Στο τζίρο των νησιών ποντάρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο τζίρο των νησιών ποντάρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ

«Πόδι» στην αγορά του Ρεθύμνου βάζει η αλυσίδα σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, η ΑΒ Βασιλόπουλος, εκμεταλλευόμενη το κενό που υπάρχει στην πόλη της Κρήτης έχει προχωρήσει στην αγορά έκτασης για την ανέγερση του δικού της καταστήματος.

Το κόστος της επένδυσης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από τους καλοκαιρινούς μήνες, κυμαίνεται στα 6 εκατ. ευρώ.

Η κίνηση αυτή της ΑΒ Βασιλόπουλος, έρχεται να επιβεβαιώσει το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις τουριστικές περιοχές, όπου ο τζίρος καταγράφει συνεχή άνοδο (σε αντίθεση με το τζίρο της Αθήνας), λόγω της αύξησης του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας.

Ετσι ενώ το 2014, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ που έχουν έδρα στην Αττική, αρκετές εκ των οποίων έχουν και πανελλαδική εμβέλεια, μειώθηκε πάνω από 2% υποχωρώντας στα 5,4 δις. ευρώ, όταν οι αλυσίδες με έδρα την επαρχία «είδαν» τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 2% και ο τζίρος τους να ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό «έτρεξαν» οι πωλήσεις των τοπικών αλυσίδων σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση όπως είναι η Κρήτη, όπου ο τζίρος των αλυσίδων που έχουν έδρα στη Μεγαλόνησο εμφάνισε αύξηση περί το 13% σε σχέση με το 2013.

Ως εκ τούτου, το ενδιαφέρον των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ, μετατοπίζεται πλέον στην επαρχία και κυρίως σε περιοχές αλλά και νησιά με υψηλή τουριστική κίνηση.

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη τα 25 εκατομμύρια τουρίστες που αναμένονται στη χώρα μας για το 2016, όσο και το γεγονός ότι οι επιπτώσεις της κρίσης είναι μικρότερες στην επαρχία σε σχέση με τις μεγάλες πόλεις, τότε γίνεται οφθαλμοφανές, για πιο λόγο οι μεγάλοι του κλάδου επενδύουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, είτε για την αυτόνομη ανάπτυξη τους, είτε για την εξαγορά κάποιας τοπικής αλυσίδας.

Εκτός από την αγορά του Ρεθύμνου, η ΑΒ Βασιλόπουλος, σκοπεύει να επενδύσει την επόμενη χρονιά 100 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα κατευθυνθεί στην επαρχία και δη σε Κρήτη, Θεσσαλία, Χαλκιδική και Βόρειο Ελλάδα.

Συγκεκριμένα ο στόχος για την Κρήτη είναι να υπερδιπλασιάσει το δίκτυό των καταστημάτων της από 7 που είναι σήμερα σε 15 σε βάθος τριετίας, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την τουριστική κίνηση όπως έχουν κατά καιρούς τονίσει τα στελέχη του Ομίλου.

Η περιφέρεια βρίσκεται στο στόχαστρο της «Μαρινόπουλος», η οποία επεκτείνει τα επιχειρηματικά της σχέδια στη δυτική Ελλάδα, προχωρώντας στην εξαγορά της Κρόνος Νικ. Καρακίτσος.

Σημειώνεται ότι η Μαρινόπουλος διαθέτει στην περιοχή (Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία) 17 καταστήματα, ενώ η Κρόνος διαθέτει 19 καταστήματα στο Νομό. Eκτός της Δυτικής Ελλάδας, η εταιρεία έχει εξαπλωθεί και στην Κρήτη, στη Σαντορίνη και στη Βόρεια Ελλάδα.

Στόχος της Μαρινόπουλος, μετά και την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του δικτύου της είναι να ενδυναμώσει την παρουσία της στη λιανική αγορά της επαρχίας, σε στοχευμένες ωστόσο αγορές.

Ήδη στην Κρήτη η Μαρινόπουλος διεύρυνε την τοπική της παρουσία συνεργαζόμενη με την αλυσίδα Elite – Αριάδνη, η οποία εντάχθηκε στο δίκτυο franchise με 7 σούπερ μάρκετ (6 στο Ηράκλειο και το 1 στη Χερσόνησο). Στη Σαντορίνη, τρία καταστήματα της αλυσίδας που έως τώρα ανήκαν στο δίκτυο franchise μετετράπησαν σε εταιρικά.

Στους διεκδικητές της «τουριστικής πίτας» είναι και η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η οποία πριν από περίπου ένα χρόνο προχώρησε στην απόκτηση του 60% της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης (από τις παλαιότερες και γνωστότερες του νησιού), η οποία διαθέτει 38 καταστήματα και απασχολεί 940 εργαζομένους, ενώ εδώ και μερικούς μήνες έχει αποκτήσει παρουσία και στην Κόρινθο (στο εμπορικό κέντρο Mare West).

Στη διεκδίκηση του «τουριστικού» τζίρου ποντάρει και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης η οποία διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Χαλκιδική.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider