H Renault σταματά την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες στην Κίνα και θα επικεντρωθεί σε συμμαχίες για την ανάπτυξη ελαφρών επαγγελματικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της γαλλικής μάρκας, η συνεργασία που είχε με την Dongfeng για την παραγωγή στην Κίνα των μοντέλων Captur, Koleos, Kadjar και άλλων λύνεται, με τις μετοχές της κοινής εταιρείας Dongfeng και Renault να μεταβιβάζονται στην πρώτη.
Η απόφαση αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα της νέας στρατηγικής της sυμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, η οποία βασίζεται στο σχήμα “κυρίαρχος – ακόλουθος” (leader-follower), όπου σε συγκεκριμένες αγορές η μάρκα με την πιο ισχυρή παρουσία δεν θα έχει να αντιμετωπίσει εσωτερικό ανταγωνισμό.
Με τα νέα δεδομένα λοιπόν, η Nissan θα συνεχίσει την εξάπλωσή της στην αγορά των συμβατικών επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα, ενώ η Renault θα επικεντρωθεί στους δύο πυλώνες των ελαφρών επαγγελματικών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Renault θα συνεχίσει να προσφέρει υπηρεσίες after sales για να υποστηρίξει στο στόλο των 300.000 μοντέλων της που κυκλοφορούν στη χώρα, τόσο μέσα από το δικό της αρχικά δίκτυο, όσο και αυτό των Nissan και Mitsubishi στη συνέχεια.
Τα σχήματα συνεργασιών της Renault
Αναφορικά με την παραγωγή ελαφρών επαγγελματικών μοντέλων στην κινεζική αγορά, η οποία αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά και ήδη αριθμεί ταξινομήσεις της τάξης των 3,3 εκατομμυρίων οχημάτων κατά έτος, η Renault συνεργάζεται με την Brilliance στο κοινό εταιρικό σχήμα Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. (RBJAC) και παράγουν τα οχήματα με την εμπορική ονομασία Jinbei.
Στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων η Renault δραστηριοποιείται μέσω της JMEV, μιας κοινοπραξίας με την Jiangling Motors Corporation Group. Σύμφωνα με τα πλάνα της γαλλικής μάρκας, που αποτελεί και τον κύριο μέτοχο της κοινής εταιρείας, ο στόχος είναι να κατακτηθεί ένα μερίδιο 45% στην εσωτερική αγορά ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων, η οποία το 2019 αριθμούσε 860.000 ταξινομήσεις.