Την μεγαλύτερη τριμηνιαία πτώση κατέγραψε η αγορά των smartphone στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 6,3% εν συγκρίσει με αυτές του αντίστοιχου τριμήνου της προηγούμενης χρονιάς, σύμφωνα με νέα έρευνα της Canalys.
«Αυτή είναι μια νέα εποχή για τα smartphones στην Ευρώπη. Οι λίγες - ακόμη - αναπτυσσόμενες αγορές δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν τις κορεσμένες. Περνάμε από μια εποχή ανάπτυξης σε μια κυκλική εποχή κι αυτό αποτελεί μια νέα πρόκληση για τους παίκτες που έχουν ήδη μερίδιο αγοράς στην περιοχή. Αποτέλεσμα αυτής της κυκλικής πορείας θα είναι τα μικρότερα εμπορικά σήματα να εγκαταλείπουν την αγορά τα επόμενα χρόνια» τονίζει στην ανάλυσή της η Canalys.Ωστόσο οι κατασκευαστές μέχρι στιγμής εκδηλώνουν εντελώς διαφορετικές προθέσεις αφού σύμφωνα με δηλώσεις τους η Ευρώπη εξακολουθεί να αποτελεί αγορά στόχο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ιδιαίτερα αρνητική καταγράφηκε η «κόπωση» στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 13,9% το 1ο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με τις συσκευές που πουλήθηκαν το εν λόγω διάστημα να φτάνουν στα 30,1 εκατ. συσκευές.
Αντίστροφως ανάλογη είναι η κατάσταση της αγοράς στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με τις πωλήσεις των smartphones να αυξάνονται κατά 12,3% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 15,9 εκατ. τεμάχια το 2018, σύμφωνα με έρευνα της Canalys Ηγέτιδα αγορά της ανοδικής αυτής πορείας αποδείχτηκε η ρωσική.
Οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές εμφάνισαν σύμφωνα με την Canalys μια διαφορετική πορεία το τρίμηνο του 2018. Συγκεκριμένα, η Samsung παρέμεινε στην κορυφή, με πωλήσεις ελαφρά υψηλότερες των 15 εκατ. smartphones, μειωμένες, ωστόσο, κατά 15% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Apple, από την πλευρά της, πώλησε στην περιοχή πάνω από 10 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος κατά 5,4% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του περασμένου έτους. Την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών που έχουν την μεγαλύτερη απήχηση στην Ευρώπη συμπληρώνουν η κινεζική Xiaomi αλλά και η ανανεωμένη Nokia οι οποίες πούλησαν 2,6 και 1,4 εκατ. συσκευές αντίστοιχα.
Την τρίτη θέση της αγοράς κατέλαβε η Huawei, η οποία είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 38,6% το 1ο τρίμηνο, φθάνοντας τα 7,4 εκατ. συσκευές. Παρά τη μεγάλη αύξηση του όγκου πωλήσεων, η εταιρεία κατάφερε να ενισχύσει την αξία των αποστολών μόλις κατά 1,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενδεχομένως λόγω προσφορών.
Τι θέλουν οι καταναλωτές στα κινητά τους
Ωστόσο συνολικά οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές, διεύρυναν το μερίδιο αγοράς τους από 61% το 1ο τρίμηνο του 2014 σε 71,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Οι μικρότεροι παίκτες της αγοράς, από την άλλη, όπως Alcatel, Sony και LG, κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις το εξεταζόμενο διάστημα.
Όσο για το ποιές συσκευές κερδίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών, η έρευνα της Canalys αποδεικνύει πως είναι αυτές με την μεγαλύτερη οθόνη, με dual sim αλλά και με διπλές ή και τριπλές ενσωματωμένες κάμερες επιβεβαιώνοντας τις βασικές τάσεις της βιομηχανίας. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως οι πωλήσεις συσκευών με διπλή και τριπλή κάμερα αυξήθηκαν πάνω από 150% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Αναλυτικότερα, η μεγάλη αναλογίας οθόνη (18:9) πούλησαν 7,3 εκατ. συσκευές, 8% περισσότερες συσκευές dual sim πουλήθηκαν σε σχέση με πέρυσι ενώ το 82,7% αύξηση κατέγραψαν οι συσκευές που είχαν RAM πάνω από 4 GB. Όσο για την φωτογραφική κάμερα, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα κινητά με διπλή κάμερα πούλησαν 13 εκατ. συσκευές σε σχέση με τα 5 εκατ. που είχαν πουληθεί το πρώτο τρίμηνο του 2017.