Το κορυφαίο μοντέλο παραγωγής της Lamborghini αποκαλύφθηκε επίσημα και αναβιώνει τη μυθική Countach. Ήδη η ιταλική μάρκα υπέρ αυτοκινήτων είχε αναγγείλει το λανσάρισμα του μοντέλου με το θρυλικό όνομα, το οποίο συμπίπτει με τα 50 χρόνια από την σύλληψη της ιδέας του αρχικού μοντέλου.
Για πρώτη φορά το όνομα Countach δόθηκε σε ένα μοντέλο της Lamborghini πίσω στο 1974. Το πραγματικά φουτουριστικό supercar στοίχειωσε αυτόματα τα όνειρα των petrolhead σε όλο τον κόσμο, τόσο με την επιθετική και πρωτοποριακή του αισθητική, όσο και με τον κινητήρα V12 των 375 ίππων που μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Για περίπου δύο δεκαετίες –η παραγωγή της σταμάτησε το 1990- η Countach με την αύξηση του κυβισμού του κινητήρα της αλλά και της ισχύος του έως και τους 455 ίππους, παρέμεινε η απόλυτη ονείρωξη στον κόσμο των supercars, διατηρώντας σχεδόν αναλλοίωτα τα σχεδιαστικά της χαρακτηριστικά.
Έχοντας δημιουργήσει ένα ανεκτίμητο μύθο, ήταν σχεδόν σίγουρο ότι η Lamborghini δεν θα μπορούσε να αφήσει το όνομα Countach να χαθεί στη λήθη. Και ευτυχώς δεν το έκανε, αν και άργησε λίγο περισσότερα από 30 χρόνια να φέρει στη ζωή έναν απόγονο του θρυλικού μοντέλου.
Η Countach για το μέλλον
Οι γραμμές του αμαξώματος της LPI 800-4 είναι άμεσα αναγνωρίσιμες από την κληρονομιά τηw Countach, που αποτέλεσε τον πατριάρχη των σύγχρονων supercars. Όπως το άνοιγμα των θυρών προς τα επάνω, οι αεραγωγοί, τα φωτιστικά σώματα και το χαρακτηριστικό σχήμα "σφήνας", όλα φαίνεται να έχουν μεταφερθεί στο σήμερα με εξαιρετική επιτυχία.
Το γλυπτό αμάξωμα έχει μήκος 4,87 μέτρα, πλάτος 2,10 περίπου και ύψος μόλις 1,14, αποτελώντας ένα εξαιρετικά συμπαγές και χαμηλό σύνολο. Τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα συμπληρώνουν την εξαιρετικά αρμονική αισθητική.
Με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία υπέρ - πυκνωτή της Lamborghini, η Countach LPI 800-4 διατηρεί την ανεπανάληπτη εμπειρία και τον ήχο του V12 σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία που αναπτύχθηκε για τη Sián.
Αποδίδοντας 814 ίππους ως μέγιστη συνδυασμένη ισχύ, με 780 ίππους από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα και 34 από τον ηλεκτροκινητήρα, επιτυγχάνει επιτάχυνση 0 -100 km/h σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, 0-200 km/h σε 8,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 355 km/h.
V12 όπως πάντα
Ο κινητήρας V12 έχει χωρητικότητα 6,5 λίτρων και ατμοσφαιρική τροφοδοσία, ενώ ο ηλεκτρικός κινητήρας των 48 βολτ είναι τοποθετημένος απευθείας στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή είναι η πρωτοποριακή και μοναδική αρχιτεκτονική που η Lamborghini ανέπτυξε για τη Sián και είναι η μόνη ήπια-υβριδική τεχνολογία που δημιουργεί άμεση σύνδεση μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από έναν υπέρ πυκνωτή που παρέχει τρεις φορές περισσότερη ισχύ σε σύγκριση με μια μπαταρία ιόντων λιθίου του ίδιου βάρους.
Το πλαίσιο και όλα τα πάνελ του αμαξώματος είναι από ίνες άνθρακα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη λύση από άποψη μείωσης του βάρους, καθώς και εξαιρετική στρεπτική ακαμψία: Η Countach LPI 800-4 έχει βάρος 1,595 κιλά κενή, για αναλογία 1,95 kg /ίππο. Ορατά εξωτερικά χαρακτηριστικά από ανθρακονήματα είναι διαθέσιμα στο μπροστινό splitter, γύρω από το μπροστινό παράθυρο και τους καθρέπτες, τις εισόδους αέρα του καλύμματος του καπό του κινητήρα και το πάνελ.
Κινούμενοι αεραγωγοί που έχουν δημιουργηθεί με την υπερσύγχρονη τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης και μια φωτοχρωματική οροφή -από σκούρα μετατρέπεται σε σε διαφανή με το πάτημα ενός κουμπιού- υπενθυμίζουν ότι παρότι η Countach LPI 800-4 έχει το όνομα ενός μοντέλου του προηγούμενου αιώνα, δείχνει το δρόμο προς τα supercars του μέλλοντος.
Οι αναρτήσεις είναι υλοποιημένες με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω που συνδυάζονται με ράβδους ώσης των ελατηρίων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Οι τροχοί έχουν τεράστια διάμετρο εμπρός και πίσω, 20 και 21 ιντσών αντίστοιχα, με ελαστικά διάστασης 255/30 εμπρός και 355/25 πίσω.
Οι καινοτόμες ζάντες περιβάλλουν τεράστιους κεραμικούς δίσκους 400 και 385 χιλιοστών με δαγκάνες 6 και 4 εμβόλων, εμπρός και πίσω. Η κίνηση μεταφέρεται μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων σε όλους τους τροχούς.
Το εσωτερικό είναι αντίστοιχα προηγμένο με το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη, ενώ αισθητικά παραπέμπει απόλυτα στις πιο σύγχρονες υλοποιήσεις της μάρκας. Τα όργανα είναι ψηφιακά και πληρέστατα, ενώ μια κεντρική οθόνη αφής HDMI 8,4 ”μοναδική για την LPI 800-4, διαχειρίζεται τα χειριστήρια αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της συνδεσιμότητας και του Apple CarPlay. Περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό κουμπί με τίτλο ‘Stile’ (Design): πατημένο, εξηγεί τη φιλοσοφία σχεδίασης της Countach στους τυχερούς επιβάτες της.
Όπως ήδη αναφέρθηκε, το κόστος κάθε μιας από τις 112 Countach LPI 800-4 θα αγγίζει ή και θα ξεπερνά τα 3.000.000 ευρώ, ανάλογα με τη διαμόρφωση που θα επιθυμεί ο τυχερός ιδιοκτήτης, ενώ η παραδόσεις των πρώτων αντιτύπων θα ξεκινήσουν το 2022.