Ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Ινδία – Ποιοι συμμετέχουν στην αποστολή και τα MoU που θα υπογραφούν

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ελληνική επιχειρηματική απόβαση στην Ινδία – Ποιοι συμμετέχουν στην αποστολή και τα MoU που θα υπογραφούν
Σε μια περίοδο που η Ινδία επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της στην παγκόσμια οικονομία, ανοίγοντας κυριολεκτικά και μεταφορικά νέους διαδρόμους εμπορίου και συνεργασίας με τη Δύση, η Ελλάδα διεκδικεί το δικό της ρόλο ως «πύλη εισόδου» στην Ευρώπη.

Σε μια περίοδο που η Ινδία επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της στην παγκόσμια οικονομία, ανοίγοντας κυριολεκτικά και μεταφορικά νέους διαδρόμους εμπορίου και συνεργασίας με τη Δύση, η ελληνική διπλωματική και επιχειρηματική αποστολή που ξεκινά το ταξίδι της αύριο για το Νέο Δελχί, τη Βομβάη και τη Μπανγκαλόρ με αφορμή και την επίσημη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στη χώρα, αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Βασικός στόχος, η επίτευξη συνεργασιών που θα αναδείξουν την Ελλάδα πύλη εισόδου ινδικών προϊόντων, υπηρεσιών και επιχειρήσεων στην Ευρώπη με έμφαση στους τομείς των logistics, της ναυτιλίας, της πράσινης ενέργειας, της τεχνολογίας και του τουρισμού.

Στην ελληνική επιχειρηματική που ξεκινά αύριο το ταξίδι της στην Ινδία με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία Κώστα Φραγκογιάννη και την γενική γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και πρόεδρο της Enterprise Greece Μάιρα Μυρογιάννη συμμετέχουν περίπου 60 ελληνικές επιχειρήσεις. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Eurobank, Eurolife, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos, Viohalco, ΟΛΘ, Dynacom, Goldair, Streem Global κ.α.

Στο επίκεντρο η ναυτιλία, τα λιμάνια και τα logistics

Πρώτη στάση θα είναι το Νέο Δελχί όπου την Τρίτη και την Τετάρτη διοργανώνεται το «2nd CII India Europe Business and Sustainability Conclave». Εκεί ο κ. Φραγκογιάννης θα είναι κεντρικός ομιλητής σε πάνελ με τίτλο «Συνεργασία στη Ναυτιλία και τη Μπλε Οικονομία», ενώ θα συμμετάσχει και στη συζήτηση που θα εξετάσει το πως η Ινδία και η Ευρώπη μπορούν να συνεργαστούν στην ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου μέσω θαλάσσης αλλά και στην παραγωγή ενέργειας από τη θάλασσα μέσω υπεράκτιων αιολικών πάρκων και άλλων υποδομών.

Εξάλλου η συγκυρία είναι ιδανική για επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια και την ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα. H Ινδία σε συνεργασία με τις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ έχει ξεκινήσει μια συνεργασία διασύνδεσης μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και ενέργειας υπό την ευρύτερη πρωτοβουλία India–Middle East–Europe Economic Corridor (ΙΜEC) που έχει σκοπό τη δημιουργία δύο «διαδρόμων», ο ένας που θα συνδέσει την Ινδία με τον Περσικό Κόλπο και άλλος την Μ. Ανατολή με την Ευρώπη.

Το μεγαλεπήβολο project έχει πολλές δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσει, συμπεριλαμβανομένης και της κατάστασης στη Μέση Ανατολή με τις επιθέσεις του Ισραήλ στη Γάζα που μεταξύ άλλων έβαλαν στον «πάγο» και τις οικονομικές συμφωνίες Σαουδικής Αραβίας – Ισραήλ. Όμως το γεγονός πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία λειτουργεί και ως αντίβαρο στο «Belt and Road Initiative» της Κίνας, οι αναλυτές δίνουν υψηλές πιθανότητες στο να προχωρήσει.

Σε ό,τι αφορά το θαλάσσιο εμπόριο κομβικό ρόλο έχει το λιμάνι της Χάιφα που έχει περάσει στον έλεγχο της Adani Ports, εταιρείας διαχείρισης λιμένων και υπηρεσιών logistics του Ινδού δισεκατομμυριούχου Gautam Adani. Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει πύλη εισόδου στην Ευρώπη για τον ΙΜΕC και για αυτό δεν θεωρείται τυχαίο πως μετά και από την επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού, Ναρέντρα Μόντι στην Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι υπήρχαν πληροφορίες που ήθελαν τον όμιλο Adani να βολιδοσκοπεί επενδύσεις σε κάποιο ελληνικό λιμάνι κοιτώντας κατά βάση τη Καβάλα και τον Βόλο. Όπως καθόλου τυχαία δεν θεωρείται και η συμμετοχή στην ελληνική αποστολή στην Ινδία, του ΤΑΙΠΕΔ, του ΟΛΘ (που είναι και ο προτιμητέος επενδυτής για τον Οργ. Λιμένα Βόλου) αλλά και ομίλων logistics όπως της Goldair (σ.σ. η οποία δραστηριοποιείται στην Ινδία στην επίγεια εξυπηρέτηση αεροδρομίων) που αναπτύσσει και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, αλλά και της Streem Global , συµφερόντων της HIG Capital, που µέσα από εξαγορές και αλλεπάλληλες επενδύσεις στην Ελλάδα δημιουργεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους logistics στην ΝΑ Ευρώπη. Δεδομένου και του βάρους που ρίχνει η κυβέρνηση Μόντι στην ανάπτυξη της ναυτιλίας, καθόλου τυχαία δεν είναι και η παρουσία στην ελληνική αποστολή του εφοπλιστή Γεώργιου Προκοπίου.

Στο ίδιο συνέδριο θα υπάρξει και ειδικό πάνελ για την Ελλάδα κατά τη διάρκεια του οποίου ο Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος CEO της Enteprise Greece, και ο κ. Γρηγόρης Σταματόπουλος, CEO της Export Credit Greece θα παρουσιάσουν τις ευκαιρίες για επενδύσεις και εμπόριο με την Ελλάδα.

B2B συναντήσεις και Μνημόνια Συνεργασίας

Η συνέχεια θα δοθεί την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου στη Βομβάη και την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου στη Μπανγκαλόρ που θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστές εκδηλώσεις για τις προοπτικές συνεργασίας μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια όλων των εκδηλώσεων θα πραγματοποιηθούν B2B συναντήσεις, ενώ έχουν προγραμματιστεί και υπογραφές μνημονίων συνεργασίας (MoU) μεταξύ:

· Του Enterprise Greece και της Συνομοσπονδίας Ινδικών Βιομηχανιών.

· Του Joist Innovation Park της Λάρισας και του Adani University

· Της Eurobank και του Εθνικού Συστήματος Πληρωμών της Ινδίας (UPI-NPCI)

· Της Fairfax και του ινδικού ομίλου information technology L&T

· Του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) και την Ινδικής Συνομοσπονδίας Επιμελητηρίων (FICCI)

· Του Enterprise Greece και του FICCI

Ένας γίγαντας σε σταυροδρόμι

Η ελληνική διπλωματική και επιχειρηματική αποστολή στην Ινδία, που έρχεται ως συνέχεια της επίσκεψης Μόντι στην Αθήνα το προηγούμενο καλοκαίρι και τη συμφωνία στρατηγικής συμμαχίας μεταξύ των πρωθυπουργών των δύο χωρών, πραγματοποιείται σε μια εποχή που η Ινδία ετοιμάζεται να κάνει ακόμη μια υπέρβαση.

Έχοντας καταγράψει πάνω από 20 χρόνια συνεχούς οικονομικής ανάπτυξης η Ινδία έχει ακόμη πολύ δρόμο για να καλύψει το χαμένο έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της. Ο Ινδός πρωθυπουργός (σ.σ. ο οποίος κατεβαίνει για επανεκλογή στις φετινές εκλογές) υποσχέθηκε πρόσφατα πως η Ινδία το 2047 που θα γιορτάσει και τα 100 χρόνια από την ανεξαρτητοποίησή της θα είναι μια ανεπτυγμένη οικονομία. Τη δεκαετία 2000-2010 η Ινδία αναπτυσσόταν με ρυθμούς 6% κάθε χρόνο, ενώ κατά την περίοδο διακυβέρνησης Μόντι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας έφτανε το 5,6%, πολύ υψηλότερα από άλλες αναπτυσσόμενες οικονομίες.

Όμως, η Ινδία παραμένει η φτωχότερη από τις χώρες BRICS, το γκρουπ δηλαδή που περιλαμβάνει επίσης τη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Κίνα και τη Νότια Αφρική και χρειάζεται ακόμη υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης για να μπορέσει να απορροφήσει το συνεχώς αυξανόμενο εργατικό δυναμικό, ώστε να αυξηθεί και το κατά κεφαλήν εισόδημα.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Alpha Bank, η Ινδία διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά, που ομοιάζουν με εκείνα που αρκετά χρόνια πριν τροφοδότησαν την άνοδο της Κίνας στη θέση της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων ενός πολυπληθούς, νεανικού (μέσος όρος πληθυσμού 28 ετών) και, κυρίως, χαμηλού κόστους εργατικού δυναμικού, καθώς και ενός ελκυστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Όμως, οι προκλήσεις παραμένουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ερυθρά Θάλασσα: Στα ύψη τα ναύλα – Ευκαιρίες για κέρδη για τους εφοπλιστές, απώλειες για τον Πειραιά

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αρχίζει τη διαδικασία πλήρους ένταξης της Ινδίας

Ακρίβεια: Αυξήσεις «φωτιά» σε ελαιόλαδο, φρέσκα φρούτα και λαχανικά – Αλλαγές στα μέτρα για τις προσφορές 

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider