Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Interbrand, που αξιολογεί τις μάρκες με τη μεγαλύτερη παγκόσμια αξία από το 1988 έως σήμερα, 16 εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων εντάσσονται στη λίστα των 100 πιο σημαντικών, από οικονομική άποψη.
Για το 2017, μια νέα είσοδος στις 100 καλύτερες μάρκες της έρευνας της Interbrand είναι αυτή της Ferrari. Μαζί με την Tesla, είναι οι δύο πιο μικρές από άποψη όγκου παραγωγής βιομηχανίες κατασκευής αυτοκινήτων, με παγκόσμια όμως αναγνώριση και πολύ υψηλή αξία.
Όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε, η αξία των τριών πρώτων εταιρειών υπερκαλύπτει κατά πολύ το άθροισμα όλων των υπολοίπων. Η πρώτη Toyota αποτιμάται σε πάνω από 50 δις δολάρια, η δεύτερη Mercedes σε περίπου 48 δις και η τρίτη BMW σε 41,5 δις, όταν η τέταρτη Honda πέφτει στα μόλις 22,7 δις.
Από τον κατασκευαστικό τομέα του αυτοκινήτου βλέπουμε πως μόνο δύο εταιρείες τα καταφέρνουν να βρεθούν στο top ten των παγκόσμιων μαρκών με τη μεγαλύτερη αξία. Αντίθετα, πέντε ανήκουν στον τομέα της πληροφορικής κατέχοντας μάλιστα και το top three–Apple, Google, Microsoft, Facebook και IBM- μία μόνο στον τομέα των τροφίμων και ποτών –Coca Cola- μία στα καταναλωτικά ηλεκτρονικά –η Samsung- και τέλος η Amazon, στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στα media.
Όπως μπορούμε να δούμε, από τις πιο ακριβές και διάσημες μάρκες κατασκευής οχημάτων, αν εξαιρέσουμε αυτές που στα προϊόντα τους περιλαμβάνουν και δίτροχα, όπως τη BMW και τη Honda, μια μόνο μάρκα αμιγώς μοτοσικλετική, η Harley Davidson, καταφέρνει να μπει στη λίστα των 100 ακριβότερων μαρκών στον κόσμο.
Επίσης είναι χαρακτηριστικό ότι οι Γερμανοί παίρνουν τη μερίδα του λέοντος αριθμητικά, με τους Ιάπωνες να ακολουθούν και μαζί να μονοπωλούν τις κορυφαίες θέσεις. Να σημειωθεί ότι καμία γαλλική μάρκα δεν καταφέρνει να βρεθεί στο top 100, ενώ η μια μόνο ιταλική μπήκε μόλις φέτος και είναι η Ferrari.
Τέλος θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η κατάταξη της Interbrand δεν αφορά τον όγκο πωλήσεων των εταιρειών, αλλά την κερδοφορία τους, τη χρηματιστηριακή τους αξία και τη συνολική τους παρουσία στο παγκόσμιο στερέωμα. Γι’ αυτό άλλωστε βλέπουμε εταιρείες που βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, όπως η VW, να υπολείπεται σε αξία από την μικρότερη και μάλιστα θυγατρική της, την Audi. Ακόμα δε πιο χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις των Ferrari και Tesla, που παρότι πωλούν μερικές δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα παγκοσμίως, η αξία τους ως μάρκες είναι ανάλογη κολοσσών με πωλήσεις πολλών εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια η κατάταξη, βάσει αξίας, με τις μάρκες αυτοκινήτου που σύμφωνα με την έρευνα περιλαμβάνονται στις 100 κορυφαίες του πλανήτη για το 2017.
01 Toyota 50,291 δις δολάρια
02 Mercedes 47,829 δις δολάρια
03 BMW 41,521 δις δολάρια
04 Honda 22,696 δις δολάρια
05 Ford 13,643 δις δολάρια
06 Hyundai 13,193 δις δολάρια
07 Audi 12,023 δις δολάρια
08 Nissan 11,534 δις δολάρια
09 Volkswagen 11,522 δις δολάρια
10 Porsche 10,129 δις δολάρια
11 Kia 6,681 δις δολάρια
12 Land Rover 6,095 δις δολάρια
13 Harley-Davidson 5,671 δις δολάρια
14 MINI 5,114 δις δολάρια
15 Ferrari 4,876 δις δολάρια
16 Tesla 4,009 δις δολάρια