Προαιρετικό θα είναι το πλαφόν χρέωσης στους λογαριασμούς τηλεφώνου που θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου αφού περιλαμβάνεται στην τρίτη δέσμη μέτρων που αποφασίστηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο με τον Νέο Κανονισμο Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ. Στόχος του, όπως διευκρινίζεται είναι ο εξορθολογισμός των συμβατικών σχέσεων μεταξύ τηλεπικοινωνιακών παρόχων και καταναλωτών. μέρος των κανονιστικών ρυθμίσεων.
Το μέτρο υιοθετείται από την ΕΕΤΤ για να προφυλάξει τους καταναλωτές υπό τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία και για το λόγο αυτό θα είναι προαιρετικό.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση (ΦΕΚ 4262/Β/6-12-2017) ο συνδρομητής θα πρέπει να επιλέγει κατά την υπογραφή του συμβολαίου του την υπηρεσία φραγής κατόπιν υπέρβασης μιας ορισμένης χρέωσης.
Επιπλέον ο ίδιος θα ορίζει το ανώτατο όριο από λίστα τουλάχιστον τριών επιλογών την οποία ορίζει ο πάροχος.
Το πλαφόν θα ξεκινά από τα 150 στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και τριακόσια (300,00) ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίος κύκλος συμπεριλαμβανομένου των φόρων και αφορά το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως φωνής, δεδομένων και μηνυμάτων (sms) και δεν δύναται να είναι μικρότερο. Τις άλλες δύο επιλογές μεταξύ των οποίων και το ανώτατο όριο του πλαφόν μετά το οποίο θα πραγματοποιείται διακοπή θα ορίζεται από τον εκάστοτε πάροχο.
Η διακοπή των υπηρεσιών θα πραγματοποιείται όταν λαμβάνεται υπέρβαση ορίου και δεν θα πρέπει να καθυστερεί πάνω από τις πέντε ημέρες από την στιγμή που διαπιστώθηκε η υπέρβαση.
Τέλος όπως αναφέρει ρητά η απόφαση, η σχετική δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένου ανώτατου ορίου χρέωσης θα πρέπει να παρέχεται κατά τρόπο σαφή και με ευκρίνεια στον υποψήφιο συνδρομητή κατά την υποβολή της αίτησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών αφού στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση του συνδρομητή από υπέρογκους λογαριασμούς.