαγωνισμού, στις 28 Μαρτίου, στις 26 Απριλίου και στις 31 Μαΐου.

Σύμφωνα με πληροφορίες κανένας από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό (Ρωσικοί και Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι) δεν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με τις συνεχείς αναβολές αλλά και την πορεία των οικονομικών μεγεθών που παρουσίασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2015.

Η εταιρεία πέρυσι εμφάνισε κύκλο εργασιών 125,2 εκατ., έναντι 140,8 εκατ. το 2014, στον οποίο όμως συμπεριλαμβάνονται τα 50 εκατ. ευρώ με τα οποία επιδοτούνται τα άγονα δρομολόγια.
Χωρίς την επιδότηση ο τζίρος έφτασε τα 68,7 εκατ., έναντι 77,9 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 11,8%.

Από την άλλη, τα καθαρά κέρδη της έφτασαν τα 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,11 εκατ. ευρώ, παρά τον πολυήμερο αποκλεισμό της Ειδομένης ο οποίος κόστισε από τα τέλη του 2015 στην εταιρεία πάνω από 4 εκατ. ευρώ, συν ένα τεράστιο πλήγμα στην αξιοπιστία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Βέβαια τα κέρδη που εμφάνισε η εταιρεία προέκυψαν από δύο σημαντικούς λόγους: από την ετήσια επιδότηση των 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές αλλά και από την δραματική μείωση του κόστους του προσωπικού της.

Ειδικότερα στις αρχές του 2010, η εταιρεία αριθμούσε 1.532 εργαζόμενους, ενώ το κόστος ανερχόταν στα 102 εκατ. ευρώ χωρίς την επιδότηση των άγονων γραμμών, ενώ το 2015 οι εργαζόμενοι μειώθηκαν στους 679 με το κόστος μα πέφτει στα 75 εκατ. ευρώ.

Όμως και για το 2016 τα πράγματα δεν αναμένεται να είναι ρόδινα για την εταιρεία. Για τη φετινή χρονιά, εκτιμάται ότι ο αποκλεισμός από πρόσφυγες-οικονομικούς μετανάστες της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης, θα προκαλέσει νέα οικονομική ζημιά η οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθει τουλάχιστον σε 2,2 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή όλοι αναρωτιούνται αν θα μπορέσει ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, δηλαδή μέσα στους πέντε μήνες που απομένουν όταν γίνονται ανεπιτυχείς προσπάθειες από το Δεκέμβριο του 2015 για να βρεθεί ο νέος αγοραστής.

Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση που ο διαγωνισμός δεν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγείται σε λύση και εκκαθάριση ενώ υπάρχει ο κίνδυνος οι ευρωπαϊκές αρχές να ζητήσουν πίσω τις επιδοτήσεις, ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider