BACKSTORY

Τα... μυστικά του ΟΤΕ - Fast track διαδικασίες για τις εκκρεμότητες; - Αναζητούνται -μάταια- εργάτες/εργάτριες

10-11-2023 | 07:28
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα... μυστικά του ΟΤΕ - Fast track διαδικασίες για τις εκκρεμότητες; - Αναζητούνται -μάταια- εργάτες/εργάτριες

Τα... μυστικά του ΟΤΕ

Η αγορά δεν ικανοποιήθηκε από τα αποτελέσματα του ΟΤΕ στο τρίτο τρίμηνο. Βεβαίως το ζήτημα θα πρέπει να επικεντρωθεί στη Ρουμανία, όπου η κατάσταση είναι δύσκολη και ο ΟΤΕ δεν έχει καταφέρει να απαλλαγεί από τη θυγατρική του. Στην Ελλάδα είναι εμφανές ότι ο ΟΤΕ έχει απαντήσει στον ανταγωνισμό και ειδικά στην κινητή τηλεφωνία, όπου οι 35.000 καθαρές νέες συνδέσεις αποτελούν εντυπωσιακό μέγεθος. Για να το πετύχει αυτό απάντησε με πόλεμο τιμών γιατί μπορεί. Το έχει ξανακάνει στο παρελθόν και στο τέλος της ημέρας έδρεψε καρπούς. Και αυτό δείχνει ότι θα το επαναλάβει και τώρα με τη Nova που ξεκίνησε τον πόλεμο και κέρδισε στη μάχη της προσέλκυσης νέων συνδρομητών στο πρώτο εξάμηνο, αλλά τώρα αρχίζει να αντιλαμβάνεται πως μπορεί να αντιδράσει ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς.

Ό,τι θέλει ο καθένας στέλνει

Πραγματικά δεν γνωρίζω πόσες ορθές επαναλήψεις μπορεί να στείλει προς δημοσίευση στο Χρηματιστήριο μια εισηγμένη. Αλλά το να στέλνεις ορθή επανάληψη σε πρακτικό ΔΣ με ξεπερνά. Και δεν είναι μόνο η Ίλυδα που το έκανε χθες, αλλά το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις και δείχνει πως ο καθένας στέλνει ό,τι θέλει όπως το θέλει και μετά το διορθώνει, υποθέτω όχι αυτοβούλως.

Το θαύμα των Πλαστικών Κρήτης

Μερικές φορές παρατηρείς περίεργα πράγματα στο Χρηματιστήριο. Για παράδειγμα, στα Πλαστικά Κρήτης θεωρητικά η ελεύθερη διασπορά της μετοχής ανέρχεται σε πάνω από 40% αλλά οι καθημερινές συναλλαγές στο Χρηματιστήριο είναι πολύ χαμηλές έως ανύπαρκτες. Και προκύπτει το εύλογο ερώτημα αν αυτοί που έχουν τις μετοχές στα χέρια τους τις έχουν ξεχάσει ή απλά κάτι άλλο συμβαίνει γιατί με διασπορά 40% δεν συνηθίζεται τέτοια χρηματιστηριακή συμπεριφορά. Υποθέτω δε ότι αυτό έχει απασχολήσει τις αρμόδιες χρηματιστηριακές αρχές που θα έχουν φτάσει στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για... θαύμα. Κατά τα λοιπά ο Γιάννος Κοντόπουλος φτιάχνει κανόνες για τη διασπορά ξεχνώντας να πακετάρει και υποχρεωτική ελάχιστη ρευστότητα.

Το θέμα με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Προχτές, ο υφυπουργός Υποδομών, Ν. Ταχιάος, σημείωνε σε γενικές γραμμές στη Βουλή ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για να ολοκληρωθεί η 35ετούς διάρκειας παραχώρηση της Εγνατίας Οδού (σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis), ενώ επικαλέστηκε πρόσφατη ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ ότι η μεγάλη εκκρεμότητα θα κλείσει μέχρι τα τέλη του έτους. Χτες, επανήλθε σε συνέντευξή του αναφέροντας εκ νέου ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκοντας την επίσπευση της παραχώρησής της, προκειμένου μέχρι το τέλος του έτους να υπογραφεί η σύμβαση και το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να έχει πραγματοποιηθεί. Βέβαια, από το ΤΑΙΠΕΔ έχουν επισημάνει ότι έχουν κάνει αυτά που τους αναλογούν, ενώ θυμίζουμε ότι με τις μέχρι πρότινος εκτιμήσεις, εξελίξεις αναμέναμε εντός του πρώτου 3μήνου του 2024, κι ενώ ήδη έχει κατευθυνθεί η σύμβαση προς το Ελεγκτικό Συνέδριο. Πάντως, σημείωνε ότι μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις του επόμενου παραχωρησιούχου είναι η κατασκευή δεύτερου κλάδου του ίδιου δρόμου, προκειμένου η υπό συζήτηση οδός να λειτουργήσει ως κλάδος καθόδου από το Πολύκαστρο, προς τη Χαλάστρα και την Θεσσαλονίκη.

Fast track διαδικασίες για τις εκκρεμότητες;

«Αυτό που μας απασχολεί είναι πώς το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει πολύ γρήγορα στην παραχώρηση και να μην επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο με μια δαπάνη η οποία είναι του παραχωρησιούχου», υπογράμμιζε ο κ. Ταχιάος, δηλαδή, να μην επωμιστεί το δημόσιο τα έξοδα. Το οποίο, όμως, δημόσιο, όφειλε να έχει κλείσει κάποιες βασικές εκκρεμότητες για την Εγνατία Οδό, όπως να εκδοθεί ΚΥΑ για αύξηση των διοδίων από 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, να γίνει αδειοδότηση των σηράγγων, να επιλυθούν κάποια θέματα με περιβαλλοντικές άδειες. Και μαζί να προωθήσει και κάποια θέματα ο φορέας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ώστε να μπούνε οι νέοι σταθμοί κ.α.. Αρα, να υποθέσουμε πως θα έχουμε επίσπευση διαδικασιών και κινήσεις fast track; Για να δούμε.

Η κίνηση της Ελλάκτωρ και τα κεφάλαια στους μετόχους

Σε μια μάλλον «στεγνή» από πλευράς τζίρου και εικόνας χρηματιστηριακή αγορά χτες, ο τίτλος της Ελλάκτωρ αναμφίβολα ξεχώρισε. Βλέπετε, ολοκληρώθηκε το deal για την πώληση της ΑΚΤΩΡ, τα 110,8 εκατ. ευρώ στα «ταμεία» δεν είναι και λίγα, ενώ έχει λαμβάνειν ο όμιλος και άλλα τόσα από το Smart Park. Βάλτε και ότι παρατηρείται η αγορά ιδίων μετοχών σχεδόν καθημερινά και ίσως αυτά να παίζουν τον ρόλο τους. Πόσω μάλλον, η προχτεσινή αναφορά της εισηγμένης, λόγω της πώλησης της ΑΚΤΩΡ, ότι η ολοκλήρωση της συναλλαγής, ισχυροποιεί περαιτέρω τη χρηματοοικονομική θέση, αλλά και τη ρευστότητά. Και μαζί με αυτά, τη δυνατότητα του γκρουπ, αφενός να χρηματοδοτήσει απρόσκοπτα το επενδυτικό του σχέδιο και αφετέρου να επιστρέψει κεφάλαια στους μετόχους. Απλώς το αναφέρουμε.

Για ποιες συμβάσεις 9,3 εκατ. ψάχνει αναδόχους το ΤΕΕ

Αναδόχους ψάχνει το ΤΕΕ για να εξασφαλίσει υπηρεσίες «Διαχειριστικής, Επιχειρησιακής και Τεχνολογικής Υποστήριξης για τα Έργα Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης – Ψηφιοποίηση αρχείων πολεοδομικής πληροφορίας – Έξυπνες Γέφυρες», όπως είναι και ο τίτλος του διαγωνισμού. Η δε συνολική σύμβαση ξεπερνά τα 9,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και προαιρέσεις), δεν τας λες και λίγα. To έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και προσφορές θα δοθούν σε έως έναν μήνα από τώρα, στις 11 Δεκεμβρίου. Επί της ουσίας, οι παραπάνω δράσεις θα υποστηριχτούν από αυτούς που θα αναλάβουν τις συμβάσεις.

Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για το «χακί» ακίνητο στην Αίγινα

Να σας πω την αμαρτία μου δεν ξέρω τον λόγο, μια φορά πάντως, ο διαγωνισμός για αυτό το ακίνητο του Στρατού στην Αίγινα για την ώρα δεν «στέριωσε», καθώς, δεν θα δοθούν σήμερα οι προσφορές. Μάλιστα, η Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων (ανακοίνωσε όχι απλά την μετάθεση, αλλά τη ματαίωση του δημόσιου ηλεκτρονικού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκμίσθωση του ακινήτου «Πέρδικα», στη νήσο Αίγινα, άνω των 318 χιλ. τ.μ.

Αναζητούνται -μάταια- εργάτες/εργάτριες

Αναζητούνται εργάτες/εργάτριες. Αυτή η πινακίδα σε είσοδο εργοστασίου στο Κορωπί αρκεί για να δείξει το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγικές επιχειρήσεις στο να βρουν προσωπικό. Αυτό είναι και το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και με διαφορά από τα υπόλοιπα όπως το ενεργειακό ή το υψηλό κόστος πρώτων υλών. Μήπως δεν δίνουν αρκετά χρήματα; «Μα δεν παίρνουμε καν αιτήσεις ή βιογραφικά για να φτάσουμε στο θέμα του μισθού», απάντησε στέλεχος της επιχείρησης. Έμαθα όμως και πόσο πληρώνουν. Κοντά στα 950 ευρώ τον μήνα καθαρά τα οποία με μια εβδομάδα βραδινή βάρδια ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ. Και αυτό για τους ανειδίκευτους. Για τους τεχνίτες, για τους οποίους επίσης παρατηρείται μεγάλη έλλειψη, τα ποσά είναι αρκετά υψηλότερα.

Νέο deal για την Παπουτσάνης

Συμφωνία της Παπουτσάνης με μεγάλη πολυεθνική εταιρεία είναι σε τελικό στάδιο υλοποίησης, με την έναρξη της συνεργασίας να τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και πλήρη υλοποίηση μέχρι το τρίτο τρίμηνο. Αυτή η συμφωνία σε ετήσια βάση εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει επιπλέον πωλήσεις περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ, ενώ υπάρχουν και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω επέκτασης, αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, η οποία εκτιμά ότι η κερδοφορία του 2023 θα είναι βελτιωμένη σε σχέση με το 2022 παρά την μειωμένη κερδοφορία στο εννεάμηνο του 2023.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:33

ΙΕΛΚΑ: Ποιες χώρες έχουν ακριβότερο καλάθι σούπερ μάρκετ από την Ελλάδα

13:16

Ξεκινά νέα δράση κατάρτισης βιομηχανικών εργατών στη Θεσσαλονίκη

13:04

Ryanair: Εκτόξευση κερδών στα 1,92 δισ. ευρώ

13:02

Ερντογάν: Θυμάμαι τον Ραϊσί με σεβασμό και ευγνωμοσύνη

12:53

Μητσοτάκης: Τον Νοέμβριο παραδίδεται το μετρό της Θεσσαλονίκης – Βγαίνει από την απομόνωση η Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη

12:53

Σε ανοδική πορεία οι κρατήσεις από Σκανδιναβία προς Ελλάδα

12:47

ΕΟΔΥ: Δωρεάν εξετάσεις για την ανίχνευση σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων

12:42

Μείωση 6% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Μάρτιο

12:26

Ιράν: Πενθήμερο εθνικό πένθος - Προσωρινός ΥΠΕΞ ο Αλί Μπαγερί Κανί

12:14

Η Sunlight Group επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ

12:07

Μεγάλη ανταπόκριση στο JOBmatch της ΔΥΠΑ

12:00

Μιχαηλίδου: Στεκόμαστε στο πλευρό της κοινωνίας με πράξεις

11:57

ΔΥΠΑ: Στους 871.314 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Απρίλιο

11:52

Ίδρυμα «Παύλος Γιαννακόπουλος»: Εγκαίνια στο ανακαινισμένο Κλειστό Δημοτικό Γυμναστήριο του Δήμου Λειψών

11:51

Σίσι: Η Αίγυπτος θρηνεί για τον πρόεδρο και τον διπλωματικό αξιωματούχο του Ιράν

11:49

Διαθέσιμοι μέσω του gov.gr 2.500 τίτλοι σπουδών αποφοίτων του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου

11:46

Noval Property: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως 43,47 εκατ. ευρώ με δημόσια προσφορά

11:44

Σι Τζινπίνγκ για Ραϊσί: Μεγάλη απώλεια για τον ιρανικό λαό

11:39

Θάνατος Ραϊσί: Συλλυπητήρια από Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κατάρ

11:34

Ποιος θα είναι ο επόμενος Πρόεδρος του Ιράν - Ο αντίκτυπος για τη χώρα και την περιοχή

11:29

Θάνατος Ραϊσί: «Βαθιά θλίψη» εκφράζει η Τουρκία

11:06

Προσεκτικές κινήσεις στις ευρωαγορές

10:58

Westnet-LG: Δυναμική Συνεργασία για Digital Signage Λύσεις

10:46

Ισραήλ για τον θάνατο του Ραϊσί: «Δεν ήμασταν εμείς»

10:40

Μπορεί η Ελλάδα να κλείσει το μεγάλο επενδυτικό κενό; Τι απαντά η DBRS

10:40

Συλλυπητήρια Λαβρόφ για τον θάνατο Ραϊσί - Ο Πούτιν αποστέλλει συλλυπητήρια

10:37

Trade Estates: Αύξηση εσόδων 68,8% και καθαρών κερδών 35,4% - Τo NAV στα 302,7 εκατ. ευρώ

10:35

HAEE: Το 9ο Συνέδριο για την Ενεργειακή Μετάβαση στις 22-24 Μαΐου

10:34

Θάνατος Ραϊσί: Το Πακιστάν θα τηρήσει ημέρα πένθους

10:10

Τιμές πολυεθνικών: Η επιστολή Μητσοτάκη στη Φον Ντερ Λάιεν - Οι 4 προτάσεις