Τεχνικό σύμβουλο για την Εγνατία Οδό αναζητά το ΤΑΙΠΕΔ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τεχνικό σύμβουλο για την Εγνατία Οδό αναζητά το ΤΑΙΠΕΔ
Κανονικά προχωρούν οι διαδικασίες για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Τι προσόντα πρέπει να έχει ο τεχνικός σύμβουλος και ποιο είναι το έργο που θα κληθεί να αναλάβει. Στις 11 Δεκεμβρίου η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Τις διαδικασίες για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ.

Το Ταμείο δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προσφορών για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, που θα αναλάβει να δρομολογήσει τα απαραίτητα βήματα για την υλοποίηση του project.

Το ΤΑΙΠΕΔ αναζητά εξειδικευμένο τεχνικό σύμβουλο, με μεγάλη εμπειρία σε θέματα τεχνικής φύσεως, αλλά και ζητήματα διαχείρισης κίνησης, ο οποίος θα πρέπει να αντιλαμβάνεται πλήρως την τεχνική, μηχανική, λειτουργική, εμπορική και χρηματοοικονομική δυναμική των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα.

Το έργο του τεχνικού συμβούλου

Όπως επισημαίνεται στην πρόσκληση υποβολής προσφορών, ο τεχνικός σύμβουλος θα πρέπει να είναι σε θέση:

- να διατηρεί ή να ανανεώνει/αναπροσαρμόζει το βασικό μοντέλο κίνησης (και τις όποιες ιδιαιτερότητες προκύπτουν)

- να παρέχει την αναγκαία βοήθεια που θα χρειαστεί το ΤΑΙΠΕΔ σε θέματα τεχνικά, λειτουργικά, εμπορικά και ζητήματα κίνησης

- να παρέχει την αναγκαία στήριξη κατά τη διάρκεια του έργου στους έτερους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ

- να αξιολογεί από τεχνικής πλευράς και σε συνεργασία με τους έτερους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ τις προσφορές που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι, απευθύνοντας συστάσεις προς το Ταμείο

- να συνεργαστεί με το Ταμείο και τη διαπραγματευτική ομάδα για τη στήριξη της στρατηγικής διαπραγμάτευσης σε ό,τι αφορά τη συνέχιση των διαδικασιών για την υποβολή προσφορών

- να αξιολογεί όλα τα τεχνικά έγγραφα που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι κατά τη διαδικασία υποβολής προσφορών

- να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες με στόχο την ολοκλήρωση της παραχώρησης

- να παρέχει στήριξη στο Ταμείο σε ό,τι αφορά τη διαδικασία συλλογής των απαραίτητων εγκρίσεων και αδειών από την ελληνική κυβέρνηση και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς

Η σύμβασης πρόσληψης του τεχνικού συμβούλου θα πρέπει να έχει μέγιστη διάρκεια 18 (ημερολογιακών) μηνών ή μέχρι την επιτυχή ολοκλήρωση της παραχώρησης (όποιο από τα γεγονότα προηγηθεί).

Ο μέγιστος προϋπολογισμός που προβλέπεται για τις υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου ανέρχεται σε 195.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Απαραίτητα προσόντα

Ο τεχνικός σύμβουλος που θα προσληφθεί για να «τρέξει» την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα πρέπει να μπορεί να επιβεβαιώσει τη διεθνή του φήμη και την επαγγελματική του εξειδίκευση και εμπειρία, παρέχοντας αποδείξεις για πρόσφατες επαγγελματικές του δραστηριότητες που αφορούν στην παροχή τεχνικών συμβουλών σε έργα αυτοκινητοδρόμων ή έργα υποδομών και παραχωρήσεων.

Ο φάκελος υποβολής ενδιαφέροντος θα πρέπει να περιλαμβάνει υποχρεωτικά έναν κατάλογο με όλα τα σχετικά projects στα οποία έχει συμμετάσχει ο τεχνικός σύμβουλος την τελευταία δεκαετία.

Το Ταμείο δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προσφορών για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, που θα αναλάβει να δρομολογήσει τις απαραίτητες διαδικασίες για την υλοποίηση του project.

Πότε θα πρέπει να υποβληθούν οι προσφορές

Οι ενδιαφερόμενοι τεχνικοί σύμβουλοι θα πρέπει να υποβάλλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος έως τις 13 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 17:00 (ώρα Ελλάδος).

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Τα βήματα για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού περιγράφει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan - ADP) του ΤΑΙΠΕΔ που δόθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου στη δημοσιότητα.

Αναλυτικότερα, στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, για την οποία προβλέπεται η 35ετής παραχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εμπορικής εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου και τριών κάθετων αξόνων του, η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, που αρχικά έληγε τον Οκτώβριο, έχει μετατεθεί για τις 11 Δεκεμβρίου.

Όπως δηλώνουν στο insider.gr κυβερνητικές πηγές «όλες οι διαδικασίες τρέχουν με σκοπό την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 11 Δεκεμβρίου. Ο προγραμματισμός δεν αλλάζει και ούτε πρόκειται να αλλάξει». Κατά τις ίδιες πληροφορίες, υπήρξαν πιέσεις για νέες παρατάσεις, ωστόσο δεν τίθεται κανένα τέτοιο θέμα.

Για την Εγνατία Οδό, η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να προχωρήσει στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση). Παράλληλα, εκκρεμεί η έκδοση αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, οι οποίες έχουν λήξει, ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός πρέπει να υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από την πλευρά της, η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδειες που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα.

Επιπλέον, η Εγνατία Οδός πρέπει να προχωρήσει στην ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, καθώς και στον λεπτομερή καθορισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών, ή/και κατασκευαστικών εργασιών και προσδιορισμό του κόστους τους, και οι οποίες απαιτούνται για την αποκατάσταση ορισμένων γεφυρών. Παράλληλα, πρέπει να προχωρήσει και στην οριστική επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη. Ενώ, εκκρεμούν και ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων.

Η Εγνατία Οδός

Η Εγνατία Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος που διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, από Ανατολή σε Δύση, ξεκινώντας από το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ενώνει την Ελλάδα με την Ιταλία και καταλήγει στα Ελληνοτουρκικά σύνορα.

Η Εγνατία αποτελεί καταλύτη για τις επενδύσεις της Βόρειας Ελλάδας στους τομείς μεταφοράς, βιομηχανίας και τουρισμού. Διευκολύνει σημαντικά το εμπόριο και τη μετακίνηση στην Ελλάδα, φέρνοντας την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία πιο κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, την υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θράκη.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενώνει τα μεγάλα οικονομικά και βιομηχανικά κέντρα της Δύσης με αυτά της Ανατολής, προσθέτοντας έναν άρρηκτο εμπορικό σύνδεσμο μεταξύ τους. Αποτελεί επίσης συλλεκτήρια οδό για το σύστημα μεταφοράς στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς οι Πανευρωπαϊκοί Διάδρομοι IV (Βερολίνο-Σόφια- Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι-Αλεξανδρούπολη) και Χ (Βιέννη-Βελιγράδι- Θεσσαλονίκη) καταλήγουν στην Εγνατία Οδό.

Η Εγνατία Οδός εξυπηρετεί:

-Το 36% του πληθυσμού της χώρας

-Το 33% του ΑΕΠ της χώρας

-Το 54% των αγροτικών περιοχών της χώρας

-Το 41% της απασχόλησης της χώρας στον τομέα της βιομηχανίας/μικρού εμπορίου

-Το 51% της βιομηχανίας εξόρυξης της χώρας

Η Εγνατία Οδός έχει μήκος 670 χιλιόμετρα.

Διαβάστε επίσης:

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider