Ο Τζο Μπάιντεν θα ξεκινήσει τη διαδικασία σταδιακής κατάργησης της χρήσης οχημάτων με κινητήρες ορυκτών καυσίμων από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και θα τα αντικαταστήσει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ανακοίνωση αυτή που έγινε από τον ίδιο και αποτελεί την εκπλήρωση μιας προεκλογικής υπόσχεσης. Θα έχει δε τεράστιο αντίκτυπο στη βιομηχανία αυτοκινήτου, καθώς ο στόλος των κυβερνητικών οχημάτων είναι θηριώδης.
«Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση διαθέτει έναν τεράστιο στόλο οχημάτων, τον οποίο πρόκειται να αντικαταστήσουμε με καθαρά ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται εδώ στην Αμερική, από Αμερικανούς εργάτες», δήλωσε ο Μπάιντεν.
Αυτά τα νέα πρέπει να ήχησαν ως παιάνες αγγέλων στα αυτιά του CEO της Tesla αλλά και άλλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως οι Rivian και Lordstown. Ταυτόχρονα όμως θα ευεργετηθούν και οι κλασικοί κατασκευαστές, όπως οι Ford και General Motors, που αυτό το διάστημα επενδύουν πολλά δισεκατομμύρια δολάρια στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 2019 στο στόλο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης περιλαμβάνονταν σχεδόν 650.000 οχήματα. Από αυτά 245.000 ήταν πολιτικά επιβατικά, 173.000 στρατιωτικά και 225.000 van και φορτηγά ταχυδρομείων.
Ο Μπάιντεν υποσχέθηκε επίσης να δημιουργήσει ένα ευρύτερο πρόγραμμα εκπτώσεων ή επιδοτήσεων για ιδιώτες και εταιρείες, ώστε να αντικατασταθούν σταδιακά τα συμβατικά με ηλεκτρικά οχήματα.
Όλοι κερδίζουν
Οι λεπτομέρειες και των δύο σχεδίων εξακολουθούν να βρίσκονται υπό συζήτηση, αλλά μαζί αντιπροσωπεύουν μια τεράστια ώθηση στην ηλεκτροκίνηση και τη δυνατότητα άμεσης απόσβεσης των επενδύσεων που έγιναν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια. Η Ford έχει ξεκινήσει τη δαπάνη 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εξέλιξη μιας πλήρους γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων, με πρώτα δείγματα τη Mustang Mach-E και το ηλεκτρικό pick up F-150. Η GM από την πλευρά της έχει δεσμευτεί να δαπανήσει 27 δισεκατομμύρια δολάρια για ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα έως το 2025.
Η τεράστια κερδισμένη ωστόσο αναμένεται η Tesla, η οποία διαθέτει σήμερα την πληρέστερη γκάμα επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα. Τα νέα κίνητρα θα της επιτρέψουν να συνεχίσει το ράλι ανόδου της μετοχής της και το 2021, το οποίο την περασμένη χρονιά την κατέστησε την πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και το διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή της, τον Έλον Μασκ, τον πλουσιότερο άνθρωπο στον πλανήτη.
Στο πεδίο ωστόσο των επαγγελματικών και Van ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα μπορούσαν να επωφεληθούν περισσότερο περιλαμβάνουν τη Ford, η οποία πρόσφατα παρουσίασε μια ηλεκτρική έκδοση των φορτηγών Transit και η GM, η οποία μόλις ξεκίνησε μια νέα εταιρεία με την επωνυμία BrightDrop που επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα τροφοδοσίας.
Νέες θέσεις εργασίας
Ένας από τους στόχους του Μπάιντεν είναι επίσης να δημιουργήσει 1 εκατομμύριο νέες θέσεις εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και να «καταστήσει την Αμερική παγκόσμιο ηγέτη στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων». Δεσμεύτηκε επίσης να διαθέσει δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργηθούν 550.000 επιπλέον σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.
Αναφορικά με τα κίνητρα προς τους ιδιώτες, ο Μπάιντεν προτείνει τη συνέχιση της ομοσπονδιακής πίστωσης φόρου 7.500 δολαρίων για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος και δήλωσε ανοιχτός στο να εξετάσει νέα κίνητρα.