Στο πάρτυ της «Black Friday» και οι μικρομεσαίοι έμποροι

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Στο πάρτυ της «Black Friday» και οι μικρομεσαίοι έμποροι

Περισσότερο θετικοί στη συμμέτοχη τους στην επερχόμενη «Black Friday» στις 24 Νοεμβρίου δηλώνουν οι μικρομεσαίοι έμποροι που φέτος θα επιδιώξουν να κερδίσουν ένα κομμάτι από τις πωλήσεις που θα πραγματοποιηθούν τη συγκεκριμένη ημέρα. Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα η «Μαύρη Παρασκευή» του εμπορίου, που κάθε άλλο παρά «μαύρη» είναι, διοργανώνεται μόλις για δεύτερη χρονιά το μεγαλύτερο μέρος του εμπορικού κόσμου δείχνει ότι δεν έχει ακόμα κατανοήσει πλήρως τη σημασία της. Ωστόσο η αυξημένη περσινή κίνηση την αντίστοιχη ημέρα στις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα,προσέλκυσε όλο και περισσότερους να συμμετάσχουν.

Στην έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την κίνηση των καταστημάτων κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, συμπεριλήφθησαν και ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με την επερχόμενη «Black Friday» και τις προθέσεις των μικρομεσαίων εμπόρων για την φετινή διοργάνωση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειονότητα των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου -οι έξι στους δέκα (60%)- δήλωσαν ότι δε γνωρίζουν την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής της, ενώ αντιθέτως ένας στους τρεις γνωρίζει ότι φέτος η Black Friday θα πραγματοποιηθεί στις 24/11.

Αυξημένο, από 15% το 2016 σε 19% το 2017, παρουσιάζεται επίσης το ποσοστό των καταστημάτων τα οποία φέτος θα συμμετάσχουν στην Black Friday, με ένα σημαντικό μέρος του εμπορικού κόσμου (16%) να έχει δηλώσει ότι δεν είχε αποφασίσει ακόμα αν θα υιοθετήσει τη συγκεκριμένη πρακτική το διάστημα που έγινε η έρευνα, δηλαδή το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου. Ωστόσο με βάση την κλαδική ανάλυση της έρευνας, οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής τόσο φέτος όσο και το 2016 με ποσοστό το οποίο φτάνει στο 24% από 22% που ήταν πέρσι. Δηλαδή 1 στις 4 επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης θα πραγματοποιήσουν προσφορές την Black Friday. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού (έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κτλ) με ποσοστό 18% από 13% το 2016, ενώ ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια κτλ) καταγράφει ισχνό ποσοστό συμμετοχής της τάξης του 4% όσο και πέρσι. H πρακτική της Black Friday φαίνεται να έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου (ΑΚΕ) (Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη), με το ποσοστό αυτών που θα συμμετάσχουν φέτος να αποτελούν την πλειονότητα -περισσότερες από μια στις δυο επιχειρήσεις (52%)-, σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της περυσινής περιόδου (40%). Όσο για τους Εμπορικούς Συλλόγους 66 περιοχών της χώρας που συμμετείχαν στην έρευνα οι περισσότεροι εξ’ αυτών είτε με επιστολές ενημέρωσης προς τα καταστήματα - μέλη τους, είτε με ενέργειες άμεσης πληροφόρησης του καταναλωτικού κοινού πρόκειται να παροτρύνουν τόσο το κοινό όσο και τους ίδιους επιχειρηματίες να συμμετάσχουν φέτος στο θεσμό.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, από τα ευρήματα της δειγματοληπτικής έρευνας σε επιχειρήσεις λιανικής, διαφαίνεται ότι φέτος παρόλο που μόλις ένας στους τρεις γνωρίζει την ημέρα διεξαγωγής της «Black Friday», το ποσοστό των καταστημάτων τα οποία θα συμμετάσχουν παρουσιάζεται οριακά αυξημένο σε σχέση με το 2016. Εύρημα που επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις των Συλλόγων σε περιοχές που θα συμμετάσχουν φέτος στο θεσμό (37/66) για συμμετοχή περισσότερων καταστημάτων σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα όπως σημειώνει η έρευνα του ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ, η έστω και οριακά αυξητική μεταβολή του ποσοστού συμμετοχής των επιχειρήσεων (19% έναντι 15% το 2016), αλλά και η σημαντική μερίδα των αναποφάσιστων επιχειρηματιών (16%) σχετικά με την εν λόγω πρακτική, καταδεικνύει μία τάση μεγαλύτερης αποδοχής του θεσμού, η οποία όμως φαίνεται να χρειάζεται αρκετό χρόνο ακόμη για να εντυπωθεί στη νοοτροπία καταναλωτών και επιχειρηματιών. Αδιαμφισβήτητα οι μεγάλες αλυσίδες είναι περισσότερο ταυτισμένες με τις εν λόγω προωθητικές ενέργειες, οι οποίες προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα να επιδεικνύουν μεγαλύτερο βαθμό προσαρμοστικότητας και ετοιμότητας, εξαιτίας βεβαίως και των μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους που διαθέτουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider