Luxury επενδύσεις με «χειρουργική ακρίβεια» από LVMH στα ρολόγια πολυτελείας

Όταν η τέχνη της ωρολογοποιίας συναντά την μαγεία της καινοτομίας. Οι στοχευμένες κινήσεις της LVMH σε έναν διαρκώς αναδυόμενο κλάδο της πολυτέλειας και το... γυναικείο «φετίχ»,
Luxury επενδύσεις με «χειρουργική ακρίβεια» από LVMH στα ρολόγια πολυτελείας

Το αποτύπωμά του στην παγκόσμια αγορά luxury ρολογιών θέλει να αφήσει ο κολοσσός LVMH όπως φανερώνουν οι μεθοδικές κινήσεις του με ένα νεοσύστατο τμήμα και μια σειρά από φρέσκα ακριβότερα μοντέλα, με στόχο να διευρύνει ακόμη περισσότερο το μερίδιό του στον κόσμο της πολυτέλειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το ρολόι λαιμού της Taylor Swift στα βραβεία Grammy σταμάτησε τον χρόνο

Οι πωλήσεις πολυτελών ρολογιών παγκοσμίως υπολογίζονται σε περίπου 30 δισ. δολάρια φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IMARC Group και αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 37 δισ. δολάρια έως το 2032, καθώς ο παγκόσμιος πλούτος ενισχύεται, ενώ παράλληλα, οι Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται περισσότερο για ρολόγια υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με το CNBC.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένα ρολόι... to the rescue!

Το τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της LVMH σημείωσε πωλήσεις 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7%, με τον γαλλικό όμιλο να διαθέτει τώρα 10 μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των TAG Heuer, Hublot και Zenith, μαζί με οίκους μόδας και κοσμημάτων όπως Louis Vuitton, Bulgari και Dior που κατασκευάζουν επίσης ρολόγια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το νέο ρολόι του Καρίμ Μπενζεμά είναι ένα έργο τέχνης αξίας 225.000 ευρώ

Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία αναβάθμισε τον Φρεντερίκ Αρνό, τον 29χρονο γιο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH Μπερνάρ Αρνό (πλουσιότερου άνδρα στον πλανήτη) στη θέση του επικεφαλής της LVMH Watches, η οποία περιλαμβάνει τις μάρκες TAG Heuer, Hublot και Zenith, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι οι πωλήσεις αυτών των τριών εμπορικών σημάτων έφτασαν περίπου τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Εικόνα

Ο Φρεντερίκ Αρνό θα επικεντρωθεί στην καινοτομία, ενώ έμπειρα στελέχη του «γίγαντα» των luxurious brands να εκτιμούν πως το 2024 εμφανίζεται ήδη ισχυρότερο από το 2023, όταν και τα αυξανόμενα επιτόκια και οι φόβοι για ύφεση μετρίασαν τη ζήτηση για πολυτελή προϊόντα, ενώ η θετική δυναμική οφείλεται ιδιαιτέρως στην ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ο λύκος του κασμιρένιου παλτό»: Ποιος είναι ο Μπερνάρ Αρνό

«Τα πάντα κάνουν κύκλους και η ομορφιά της Αμερικής είναι ότι οι κύκλοι είναι πολύ σύντομοι», δήλωσε ο Μπενουά ντε Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της Zenith. «Παρά τα σκαμπανεβάσματα που όλοι περνάμε, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι σήμερα η Zenith είναι σίγουρα σε ανοδική πορεία με καλή ζήτηση στην αμερικανική αγορά» πρόσθεσε.

Εικόνα

Οι πωλήσεις ρολογιών ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο με την ευρύτερη αγορά πολυτελείας, όπου οι πλουσιότεροι καταναλωτές επηρεάζονται λιγότερο από την αύξηση των επιτοκίων και την οικονομική αβεβαιότητα, επομένως όλο και περισσότερες επωνυμίες εξυπηρετούν συλλέκτες που συνεχίζουν να δαπανούν όσα χρειάζεται για να αποκτήσουν την υψηλή ποιότητα και δεξιοτεχνία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιο ρολόι σας ταιριάζει ανάλογα με το ζώδιο σας; H Swatch έχει την απάντηση

«Το υψηλό προφίλ των ισχυρών καταναλωτών μας, ήταν πραγματικά ένας από τους κύριους μοχλούς της ανάπτυξής μας», δήλωσε ο Ζαν Κριστόφ Μπαμπίν, διευθύνων σύμβουλος της Bulgari. «Νομίζω ότι οι πλούσιοι σήμερα περισσότερο από ποτέ θέλουν να επενδύσουν σε αυθεντικές, αξιόπιστες και διαχρονικές μάρκες» έσπευσε να συμπληρώσει, εκτιμώντας πως διαβλέπει ολοένα και μεγαλύτερη ισχύ σε όλες τις επιχειρήσεις της Bulgari, οι οποίες περιλαμβάνουν πλέον ξενοδοχεία, μόδα και αρώματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το «θαύμα» της Nestlé - 6.100 φλιτζάνια Nescafé καταναλώνονται κάθε δευτερόλεπτο

Παράλληλα, η LVMH στοχεύει εξάλλου σε ένα ακόμη ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα των πολυτελών ρολογιών: τα γυναικεία. Ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το 1/3 περίπου των συνολικών πωλήσεων, το ενδιαφέρον των γυναικών για τα πολυτελή μηχανικά ρολόγια έχει εκτοξευθεί από την εκτεταμένη προβολή στα social media και τον αυξανόμενο αριθμό μοντέλων που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες.

Εικόνα

Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός πλούσιων γυναικών – αυτοδημιούργητων όσο και κληρονόμων— τροφοδοτεί επίσης την αύξηση των πωλήσεων. «Η τάση είναι προς όλο και πιο θηλυκά και πιο unisex ρολόγια. Οι γυναίκες έχουν αυξανόμενη ισχύ, όσον αφορά την ανεξαρτησία, την αυτονομία και την αγοραστική δύναμη. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί» πρόσθεσε ο CEO της Bulgari.

Εικόνα

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της TAG Heuer, Ζιλιέν Τορναρέ, εξήγησε στο CNBC ότι «το πλεονέκτημα της LVMH σε σχέση με άλλες μάρκες είναι η αμείλικτη προσοχή και προσπάθεια που δίνει στο να παρακολουθεί τις τάσεις της κοινωνίας», ενώ πρόσθεσε πως δεν είναι λίγοι που μπορούν να συμβαδίσουν με πιο... «τσιμπημένες» τιμές, ειδικά για να αποκτήσουν τις πιο limited editions.

Εικόνα

Η Hublot, γνωστή για τα τολμηρά, μεγάλα ρολόγια της, μόλις κυκλοφόρησε ένα μοντέλο περιορισμένης έκδοσης αξίας 250.000 δολαρίων, με την επωνυμία MP-10 Tourbillon Weight Energy System. Μόνο 50 από τα φουτουριστικά ρολόγια θα παραχθούν και αναμένεται να εξαντληθούν γρήγορα. «Το ονομάζουμε τέχνη της ωρολογοποιίας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hublot, Ρικάρντο Γκουανταλούπε. «Συνδέουμε την παράδοση της ωρολογοποιίας άνω των 400 ετών, με την καινοτομία. Το κάνουμε αυτό μέσω του σχεδιασμού, μέσω των υλικών, της νέας μηχανικής και των σύγχρονων κινήσεών μας».