Τεστ αντοχής για τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα ο κορονοϊός

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τεστ αντοχής για τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα ο κορονοϊός
Απαραίτητη η λελογισμένη χρήση από πλευράς των καταναλωτών για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση.

Σε τεστ αντοχής επιδίδονται το τελευταίο διάστημα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα αφού καλούνται να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες εξαιρετικά υψηλής ζήτησης ενόψει της νέας πραγματικότητας που έχει διαμορφώσει στη χώρα ο κορονοϊός. Από πλευράς τους οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι διαβεβαιώνουν ότι τα δίκτυα μπορούν να υποστηρίξουν τις παρούσες συνθήκες, τόσο όμως οι αρμόδιοι φορείς όσο και το υπουργείο ψηφιακής Διακυβέρνησης υπογραμμίζουν την ανάγκη για «λελογισμένη χρήση» από πλευράς των καταναλωτών ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στις ταχύτητες λόγω υπερφόρτωσης που θα παρακωλύσουν την λειτουργία των επιχειρήσεων και την διαδικασία της εκπαίδευσης.

Πράγματι το τελευταίο διάστημα, δεδομένου ότι συνίσταται η παραμονή στο σπίτι κι εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση από την πλειονότητα των συμπολιτών μας, τα δίκτυα καλούνται να ανταπεξέλθουν σε πρωτόγνωρες συνθήκες, οι οποίες γίνονται πιο απαιτητικές μέρα με την μέρα καθώς όλο και περισσότεροι κλάδοι διακόπτουν προσωρινά την λειτουργία τους. Η κατάσταση μάλιστα θα γίνει πιο απαιτητική από την Τετάρτη κι έπειτα όπου θα κλείσουν και τα εμπορικά καταστήματα της χώρας με αποτέλεσμα μεγάλη μερίδα του κόσμου να μείνει στο σπίτι χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο για να κοινωνικοποιηθεί αλλά και να διασκεδάσει την πλήξη του εγκλεισμού της.

Από πλευράς τους οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι διαβεβαιώνουν ότι τα δίκτυα μπορούν να υποστηρίξουν τις παρούσες συνθήκες όπου μεγάλο μέρος της ανθρώπινης επικοινωνίας πραγματοποιείται online, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, όπως επεσήμαναν οι διεθύνοντες σύμβουλοι των τεσσάρων τηλεπικοινωνιακών παρόχων κατά την βιντεοδιάσκεψη που είχαν χθες Δευτέρα με την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ωστόσο για τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών αποφασίστηκε η τακτική επικοινωνία όλων των εμπλεκόμενων φορέων μιας και οι συνθήκες αλλάζουν καθημερινά και μαζί τους αυξάνονται και οι απαιτήσεις. Όσο για τις πιθανές ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν για τη διαχείριση του αναμενόμενου αυξημένου φόρτου στα δίκτυα, συζητήθηκαν στην χθεσινή διάσκεψη με τον κ. Πιερρακάκη αλλά και θα αναλυθούν περαιτέρω στο σημερινό ραντεβού των παρόχων με τον νέο υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά, για την παρουσίαση των επιχειρησιακών τους σχεδίων.

Εκατέρωθεν στόχος παραμένει η διασφάλιση στο μέγιστο δυνατό βαθμό της αποτελεσματικής λειτουργίας των λύσεων τηλεργασίας που χρησιμοποιούν τόσο φορείς του Δημοσίου όσο και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όλες οι σχετικές υπηρεσίες επικοινωνίας που παρέχονται προς τους πολίτες.

Για το λόγο αυτό μάλιστα και με δεδομένο ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρώπινης επικοινωνίας αυτή καλείται να διεκπεραιώνεται σχεδόν εξολοκλήρου μέσω της τεχνολογίας και των δικτύων, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξέδωσε οδηγίες προς τους πολίτες για υπεύθυνη χρήση των δικτύων και των υπηρεσιών ώστε να αποφεύγονται πιθανά φαινόμενα τοπικής υπερφόρτωσης στα δίκτυα.

Σύμφωνα με αυτές συνιστάται να:

  1. Αποφεύγουμε, όσο το δυνατό, τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 09:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούμε τον απαιτούμενο «χώρο» ώστε τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές ανάγκες εφαρμογών επικοινωνίας και ομαδικής απομακρυσμένης εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης που είναι τόσο σημαντικές για μεγάλο αριθμό συμπολιτών μας και επιχειρήσεων και εν τέλει κρίσιμες για την λειτουργία όλης της οικονομίας.
  2. Αν πρόκειται να πραγματοποιήσουμε μία τηλεφωνική κλήση προτιμάμε τα σταθερά δίκτυα αντί των κινητών. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε τη δημιουργία υπερβολικής κίνησης στις υποδομές κινητής τηλεφωνίας.
  3. Αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου μεγέθους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, εξαντλούμε κάθε προσπάθεια συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό.
  4. Αποφεύγουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον υπολογιστή μας.
  5. Αποφεύγουμε τις περιττές video κλήσεις, τόσο τις ώρες αιχμής όσο και τις απογευματινές και βραδινές ώρες μη αιχμής.
  6. Εκμεταλλευόμαστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες ομαδικής – συνεργατικής εργασίας με τους συναδέλφους μας και δεν χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τις κλασσικές βιντεοεφαρμογές.
  7. Κατεβάζουμε στον υπολογιστή μόνο τα αρχεία που χρειαζόμαστε. Αν θέλουμε να μοιραστούμε με άλλους ένα αρχείο που εντοπίσαμε στο διαδίκτυο, τους στέλνουμε τον σύνδεσμο και όχι το ίδιο το αρχείο.
  8. Διατηρούμε ενημερωμένες τις ηλεκτρονικές μας συσκευές με τις τελευταίες εκδόσεις του λογισμικού τους, ακολουθώντας τις οδηγίες των κατασκευαστών. Επίσης, διατηρούμε ενημερωμένα τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε για την προστασία των συσκευών από κακόβουλο λογισμικό.
  9. Αν έχουμε παιδιά φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε όσο το δυνατόν τη προσκόλλησή τους αποκλειστικά σε πλατφόρμες μετάδοσης βίντεο (streaming) και στα κοινωνικά δίκτυα.
  10. Υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Συμβουλευόμαστε τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (www.eody.gr) για την αντιμετώπιση του κορονοϊού και δεν αναπαράγουμε πληροφορίες και υλικό που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης.

Παράλληλα βέβαια το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εγκαινίασε και την πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR, μέσω της οποίας κάλεσε τις επιχειρήσεις τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους που παρέχονται με συνδρομή, μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα.

Ανταποκριθείσα σε αυτή η Cosmote ανακοίνωσε μία πρώτη σειρά ενεργειών, για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας, της εργασίας και της ψυχαγωγίας από το σπίτι, η οποία περιλαμβάνει παροχή δωρεάν mobile data σε όλους τους συνδρομητές κινητής COSMOTE, δωρεάν χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένων στους συνδρομητές της σε Ιταλία και Ισπανία, αλλά και στη διάθεση δωρεάν τηλεοπτικού περιεχομένου για όλο το ελληνικό κοινό μέσω YouTube.

Να υπενθυμίσουμε ότι την Παρασκευή και η Vodafone, σε μια προσπάθεια στήριξης της ελληνικής οικογένειας εγκαινίασε ένα νέο ειδικό, διαδραστικό μενού για παιδιά (KIDS MODE) το οποίο θα προσφέρεται δωρεάν στους συνδρομητές του Vodafone TV από την Δευτέρα 16/3 και για τους επόμενους τρεις μήνες, εγκαινίασε και την έναρξη της συνεργασίας της με την με την online πλατφόρμα μάθησης brainy.gr που έχει ανακοινώσει ελεύθερη πρόσβαση για το χρονικό διάστημα που τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά καθώς και την δωρεάν πρόσβαση σε μαθήματα και δραστηριότητες STEM μέσω της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμα www.generationnext.vodafone.gr

Αντίστοιχες ενέργειες αναμένεται να ανακοινώσουν εντός της ημέρας και οι άλλοι δύο τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, Wind και Forthnet σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr

Πέρα βέβαια από τις ενέργειες της πολιτείας και των επιχειρήσεων αυτό που απαιτείται είναι και η λελογισμένη χρήση του δικτύου από την πλευρά του καταναλωτικού κοινού για να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του και να μην αναγκαστεί η χώρα να υιοθετήσει μέτρα αντίστοιχα με εκείνα που έλαβαν χώρες του εξωτερικού.

Να θυμίσουμε ότι οι αρμόδιες αρχές στην Γαλλία σκέφτονται να επιβάλλουν περιορισμούς στη χρήση του διαδικτύου από την ερχόμενη Δευτέρα, ώστε να εξυπηρετηθούν πρωτίστως επιχειρήσεις, κρατικές δομές και εκπαίδευση. Σύμφωνα μάλιστα με τον διεθνή τύπο, η κίνηση θα μπορούσε να επηρεάσει πλατφόρμες συνεχούς ροής περιεχομένου, όπως το Netflix, το Youtube ή κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook.

Αντίστοιχη υπερφόρτωση δημιουργήθηκε και στην Ισπανία όπου οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έβγαλαν από κοινού δελτίο τύπου συστήνοντας στους χρήστες να αποφεύγουν τις υπηρεσίες video streaming και το online gaming κατά τις ώρες αιχμής – δηλαδή από το πρωί έως τις 6 όπου απασχολείται εξ αποστάσεων το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων της χώρας. Σε αυτή την δήλωση μάλιστα οι πάροχοι ανέφεραν ότι οι έκτακτες συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα έχουν οδηγήσει σε «έκρηξη της κίνησης online με τα δίκτυα WiFi να παρουσιάζουν μια αύξηση της τάξης του 50 και τα κινητά δίκτυα μια αύξηση της τάξης του 40% στις υπηρεσίες φωνής και 25% στα δεδομένα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider