Δ. Κούτρας (Intrakat): Στα 800 εκατ. ευρώ το ανεκτέλεστο – Οι αναγκαίες επεκτάσεις Αττικής Οδού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δ. Κούτρας (Intrakat): Στα 800 εκατ. ευρώ το ανεκτέλεστο – Οι αναγκαίες επεκτάσεις Αττικής Οδού
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση και διείσδυση του ομίλου Intrakat τόσο σε νέους τομείς δράσης, όπως η «πράσινη ενέργεια», η ψηφιοποίηση κ.α., όσο όμως και στο παραδοσιακό κατασκευαστικό αντικείμενο, αναφέρθηκε νωρίτερα ο πρόεδρος της εισηγμένης, κ. Δ. Κούτρας, μιλώντας στο πλαίσιο 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021.

Στην περαιτέρω ενδυνάμωση και διείσδυση του ομίλου Intrakat τόσο σε νέους τομείς δράσης, όπως η «πράσινη ενέργεια», η ψηφιοποίηση κ.α., όσο όμως και στο παραδοσιακό κατασκευαστικό αντικείμενο, αναφέρθηκε νωρίτερα ο πρόεδρος της εισηγμένης, κ. Δ. Κούτρας, μιλώντας στο πλαίσιο 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021.

Όπως ανέφερε ο κ. Κούτρας, πλέον το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της Intrakat ανέρχεται στα επίπεδα των 800 εκατ. ευρώ (πρόσφατα είχε γίνει λόγος για χαρτοφυλάκιο έργων ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ), κάνοντας αναφορά σε νέες συμβάσεις όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.

Μάλιστα, μίλησε για έργο αξίας 73 εκατ. ευρώ στην Κύπρο, για το οποίο η εισηγμένη σχετικά πρόσφατα είχε ενημερώσει ότι υπογράφτηκε (αφορά στην Κατασκευή της Α’ Φάσης του Αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, μήκους 15 χλμ. με δύο σήραγγες μήκους 900 μέτρων και πέντε υψηλές γέφυρες μήκους 1.400 μέτρων). Ενώ προσέθεσε ότι στην Intrakat έχουν ανατεθεί και είναι έτοιμα προς υπογραφή δύο έργα υδραυλικά και ένα οδοποιίας στη Ρουμανία (έκανε λόγο για Βουκουρέστι), συνολικού ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ. Με αποτέλεσμα να φτάνει το ανεκτέλεστο της Intrakat για πρώτη φορά στα 800 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Κούτρας αναφέρθηκε στη μεγάλη ευκαιρία, στη μεγάλη πρόκληση που υπάρχει μπροστά μας καθώς έρχεται ένα πακέτο έργων της τάξεως των 25-30 δις ευρώ (μαζί με τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα αλλά και τις συμπληρωματικές/παρεμφερείς δράσεις, όπως η πράσινη ανάπτυξη, τα ψηφιακά, οι ιδιωτικές επενδύσεις κ.α.), το οποίο και θα δημοπρατηθεί στα επόμενα 2-3 έτη.

Συμπλήρωσε ότι ο κλάδος και η πολιτική ηγεσία έχουν καθήκον να ανταποκριθούν στη μεγάλη αυτή πρόκληση, ενώ με τα νέα έργα ξεκινάει να δουλεύει η κατασκευαστική «μηχανή» της χώρας, κάνοντας λόγο για νέα στρατηγική ανάπτυξης. Σημείωσε ότι η Intrakat διευρύνει τη δράση της στις προκλήσεις της πράσινης ανάπτυξης και ψηφιοποίησης, εκσυγχρονίζει τον κατασκευαστικό τομέα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Στη συνέχεια, ο κ. Κούτρας αναφέρθηκε και στην Αττική Οδό, κάνοντας λόγο για τη «ραχοκοκαλιά» της Αττικής. Η οποία πρέπει να αναπτυχθεί παράλληλα με την πόλη, ενώ χαρακτήρισε τον οδικό άξονα ως «ζωντανό οργανισμό». Θεώρησε ότι υπάρχουν πολλά συμπληρωματικά έργα που πρέπει να γίνουν για να εξυπηρετηθεί η κίνηση στην Αττική, όπως π.χ. η επέκταση της Κύμης. Επίσης αναφέρθηκε σε μια άλλη ομάδα έργων, ειδικότερα στην ανάγκη η Αττική Οδός να συνδεθεί με τα λιμάνια (π.χ. Λαύριο, Ραφήνα, ακόμα και της Ελευσίνας που θέλει βοήθεια, όπως σημείωσε). Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε σε ένα παλιό σχέδιο που δεν έχει γίνει αλλά είναι αναγκαίο, δηλαδή στη σύνδεση παλιού και νέου αεροδρομίου (το Ελ. Βενιζέλος με το Ελληνικό, ιδίως τώρα που προχωρά η ανάπτυξη) μέσω της σήραγγας Υμηττού, ενώ υπάρχει και υποδομή ήδη, ο κόμβος στα Σπάτα. «Πρέπει να φτάσει πια η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού στην παραλία, για να βοηθήσει το Ελληνικό», συμπλήρωσε. Προσέθεσε ότι ίσως πρέπει να σκεφτούμε να γίνει και μια ενδιάμεση σύνδεση, δηλαδή της Περιφερειακής Αιγάλεω με την Πετρούπολη και το Περιστέρι ώστε να αναβαθμιστούν τα δυτικά προάστια των Αθηνών. Συμπλήρωσε ότι ίσως χρειάζονται βελτιώσεις στην «είσοδο» από διάφορους Δήμους ώστε να βελτιωθεί η κυκλοφορία και στους Δήμους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider