Φρενάρει ο κορονοϊός το στρατηγικό σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών

Θανάσης Κουκάκης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Φρενάρει ο κορονοϊός το στρατηγικό σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκτέλεση των συμβάσεων νέων έργων.

Η απώλεια επενδύσεων και επιχειρηματικών ευκαιριών λόγω στρεβλωτικών ρυθμίσεων, η έλλειψη ικανότητας των φορέων υλοποίησης των έργων και η ανεπαρκής προετοιμασία επιβαρύνουν την Ελλάδα με κόστος που υπολογίζεται στο 0,8 % του ΑΕΠ.

Ενδεικτικά, τα τελευταία χρόνια παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκτέλεση των συμβάσεων νέων έργων όπως είναι η 4η γραμμή του μετρό της Αθήνας, τμήματα αυτοκινητοδρόμων Πάτρας-Πύργου και Αμβρακίας-Ακτίου, η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου - Ροδοδάφνης και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας-Θεσσαλονίκης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πως η έλλειψη ενιαίου ανεξάρτητου οργανισμού οδικών μεταφορών και σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τις σχετικές γεωγραφικές περιοχές αποτελούν βασικά εμπόδια για τις επενδύσεις στον εν λόγω τομέα.

Για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προκλήσεων, οι ελληνικές αρχές, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κατάρτισαν ένα εθνικό γενικό στρατηγικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών για την Ελλάδα.

Αν και το εν λόγω σχέδιο παρέχει τη βάση για βιώσιμες υποδομές μεταφορών και ανάπτυξης υπηρεσιών στην Ελλάδα σε μεσοπρόθεσμο έως μακροπρόθεσμο ορίζοντα, καλύπτοντας τόσο οργανωτικές όσο και θεσμικές παρεμβάσεις και επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών, ωστόσο ο κορονοϊός φρενάρει την υλοποίησή του.

Oι επενδύσεις που σχετίζονται με το εθνικό γενικό στρατηγικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών είναι σύνθετες.

Αυτές προβλέπουν:

-Την περάτωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

-Την αύξηση της πολυτροπικότητας για τις εμπορευματικές μεταφορές μέσω της βελτίωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τους λιμένες των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

-Πλατφόρμες εφοδιαστικής και βιομηχανικές ζώνες.

-Επενδύσεις στην οδική ασφάλεια, και v) τον επανασχεδιασμό του δικτύου ακτοπλοϊκών μεταφορών με στόχο τη δημιουργία περιφερειακών κόμβων που θα επιτρέπουν την ταχύτερη μεταφορά σε μικρότερους λιμένες και νησιά στο Αιγαίο Πέλαγος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider