Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φέρνει κοντά βιομηχανίες από διαφορετικούς κλάδους. Οι όμιλοι της Renault και της Airbus ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας για συνεργασία στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D). Αντικείμενο της συνεργασίας είναι η δημιουργία συνεργειών στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, βελτιώνοντας την μελλοντική γκάμα προϊόντων τους.
Οι ομάδες μηχανολόγων της Airbus και του Renault Group θα εστιάσουν στην «ωρίμανση» τεχνολογιών που έχουν να κάνουν με την αποθήκευση ενέργειας. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η περιορισμένη αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες της τωρινής γενιάς αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η Airbus σχεδιάζει να λανσάρει στο μέλλον αεροσκάφη με υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα λαμβάνει ενέργεια και από μπαταρίες.
Οι δύο όμιλοι θα εργαστούν πάνω στη βελτίωση της διαχείρισης ενέργειας και στην μείωση του βάρους των μπαταριών. Παράλληλα θα αναζητήσουν το «δρόμο» για το πέρασμα από τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου σε τύπου στερεάς κατάστασης, που θα μπορούν να διπλασιάσουν την ενεργειακή των μπαταριών με ορίζοντα το 2030. Επίσης θα εξετάσουν το ανθρακικό αποτύπωμα των μπαταριών, σε όλο τον κύκλο ζωής τους, από την παραγωγή έως την ανακύκλωση.
«Για πρώτη φορά δύο κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους ανταλλάσσουν μηχανολογικές γνώσεις για να διαμορφώσουν το μέλλον των hydrid-electric αεροσκαφών. Όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι και η αεροπλοΐα είναι ένα απαιτητικό πεδίο τόσο όσον αφορά την ασφάλεια όσο και την κατανάλωση ενέργειας», δήλωσε ο Ζιλ Λε Μπορν, Αντιπρόεδρος Μηχανολογίας του Renault Group.
«Η συνεργασία με τον Όμιλο Renault θα μας βοηθήσει να “ωριμάσουν” οι μπαταρίες επόμενης γενιάς της Airbus», τόνισε η Σαμπίν Κλάουκε, Chief Technical Officer της Airbus. «Το να μηδενίσουμε τις εκπομπές αερίων έως το 2050 αποτελεί μία μοναδική πρόκληση που απαιτεί συνεργασίες και με άλλους κλάδους».