Η Ανατολή η νέα ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Ανατολή η νέα ευκαιρία για τον ελληνικό τουρισμό
Κίνα, Ινδία αλλά και οι αγορές του Κόλπου μετατρέπονται σε βασικές αγορές στόχους του ελληνικού τουρισμού - Οι προσπάθειες αύξησης της συνδεσιμότητας και οι υψηλές προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζουν.

Διέξοδο προς Ανατολάς αναζητεί ο ελληνικός τουρισμός για να διευρύνει περαιτέρω το αποτύπωμά του, σε μια περίοδο που η συγκυρία προδιαγράφεται ευνοϊκή αλλά οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι αυξάνουν. Σε αυτό το πλαίσιο Κίνα και Ινδία αλλά και οι αγορές του Κόλπου μετατρέπονται σε βασικές αγορές στόχους χάρη στις υψηλές προοπτικές ανάπτυξης τους με τους εγχώριους αερομεταφορείς και τα αεροδρόμια να αυξάνουν την σχετική συνδεσιμότητα.

Τα φτερά της προς Ασία ανοίγει η Aegean

Ενδεικτικό της στροφής που συντελείται είναι η πρόσφατη απόφαση της διοίκησης της Aegean, να επενδύσει αρχικά, σε 4 αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης» έκδοσης των Airbus A321neo, ώστε να πραγματοποιεί στο μέλλον πτήσεις μεγαλύτερης εμβέλειας και να τοποθετηθεί στρατηγικά σε προορισμούς στους οποίους μέχρι σήμερα δεν έχει πετάξει.

Τα 4 νέα αεροσκάφη, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στο στόλο της Αegean το 2026 και το 2027, θα εκτελούν πτήσεις είτε σε προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυο της εταιρείας, όπως το Ριάντ, η Τζέντα και το Ντουμπάι, είτε σε προορισμούς που αποτελούν πιθανές νέες προσθήκες στην περιοχή, όπως το Μπαχρέιν, η Ντόχα και το Ομάν.

Απώτερος στόχος βέβαια, είναι ο αερομεταφορέας να αναπτυχθεί και σε προορισμούς της Κεντρικής Αφρικής, όπως το Λάγος, το Ναϊρόμπι και η Αντίς Αμπέμπα, αλλά και σε άλλους της Ασίας, όπως το Δελχί και η Βομβάη στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν.

Οι προσπάθειες επέκτασης στην Ινδική αγορά

Πέρα από την κίνηση της Aegean, η ινδική αγορά έχει μπει στο χάρτη της ελληνικής τουριστικής αγοράς με πλήθος φορέων κι επιχειρήσεων να προσπαθούν να ενισχύσουν τους εκατέρωθεν δεσμούς. Να θυμίσουμε ότι και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, τον Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς είχε υποδεχτεί στην Αθήνα εκλεκτή ομάδα Ινδών αντιπροσώπων του τουρισμού, που ειδικεύονται στην ινδική αγορά FIT τουρισμού, στον πολυτελή τουρισμό, στον τουρισμό αναψυχής και στις γαμήλιες εκδηλώσεις, καθώς και τέσσερα μέλη του ινδικού τουριστικού Τύπου. Στόχος, να ενισχυθούν οι σχέσεις των τουριστικών φορέων των δύο χωρών, να γνωρίσουν τον προορισμό και να τον προωθήσουν στην ινδική αγορά, όπως είχε αναφέρει τότε η Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Αντίστοιχα και ο ΕΟΤ συμμετείχε σχετικά πρόσφατα - για πρώτη φορά μετά την πανδημία του κορονοϊού - στην διεθνή τουριστική έκθεση Outbound Travel Market -OTM 2024, που πραγματοποιήθηκε στη Μουμπάϊ. Η διευρυμένη παρουσία του ΕΟΤ στην ΟΤΒ 2024 περιελάμβανε συνεκθέτες από την Ελλάδα, όπως ο Hatta (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων), εκπροσώπους από το Athens Convention Bureau – This is Athens, τη Hellenic Memories Travel Services, τη Mazi Travel – Travel & Events και την Travel Factory, καθώς και τις εταιρείες ASIT – Anatolia Travel Greece, την TourGreece και τη Sanmed Travel Hub. Κατά τη διάρκεια της δε, πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συναντήσεις με OTA’s, TO’s και ταξιδιωτικά γραφεία, οι οποίοι έδειξαν ενδιαφέρον για τον προορισμό, με έμφαση στη διοργάνωση γάμων και τις κινηματογραφικές παραγωγές.

Ο πήχης στην περίπτωση της Ινδικής αγοράς άλλωστε, όπως αναφέρεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Τουρισμού για το 2024, που ενσωματώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, είναι η αύξηση των τουριστικών ροών να φτάσει το 15%.

Αύξηση που δεδομένων των προοπτικών της ινδικής αγοράς δεν θεωρείται άπιαστο όνειρο. Να θυμίσουμε ότι οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ο εξερχόμενος τουρισμός της Ινδίας έφτασε το προηγούμενο έτος τα 15,2 δισεκατομμύρια δολάρια, και η επιθυμία, κυρίως των Ινδών millennials να εξερευνήσουν διεθνείς προορισμούς, παραμένει ισχυρή. Σύμφωνα με έρευνα της Mackinsey δε, χάρη στην αυξανόμενη ευημερία και την ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία της χώρας, η Ινδία θα αποτελέσει μια σημαντική παγκόσμια αγορά προέλευσης για ταξίδια αναψυχής τα επόμενα χρόνια. Με πληθυσμό που ξεπερνά τα 1,4 δισεκατομμύρια, ο οποίος μάλιστα έχει μέση ηλικία τα 27,6 έτη - δέκα χρόνια νεότερος από τον πληθυσμό των περισσότερων μεγάλων οικονομιών - και με την προβλεπόμενη αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας, η Mackinsey εκτιμά ότι οι Ινδοί τουρίστες θα μπορούσαν να πραγματοποιούν 80 έως 90 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως έως το 2040. Στην πρόβλεψη συνηγορεί και το γεγονός ότι προ πανδημίας η αγορά εξερχόμενων τουριστών της Ινδίας ήταν από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην Ασία. Ήδη από το 2022 δε, κατάφερε να ανακτήσει το 61% των προ πανδημικών μεγεθών της - 13 εκατομμύρια εξερχόμενους τουρίστες - παρουσιάζοντας την ταχύτερη ανάκαμψη μεταξύ των περισσότερων ασιατικών χωρών.

Η χρονιά του Δράκου για τον ελληνικό τουρισμό

Έτερη δεξαμενή δυνητικών τουριστών για την χώρα μας αποτελεί και η Κίνα με τις προοπτικές ανόδου να είναι και εδώ ευοίωνες καθώς αυξάνει η συνδεσιμότητα της με την χώρα μας. Σημειωτέον ότι η αναδυόμενη αυτή αγορά της Ασίας κατάφερε πέρυσι να ανακτήσει το 90% των προπανδημικών μεγεθών της και φέτος εκτιμάται ότι θα κινηθεί πολύ καλύτερα.

Μερίδιο της ανάπτυξης αυτής διεκδικεί και η Ελλάδα, ενισχύοντας τις απευθείας συνδέσεις με τον προορισμό. Ήδη από τις αρχές Απριλίου, η χώρα μας μπορεί να υποδεχτεί πάνω από 2.500 κινέζους τουρίστες εβδομαδιαίως χάρη στις απευθείας πτήσεις από το Πεκίνο και την Σαγκάη της Air China.

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, η Air China ανακοίνωσε ουσιαστικά την επιστροφή των Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα μετά από το 2019, και μετά από ένα μακρύ διάλειμμα λόγω πανδημίας. Οι τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις που εκτελούσε πέρυσι αυξήθηκαν σε πέντε από την 1η Απριλίου, και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερα αεροσκάφη (A350) διευρύνοντας αυτόματα τη χωρητικότητα κατά 128%.

Παράλληλα με την Air China μάλιστα, νέα δρομολόγια εγκαινιάζει και η Juneyao Air με αποτέλεσμα οι δύο αερομεταφορείς να συνδέουν συνολικά την πρωτεύουσα της Ελλάδας με την Κίνα 8 φορές την εβδομάδα, χτίζοντας γέφυρες για σημαντική αύξηση των ροών.

Για να γίνει κατανοητή η δυναμική της κινεζικής αγοράς αρκεί να αναφερθεί ότι μόνο την εβδομάδα των ανοιξιάτικων διακοπών στην Κίνα, που διήρκησε από 10 έως 17 Φεβρουαρίου 2024, στο εσωτερικό της χώρας πραγματοποιήθηκαν 474 εκατομμύρια ταξίδια, που είχαν έσοδα 82 δισεκατομμύρια ευρώ. Την ίδια περίοδο στο εξωτερικό ταξίδεψαν 3,6 εκατ. Κινέζοι τουρίστες.

Επιπλέον, η κινεζική αγορά προ πανδημίας συμπεριλαμβανόταν στις αναδυόμενες αγορές του ΔΑΑ, αν σκεφτεί κανείς ότι το 2015 από το αεροδρόμιο της Αθήνας πέρασαν 85.400 Κινέζοι επιβάτες και ο αριθμός αυτός έφτασε τις 149.600 το 2019. Παρότι η πανδημία σταμάτησε αυτή τη φόρα, η περσινή χρονιά ήταν χρονιά ανάκαμψης, με τους κινέζους επιβάτες του ΔΑΑ να υπολείπονται μόλις 10% από τα προπανδημικά μεγέθη, τα οποία φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Το αποτύπωμα της ακρίβειας στον τουρισμό και οι νέοι αστερίσκοι

«Πέταξαν» τα περιφερειακά αεροδρόμια τον Μάρτιο - Οι πρωταθλητές της επιβατικής κίνησης

Αυξάνει η δυναμική της πολωνικής αγοράς στον ΔΑΑ - Νέες πτήσεις από την LOT

gazzetta
gazzetta reader insider insider