Όλο και λιγότερα ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Όλο και λιγότερα ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα

Μειούμενη βαίνει η μέση δαπάνη των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας την τελευταία δεκαετία με την φετινή χρονιά να αναμένεται να πάρει τη ρεβάνς στο σερί αρνητικών επιδόσεων που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, μέσα σε πέντε χρόνια η μέση τουριστική δαπάνη μειώθηκε κατά 105 περίπου ευρώ - από το 2005 όπου η μέση ταξιδιωτική δαπάνη των ξένων στην Ελλάδα έφθανε στα 745,7 ευρώ, το 2010 έπεσε στα 640,4 ευρώ ενώ το 2015 μειώθηκε περαιτέρω φτάνοντας στα 540,9 ευρώ.

Η περσινή χρονιά ωστόσο ήταν αυτή που κατέγραψε τις χειρότερες επιδόσεις στη σύγχρονη ιστορία του ελληνικού τουρισμού, με την μέση δαπάνη να διαμορφώνεται στα 470,5 ευρώ. Πτωτικές τάσεις κατά 1,5% σημείωσε η τουριστική δαπάνη και το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2017 φτάνοντας τα 430,4 ευρώ.

Η συρρίκνωση των ποσών που ξοδεύουν οι τουρίστες στη χώρα μας εντείνουν τον ανταγωνισμό με άλλους μεγάλους ευρωπαϊκούς προορισμούς αφού η εκεί μέση ταξιδιωτική δαπάνη κινείται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην Ισπανία η μέση δαπάνη ανά τουρίστα τον περασμένο Μάιο έφθασε τα 987 ευρώ ενώ στην γειτονική Κύπρο η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη έφθασε τον Απρίλιο στα 662,06 ευρώ.

Παρόλα αυτά οι εκτιμήσεις για φέτος διατηρούν μια κάποια αισιοδοξία, αφού σε σχέση με πέρυσι που τα έσοδα μειώθηκαν κατά 919 εκατ. φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 14 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στο πόσα ξοδεύει ο κάθε ευρωπαίος στα ταξίδια του, αξίζει να αναφέρουμε ότι η μέση δαπάνη των κατοίκων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έφθασε στα 320 ευρώ. Οι κάτοικοι της Ευρώπης που ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα για τα ταξίδια τους προήλθαν από το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και την Μάλτας με την μέση δαπάνη να φτάνει τα 740 ευρώ, 610 και 490 ευρώ αντίστοιχα. Στην περίπτωση των Ελλήνων η μέση δαπάνη κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους το 2015 διαμορφώθηκε στα 287,35 ευρώ, σύμφωνα με σχετική έρευνα που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Eurostat. Ωστόσο αυτοί που ξόδεψαν τα λιγότερα χρήματα για τις διακοπές τους ήταν οι Λετονοί με την μέση ταξιδιωτική τους δαπάνη να φθάνει τα 116,83 ευρώ.

Η Ελλάδα παραμένει φθηνή για τους Ευρωπαίους

Τις θετικές προσδοκίες τροφοδοτεί και η αύξηση που σημειώθηκε στις τιμές, με τους ξενοδόχους όμως να διευκρινίζουν πως οι αυξήσεις ήταν σίγουρα λογικές αν όχι μικρές γεγονός που διατηρεί την άποψη πως η Αθήνα αποτελεί έναν οικονομικό προορισμό για τους τουρίστες. Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Αττικής και Αργοσαρωνικού, η οποία παρακολουθεί τις προσεγγίσεις των τελευταίων μηνών περί αύξησης της τουριστικής κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων παρατηρείται αύξηση κατά 4,9% της μέσης πληρότητας των ξενοδοχείων και κατά 5% της μέσης τιμής δωματίου στο 6μηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017, έναντι του αντίστοιχου 6μηνου 2016, σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις του φετινού Ιουνίου ωστόσο δεν ήταν οι αναμενόμενες σε ότι αφορά την μέση πληρότητα (3,1%) και την μέση τιμή δωματίου (2,3%).

Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία τα ξενοδοχεία της Αθήνας έχουν διατηρήσει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, συμβάλλοντας καταλυτικά στην ανάκαμψη του προορισμού. Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία «European Benchmarking» η Αθήνα παραμένει η δεύτερη φτηνότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης, ξεπερνώντας μόνο την Κωνσταντινούπολη σε τιμές, η οποία, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως βρέθηκε σε δυσχερή θέση λόγω των πολλών προβλημάτων που αντιμετώπισε και προχώρησε σε εντυπωσιακές εκπτώσεις της τάξης του 30% κατά μέσο όρο.

Παρότι λοιπόν η τουριστική Αθήνα σταθερά και σταδιακά ανακάμπτει μετά από μια μακρά περίοδο πίεσης και ύφεσης, δεν έχει ωστόσο επανέρθει η απαραίτητη ισορροπία -ζήτησης και τιμών- τουλάχιστον σε ότι αφορά στην ξενοδοχειακή δραστηριότητα. Για το λόγο αυτό μάλιστα οι φορείς και παράγοντες του τουρισμού επισημαίνουν πως «είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε τα σημάδια της ανάκαμψης, όχι για πανηγυρισμούς αλλά για την ανανέωση της ποιοτικής πρότασης του προορισμού προς τον επισκέπτη και για την χάραξη μιας μακρόπνοης στρατηγικής με προσήλωση σε στόχους που θα εξασφαλίσουν όχι μόνο το “τώρα” αλλά και το “αύριο” του προορισμού».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider