Υπό τον έλεγχο της κινεζικής Geely Holding, η σουηδική Volvo αντί να αποκτήσει απωανατολικό χαρακτήρα όπως πολλοί έσπευσαν να προδικάσουν, εδραιώθηκε ως μια παγκόσμια premium επιλογή, απέναντι από τους κραταιούς Γερμανούς κατασκευαστές.
Ήδη, από την προηγούμενη γενιά του, το XC60 που μας ενδιαφέρει εδώ ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Οι Σουηδοί τεχνικοί ελεύθεροι από δεδομένες επιλογές και με γενναίο budget, στη συγκεκριμένη δεύτερη εκδοχή του δημιούργησαν ένα premium SUV το οποίο με αριθμητικά δεδομένα, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από κάθε άλλο ανταγωνιστή.
Επιβλητικό σε εμφάνιση και χαρακτήρα
Το σφυρί του Θορ, που πολύ εύστοχα αναπαράγουν ως εικόνα τα φώτα ημέρας του Volvo XC60, αποτελεί μια πολύ ισχυρή σημειολογική κίνηση εκ μέρους των σχεδιαστών της μάρκας. Σε αυτή την κατηγορία, ο δυναμισμός πρέπει να υφίσταται -αλλά κυρίως να φαίνεται.
Με μήκος 4,688 μέτρα, το αμάξωμα του XC60 είναι τόσο μεγάλο όσο απαιτεί η κατηγορία και τόσο συμπαγές ώστε να μην γίνεται προκλητικό. Οι αναλογίες, με ύψος 1,65 μέτρα και πλάτος 1,9 μέτρα -που με τους καθρέφτες ξεπερνά τα 2,10- συνθέτουν μια κυριαρχική παρουσία, η οποία, χάρη στη χαμηλή γραμμή του καπό και τη χαριτωμενιά της κλίσης του πίσω παρμπρίζ, διασκεδάζει πολύ επιτυχημένα το μάτι που την εκλαμβάνει ως κομψή και αθλητική.
Σπάνια έχω ακούσει περιστασιακό θεατή του Volvo XC60 να δηλώσει άρνηση ως προς την αισθητική του. Αυτό, για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει το κάτω άκρο της κοινωνικής πρόκλησης ένεκα υψηλού κόστους, είναι μεγάλη επιτυχία.
Εκεί όμως που η θετική πρώτη εικόνα γίνεται θαυμασμός είναι στο εσωτερικό. Το ταμπλό, λόγω υλικών και προσεγμένης συναρμολόγησης, παρότι οριακά αφαιρετικό δεν χάνει τίποτα σε πολυτέλεια. Ούτε και σε εργονομία. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά, η θέση οδήγησης ρυθμίζεται στο ιδανικό του καθενός και το τελικό «χτύπημα» έρχεται από την κρυστάλλινη λαβή της Orrefors στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Αφού πρώτα το βλέμμα έχει περιηγηθεί στα υπέροχα κρεμ δερμάτινα καθίσματα ή στην εντυπωσιακή ευκρίνεια και αντίθεση της κάθετης ψηφιακής οθόνης του συστήματος πολυμέσων.
Στη συνέχεια έρχονται οι χώροι να πάρουν τη σκυτάλη των θετικών εντυπώσεων και να την παραδώσουν στην άπλετη ορατότητα και στην ευκολία εισόδου – εξόδου. Η πανοραμική ηλιοροφή αποτελεί τέλος ολόκληρη την κερασιά στην τούρτα.
Όταν έρθει η ώρα της φόρτωσης στο χώρο αποσκευών με όγκο 505 λίτρων, η παρουσία της πνευματικής ανάρτησης στον πίσω άξονα αποδεικνύεται μάννα εξ ουρανού, καθώς αφήνει το αμάξωμα να έρθει τόσο χαμηλά, ώστε το κατώφλι φόρτωσης να είναι χαμηλότερο ακόμα και από συμβατικά αυτοκίνητα πόλης.
Η ίδια ανάρτηση είναι αυτή που καθιστά το κορυφαίο κράτημα και την απόλυτη άνεση από δύο έννοιες διαμετρικά αντίθετες, απόλυτα ταυτόσημες. Όταν οδήγησα στα πρώτα χιλιόμετρα το XC60 Recharge T8, πίστεψα ότι στις στροφές θα συμπεριφερόταν σαν ποστάλι Liberty στο Κάβο Ντόρο. Διαψεύστηκα οικτρά.
Στον ανοιχτό δρόμο βρίσκει την ουσία του
Το μέγα πρόβλημα με το Volvo XC60 Recharge T8 δεν είναι να βρεις τα χρήματα να το αγοράσεις. Ούτε αυτά για να το συντηρήσεις και να το ξεδιψάσεις. Είναι να βρεις το χρόνο να ταξιδέψεις τόσο πολύ και τόσο μακριά, όσο το ίδιο σου υποβάλλει να κάνεις. Μαγικό χαλί και ταυτόχρονα τρένο, παρότι η μέγιστη ταχύτητά του είναι μειωμένη στα 180 χιλιόμετρα, ακόμα και αν κινείσαι για ώρες με 179, πρώτα θα σε βρει η νύστα και πολύ μετά η κούραση.
Αν έχεις καλή παρέα, οι ώρες περνούν και το Volvo XC60 Recharge T8 γουργουρίζει κάπου βαθιά, η ανάρτησή εργάζεται ιδανικά κάπου πολύ μακριά και εσύ βρίσκεσαι να κάθεσαι σε μια κάψουλα μεταφοράς που το μόνο που απαιτεί από εσένα είναι... να είσαι εκεί.
Με αυτόματες λειτουργίες φώτων, υαλοκαθαριστήρων, μεγάλης σκάλας, adaptive cruise control, μια λίστα του Σίντλερ σε συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και φυσικά αυτόματο κιβώτιο, πρέπει να συναντηθείς με κάποια τροπική καταιγίδα για να καταλάβεις ότι κάτι συμβαίνει εκεί έξω.
Το plug in υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου απαιτεί φόρτιση, αλλά και χωρίς αυτή δεν σταματά ο ηλεκτρικός κινητήρας να υποβοηθά το θερμικό, με αποτέλεσμα όταν απαιτηθούν, οι 390 ίπποι να βγουν από το ιπποφορβείο και να διακτινήσουν το δίτονο αμάξωμα σε μια γρήγορη προσπέραση. Τα 5,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, είναι ενδεικτικά.
Από την άλλη πλευρά σε τέτοιες συνθήκες χρήσης η κατανάλωση μπορεί άνετα να ξεπεράσει τα 10 λίτρα/100 χλμ., με μέση στα δικά μας χέρια τα 9,2. Αν δεν φορτίζετε κάθε 40 χιλιόμετρα τις μπαταρίες, καθώς αυτή είναι η πραγματική εμβέλεια αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με μια πλήρη φόρτιση, τότε μην περιμένετε να πετύχετε ούτε κατά διάνοια τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο, δηλαδή αυτή των.. 2,4 – 2,8 λίτρων/100 χλμ.
Να σημειώσουμε ότι το Volvo XC60 Recharge T8 είναι τετρακίνητο, με το ρόλο του πίσω διαφορικού να παίζει ο ηλεκτρικός κινητήρας , ενώ στο χώρο που θα αντιστοιχούσε στον άξονα μετάδοσης συναντάμε μια συστοιχία μπαταριών. Έτσι διασώζεται χώρος και εξασφαλίζεται απλότητα, ενώ μοιράζεται και το επιπλέον βάρος ιδανικά, δηλαδή χαμηλά ανάμεσα στους δύο άξονες των τροχών. Εννοείται φυσικά ότι ο κινητήρας βενζίνης δίνει κίνηση μόνο εμπρός, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
Με μια κίνηση του επιλογέα προς τα κάτω, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει επίσης το πρόγραμμα λειτουργίας B, το οποίο αυξάνει το «φρένο» του κινητήρα όταν δεν πιέζεται το πεντάλ του γκαζιού και μεγιστοποιεί την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Αφήνοντας μάλιστα λιγότερο έργο για τα φρένα.
Τέλος να σημειώσουμε ότι πλέον τα φρένα του XC60 Recharge T8 δεν έχουν αυτή την περίεργη αίσθηση των παλαιότερων υβριδικών Volvo αλλά και υβριδικών μοντέλων άλλων κατασκευαστών, όντας πιο γραμμικά και χωρίς σπογγώδη ή σκληρή αίσθηση.
Πολλά δίνεις μα περισσότερα παίρνεις
Αν έχετε 62.350 – 66.950 ευρώ και σκέφτεστε οικογενειακό SUV, τότε καταθέστε τα στη Volvo Hellas δίχως δεύτερες σκέψεις. Γιατί με το αντίτιμο των χρημάτων σας θα έχετε ένα αυτοκίνητο κόσμημα, με προσεγμένη αισθητική, άμεμπτη ποιότητα υλικών, δυναμικές επιδόσεις και εξόχως «έξυπνο» τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και αλληλεπίδρασης με τους επιβάτες και το περιβάλλον του. Να σημειώσουμε μάλιστα ότι οι παραπάνω τιμές αντιστοιχούν στην αναβαθμισμένη έκδοση του μοντέλου με τους 456 ίππους, καθώς αυτή της δοκιμής έχει πλέον εξαντληθεί και δεν είναι διαθέσιμη ως καινούρια.