Public: Δεν ενδιαφερόμαστε για την Media Markt

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Public: Δεν ενδιαφερόμαστε για την Media Markt

«Ανυπόστατα σενάρια» χαρακτηρίζει στο insider.gr ο όμιλος Olympia που έχει τα καταστήματα Public την εξαγορά της γερμανικής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Media Markt, σε μια προσπάθεια να βάλει τέλος στην έντονη φημολογία των τελευταίων ημερών.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα καταστήματα Public παρουσιάζουν ραγδαία ανάπτυξη και προσφάτως επεκτάθηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο οπότε και δεν φαίνεται να συντρέχει λόγος για την εξαγορά μιας επιπλέον αλυσίδας.

Να υπενθυμίζουμε ότι εδώ και λίγες εβδομάδες, μετά και την πώληση των Media Markt Ρωσίας από την μητρική CECONY στην τοπική αλυσίδα ηλεκτρονικών «M.Video» κύκλοι της αγοράς διαδίδουν σενάρια πώλησης της αλυσίδας ηλεκτρονικών ή μέρος αυτής σε άλλο μεγάλο παίκτη της ελληνικής αγοράς με επικρατέστερο τον όμιλο της Olympia και δεύτερο στη λίστα την αλυσίδα Πλαίσιο.

Η έντονη φημολογία μάλιστα κινητοποίησε μέχρι και το σύλλογο ιδιωτικών υπαλλήλων η Ένωση να στείλει επιστολή και να ζητήσει την παρέμβαση της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων σε περίπτωση που ισχύσουν τα σενάρια εξαγοράς ή συγχώνευσης.

Σύμφωνα με την επιστολή που εστάλη στο υπουργείο Εργασίας «οι πληροφορίες των εργαζομένων και μελών του συλλόγου θέλουν η συμφωνία να έχει προχωρήσει μεταξύ των δύο εταιρειών και να έχει κατατεθεί προς έγκριση στην αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Ωστόσο όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι «δεν υπάρχει καμία επίσημη αναφορά στους ίδιους για μια τέτοια συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, ούτε βεβαίως υπήρξε επίσημη διαβούλευση όπως ο νόμος ορίζει σε τέτοιες περιπτώσεις». Για όλους τους παραπάνω λόγους προσθέτουν ο εργαζόμενοι κι αν εν τέλει οι φήμες επιβεβαιωθούν, «η συμφωνία θα αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των διατάξεων περί μεταβίβασης επιχείρησης».

Ώθηση στα σενάρια για αλλαγή στρατηγικής της Media Markt στην ελληνική αγορά τα οποία περιλαμβάνουν μέχρι και την εκχώρηση μέρους των δραστηριοτήτων της σε άλλη λιανεμπορική αλυσίδα του κλάδου έδωσαν τα αρνητικά αποτελέσματα που καταγράφει τα τελευταία χρόνια ο όμιλος και ο περιορισμός των καταστημάτων της σε 12 τα οποία υπάρχουν σε τέσσερις γεωγραφικές περιοχές (Αθήνα, Λάρισα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη). Να υπενθυμίσουμε ότι οι ισολογισμοί της εταιρείας το πρόσημο είναι συνεχώς αρνητικό έχει ωστόσο καταφέρει να περιορίσει τις διευρυμένες ζημιές των πρώτων χρόνων.

Τις αμφιβολίες για το μέλλον της εταιρείας ενίσχυσε και η μη ανακοίνωση κάποιου επενδυτικού πλάνου που θα περιλάμβανε άνοιγμα νέων καταστημάτων το τρέχον έτος.

Αυτά τα αρνητικά αποτελέσματα εξαντλείται και το ενδιαφέρον του ομίλου Olympia, o όμιλος που ιδρύθηκε από τον Πάνο Γερμανό το 1980 και έχει μετεξελιχθεί πλέον σε πολυεθνικό, κάνοντας έναν τζίρο που έχει αγγίξει τα 2 δισ. ευρώ.

Η Olympia Group είναι έντονα εξωστρεφής όμιλος με παρουσία σε 5 χώρες. Μαζί με τις θυγατρικές της παρουσιάζει κύκλο εργασιών που πλησιάζει τα 2 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) προσεγγίζουν τα 490 εκατ. Συνολικά απασχολούμε περισσότερους από 6.000 εργαζομένους και στηρίζουμε 12.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. Την τελευταία πενταετία, η Olympia έχει επενδύσει περισσότερα από 250 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά, ενώ από το 2015 και μετά δημιούργησε 400 νέες θέσεις εργασίας. Όσο για τα Public διαθέτουν πάνω από 50 καταστήματα και καλύπτουν ήδη ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής και της κυπριακής αγοράς.

Πέρα βέβαια από τον όμιλο Olympia τα σενάρια ήθελαν η Media Markt να βρίσκεται σε συνομιλίες και με άλλη αλυσίδα ηλεκτρονικών και συγκεκριμένα το Πλαίσιο η οποία τον τελευταίο καιρό προετοιμάζει την είσοδό της στις λευκές συσκευές. Ωστόσο ούτε η πρόθεση του Πλαισίου να κάνει την επέκτασή του στο χώρο των λευκών συσκευών επιβεβαιώνεται μέχρι στιγμής.

Να υπενθυμίσουμε ότι η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών υπέστη τα τελευταία χρόνια της κρίσης σφοδρότατο πλήγμα , μόνο την περίοδο 2007-2015 υποχώρησε κατά 47% και ο ανταγωνισμός έγινε σφοδρότατος με αποτέλεσμα εταιρείες να χρειάζεται να προβαίνουν σε μεγάλες εκπτώσεις που περιόριζαν ακόμα περισσότερο τα κέρδη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider