Η Renault είναι πρωτοπόρος και ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς, εδώ και 10 χρόνια, έχει πουλήσει πάνω από 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων το Renault ZOE αποτελεί το best seller ηλεκτρικό της Ευρώπης. Ταυτόχρονα, η αγωνιστική της εμπλοκή στην κορυφαία μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Formula 1, εξασφαλίζει τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τις, κορυφαίας απόδοσης, υβριδικές μονάδες κίνησης των αγωνιστικών μονοθέσιων, στα αυτοκίνητα παραγωγής. Σήμερα, η γκάμα της εξηλεκτρίζεται πλήρως, με στόχο τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος στο άμεσο μέλλον.
Η αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματος κίνησης Renault E-TECH, η οποία ενσωματώνεται στα νέα Renault CLIO Hybrid και CAPTUR Plug-In Hybrid, βασίζεται στις ίδιες θεμελιώδεις αρχές λειτουργίας με τα μονοθέσια της Renault F1 και περιλαμβάνει 150 διαφορετικές πατέντες.
Η γενική αρχή λειτουργίας του είναι σχετικά απλή: ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας εσωτερικής καύσεως 1,6 λίτρoυ, συνδυάζεται µε δύο ηλεκτροκινητήρες και µία µπαταρία ιόντων λιθίου. Το πρωτοποριακό κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, δίνει τη δυνατότητα για 100% ηλεκτροκίνητη λειτουργία, µειώνοντας δραστικά τα κενά ισχύος μεταξύ των αλλαγών κατά την εκκίνηση, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την άνεση και την αμεσότητα στην επιτάχυνση.
Renault CLIO Hybrid
Με ισχύ 140 ίππων και την προηγμένη υβριδική τεχνολογία Renault E-TECH, το νέο υβριδικό CLIO Hybrid αποτελεί την κορυφαία έκδοση της γκάμας του best seller μοντέλου. Το πλήρως υβριδικό σύστηµα κίνησης του νέου CLIO Hybrid, προσφέρει µέγιστη οικονοµία - µε εκπομπές CO2 µόλις 96 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. (τιμές WLTP) - και απαράμιλλη απόκριση κατά την οδήγηση, όπως υποδηλώνουν τα 6,9 δλ. που χρειάζεται για την, εν κινήσει, επιτάχυνση 80 – 120 χλµ./ώρα και τα 180 χλµ./ώρα μέγιστης ταχύτητας.
Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα – όπως και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – συμβάλλει στην επίτευξη της βέλτιστης εκμετάλλευσης ενέργειας. Χωρίς φόρτιση από το δίκτυο, παρά µόνο µε την ενέργεια από τον κινητήρα και την πέδηση, το 80% του χρόνου κυκλοφορίας σε αστικούς δρόμους γίνεται αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Το πλεονέκτημα κατανάλωσης, φτάνει ως και το 40% στον κύκλο πόλης, σε σύγκριση µε µοντέλα που έχουν μόνο κινητήρες εσωτερικής καύσεως.
Εξωτερικά, το νέο Renault CLIO Hybrid διακρίνεται από τον διαφορετικό πίσω προφυλακτήρα και το σήμα «E-TECH» στα εμπρός φτερά και το πορτμπαγκάζ. Διατίθεται, επίσης, και ειδικό πακέτο εσωτερικής & εξωτερικής διακόσμησης, µε την ονομασία ‘Hybrid Blue’.
Εσωτερικά, το ‘Smart Cockpit’ περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων µε οθόνη 7” TFT και το νέο σύστημα infotainment Renault EASY LINK, µε οθόνη αφής έως 9,3’’. Το νέο ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνει νέα γραφικά και εικόνες που σχετίζονται αποκλειστικά µε την υβριδική λειτουργία. Ταυτόχρονα, το υβριδικό μοντέλο διαθέτει ένα πλήρες πακέτο σύγχρονων και ολοκληρωμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει το Σύστημα Υποβοήθησης Κίνησης σε Αυτοκινητόδρομο και Πόλη (Highway & Traffic Jam Companion) – ένα πρώτο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση.
Renault CAPTUR Plug-In Hybrid
Το νέο Renault CAPTUR συνεχίζει να αποτελεί το απόλυτο ευρωπαϊκό best seller, στην πιο δυναμική κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των compact crossovers (B-SUV), διατηρώντας την, επί σειρά ετών, πρώτη θέση του προκατόχου του. Στην υβριδική, επαναφορτιζόμενη έκδοση Plug-in Hybrid, αποδίδει 160 ίππους και µπορεί να διανύσει 100% ηλεκτρικά έως και 65 χιλιόμετρα, σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος (WLTP), ή µέχρι 50 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, µε μέγιστη ταχύτητα 135 χλµ./ώρα.
Χάρη στην αυξημένη ισχύ της μπαταρίας (9,8 kWh και 400V), έχει τη δυνατότητα – εφ' όσον φορτίζεται τακτικά (για µια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, σε οικιακό φορτιστή ή απλή πρίζα, απαιτούνται μόλις 3-5 ώρες) – να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για µία ολόκληρη εβδομάδα σε καθημερινές, αστικές διαδροµές, ενώ, στη συνέχεια, μπορεί να ταξιδεύει εκτός πόλης, τα Σαββατοκύριακα, κάνοντας χρήση του full hybrid συστήματος κίνησης που διαθέτει.
Ο συνδυασμός της λειτουργίας των τριών κινητήρων κατά την επιτάχυνση, στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport (υπάρχουν επίσης τα Pure, E-Save και MySense), εξασφαλίζει ταχύτατες ρεπρίζ και δυναμικές επιδόσεις. Ταυτόχρονα, σε µικτές συνθήκες κίνησης, το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid καταναλώνει µόλις 1,5 λτ./100 χλµ. ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 32 γρ./χλµ. (τιμές WLTP).
Το αµάξωµα του νέου CAPTUR Plug-In Hybrid ξεχωρίζει χάρη στις ιδιαίτερες στιλιστικές του
λεπτομέρειες, καθώς σήµατα ‘E-TECH Plug-in Hybrid’ είναι τοποθετημένα στα εμπρός φτερά και την πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Στο εσωτερικό, ο χώρος των επιβατών παραμένει αμετάβλητος, µε το πίσω κάθισμα να είναι και εδώ συρόμενο κατά μήκος, σε διαδρομή έως και 16 εκ. Επίσης, υπάρχει ειδικός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ για ασφαλή φύλαξη των καλωδίων φόρτισης.
Το πλήκτρο Stop-and-Start έχει αντικατασταθεί από το πλήκτρο µε την ένδειξη ‘EV’, ενώ ο
ηλεκτροκίνητος µοχλός ταχυτήτων ‘e-shifter’ (χωρίς μηχανικές ντίζες) διαθέτει την επιλογή ‘Brake’, ώστε να εκμεταλλεύεται πλήρως τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid διαθέτει δύο μεγάλες οθόνες: µία 10.25” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής 9.3” για το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων µε την οθόνη TFT, προσφέρει τη δυνατότητα εμφάνισης της διάρκειας της μπαταρίας, του υπολειπόμενου χρόνου µέχρι τη φόρτιση, της εναλλαγής στη ροή ενέργειας, της ανάκτησης ενεργείας, καθώς και το τρέχον επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του ηλεκτροκινητήρα.
Τεχνολογία κορυφαίας ασφάλειας
Η Renault έχει μεγάλη εμπειρία στη δημιουργία κορυφαίων αυτοκινήτων στους τομείς της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας και τα νέα, υβριδικά Renault CLIO Hybrid και CAPTUR Plug-In Hybrid, δεν αποτελούν εξαίρεση. Η τεχνολογική πρωτοπορία των δύο μοντέλων συνδυάζεται µε την κορυφαία ασφάλεια, όπως έχει αποδειχτεί από την ανώτατη διάκριση 5 αστέρων που έχουν αποσπάσει στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP.
Το νέο Clio Hybrid E-TECH είναι άμεσα διαθέσιμo στην Ελλάδα, με τιμές που εκκινούν από τα 24.690€ (τιμή με προωθητική ενέργεια, για την έκδοση Expression Plus), ενώ πλαισιώνεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ασφάλιση 6 μηνών. Το νέο Captur Plug-in Hybrid E-TECH θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα μέσα Δεκέμβρη.