Περίπου 100 εκατ. άνθρωποι παρακολούθησαν εφέτος στις ΗΠΑ από την τηλεόραση τον τελικό του πρωταθλήματος American Football NFL με νικήτρια την ομάδα Tampa Bay Bucaneers, που επικράτησε με 31 – 9 των Kansas City Chief.
Εκτιμάται, ότι επταπλάσιος έως οκταπλάσιος ήταν ο αριθμός των τηλεθεατών του συγκεκριμένου αγώνα σε όλο τον πλανήτη, οπότε πρόκειται πιθανότατα για τη μαζικότερη αθλητική εκδήλωση παγκοσμίως.
Ανάλογα υψηλά είναι βεβαίως τα κόστη για όποιες εταιρείες επιθυμούν να διαφημιστούν κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου τελικού, με αποτέλεσμα να χρεώνεται το σποτάκι των 30 δευτερολέπτων 5,5 εκατ. δολάρια, δηλαδή γύρω στα 4,5 εκατ. ευρώ!
Οι εταιρείες αυτοκινήτων διαγκωνίζονται να προβληθούν μέσω του Super-Bowl, ωστόσο εφέτος απείχαν αρκετές μάρκες λόγω του κορονοϊού, αλλά και των έντονων κοινωνικών και πολιτικών αντιπαραθέσεων στις ΗΠΑ, οπότε ήθελαν να αποφύγουν κάποιο επικοινωνιακό στραβοπάτημα.
H Jeep και το φιάσκο με τον Σπρίνγκστιν
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο που έμειναν πιστές και εφέτος στο Super-Bowl έστειλαν με τα διαφημιστικά τους videos ευαίσθητα κοινωνικά μηνύματα, μερικές φορές με χιούμορ και με καλαίσθητη προβολή των προϊόντων τους. Αυτή που την πάτησε ήταν η Jeep με το διαφημιστικό σποτάκι ‘’The Middle’’, δηλαδή ‘’Το Κέντρο,’’ στο οποίο επισκέπτεται ο Μπρους Σπρίνγκστιν με το προσωπικό του Jeep CJ-5 μία εκκλησία, που βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο των ΗΠΑ. Το διάσημο «Αφεντικό» της ροκ κάνει έκκληση για ενότητα και ομόνοια λέγοντας χαρακτηριστικά σε κάποιο σημείο ότι «το έδαφος στο οποίο στεκόμαστε, είναι φτιαγμένο από κοινά μας πράγματα».
Ωστόσο, το video δεν προβλήθηκε και κατέβηκε από τον επίσημο ιστότοπο της Jeep, όταν έγινε γνωστό ότι ο Σπρίνγκστιν πιάστηκε τον Νοέμβριο να οδηγεί μεθυσμένος σε ένα εθνικό πάρκο του Νιού Τζέρσεϊ. Έτσι έβαλε η Stellantis, όπως ονομάζεται πλέον ο νέος όμιλος στον οποίο ανήκει η Jeep, το σποτάκι ‘’The Middle’’ στον πάγο και αναμένει τις εξελίξεις μετά τη δίκη του σταρ της ροκ σε μερικές εβδομάδες.
Η Jeep προχώρησε τελικά στην παραγωγή ενός δεύτερου διαφημιστικού video με τίτλο ‘’The Road Ahead’’. Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό βιντεάκι με προϊοντικό προσανατολισμό, στο οποίο παρουσιάζονται το Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid και το εντελώς νέο Grand Cherokee L.
Η General Motors αυτοσαρκάζεται
O όμιλος της General Motors έδωσε το διαφημιστικό του παρόν στο Super-Bowl με δύο σποτ. Το πρώτο φέρει τον τίτλο ‘’No Way, Norway’’ και έχει ως πρωταγωνιστές τους γνωστούς ηθοποιούς Will Ferrell, Kenan Thompson και Awkwafina. Ο Ferrell πληροφορείται ότι στη Νορβηγία πουλάνε πάρα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βάζει σκοπό να αποδείξει στους Νορβηγούς ότι φτιάχνουν και οι Αμερικάνοι εξαιρετικά και ακόμη καλύτερα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Έτσι ξεκινάει με μία νέα Cadillac Lyriq με προορισμό τη σκανδιναβική χώρα, όπου θα συναντηθεί με τους άλλους δύο φίλους και συναδέλφους του, που πραγματοποιούν το ίδιο ταξίδι με ένα ηλεκτρικό GMC Hummer EV. Αν θέλετε να μάθετε, γιατί δεν συναντιούνται τελικά ποτέ, δεν έχετε παρά να δείτε το απολαυστικό βιντεάκι.
Και στο δεύτερο video της GM πρωταγωνιστούν γνωστοί ηθοποιοί, όπως επίσης η Cadillac Lyriq. Το σενάριο παραπέμπει στη γνωστή ταινία «Ο Ψαλιδοχέρης» του Τιμ Μπάρτον. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Έντγκαρ, που τον υποδύεται ο Timothee Chalamet, έχει κληρονομήσει από τον πατέρα του Έντουαρντ τα ίδια ‘’ψαλιδοχέρια’’, τα οποία ωστόσο χειρίζεται αδέξια στην καθημερινότητά του. Έτσι του έρχεται κουτί η ιδέα της μητέρας του Κιμ (Winona Ryder), να του διαθέσει την υπερσύγχρονη Cadillac, που εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και μπορεί να τη χειριστεί πανεύκολα ο γιος της!
Μήνυμα καρδιάς από την Toyota
Εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο έχει το διαφημιστικό σποτ της Toyota, που προβλήθηκε λίγο πριν το ημίχρονο του τελικού. Η ιαπωνική μάρκα είναι χρυσός χορηγός των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, αλλά και σπόνσορας της αμερικανικής Ολυμπιακής ομάδας. Έτσι αποφάσισαν οι ιθύνοντες της Toyota να περιγράψουν με συγκινητικές εικόνες και λέξεις την ιστορία της κολυμβήτριας Τζέσικα Λονγκ.
Η Λονγκ γεννήθηκε στη Σιβηρία, μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο και της αφαιρέθηκαν και τα δύο πόδια κάτω από τα γόνατα εξαιτίας μίας σπάνιας ασθένειας. Ένα ζεύγος Αμερικανών υιοθέτησε τη μικρή Ρωσίδα και σήμερα είναι η Τζέσικα Λονγκ μία από τις πιο επιτυχημένες αθλήτριες των Παραολυμπιακών Αγώνων με 23 μετάλλια, 13 εκ των οποίων χρυσά!
Η Ford και οι αφανείς ήρωες του κορονοϊού
Αρχικά, είχε ακουστεί ότι η Ford σχεδίαζε να διαφημίσει στον μεγάλο τελικό το νέο SUV Bronco Sport. Τελικά το συγκεκριμένο σποτάκι έπαιξε πολύ νωρίτερα από την εκδήλωση και μερικές ημέρες πριν από αυτήν ανακοίνωσε η εταιρεία ότι θα αξιοποιήσει το Super-Bowl όχι για κάποια διαφήμιση προϊόντος, αλλά σχετικά με την πρωτοβουλία της Finish Strong. Πρόκειται για μία σειρά δράσεων της Ford, που περιγράφονται συνοπτικά στο κάτωθι spot και αναφέρονται στις προσπάθειες της κοινωνίας και της ίδιας της μάρκας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19.
Βασανιστήριο η αγορά μεταχειρισμένου
Μία πολύ έξυπνη διαφήμιση των υπηρεσιών της έκανε στο Super-Bowl και η πλατφόρμα Vroom.com που ειδικεύεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Στο δικό της video βασανίζεται ένας πολίτης, νιώθοντας στο πετσί του όλη την ταλαιπωρία αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με τον παραδοσιακό τρόπο. Κάτι που θα είχε γλιτώσει, αν είχε επιλέξει τη Vroom.com, η οποία του φέρνει το αυτοκίνητο της επιλογής του εύκολα, ανέπαφα και –κυρίως- ανώδυνα μπροστά στην πόρτα του σπιτιού του.