Η Ιταλία εξετάζει την πιθανότητα επένδυσης στην Stellantis, όπως έχει κάνει η Γαλλία, δήλωσε ο Ιταλός υπουργός βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρσο. Ο ίδιος ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την παροχή επιδοτήσεων ύψους 950 εκατομμυρίων ευρώ φέτος, με στόχο την ενίσχυση της μετάβασης των οδηγών σε καθαρότερα αυτοκίνητα. Αυτή η κίνηση ακολουθεί μια διαμάχη μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και της εταιρείας Stellantis, η οποία εδρεύει στο Άμστερνταμ και κατέχει τις ιταλικές μάρκες Fiat και Alfa Romeo, σχετικά με τα επίπεδα παραγωγής στην Ιταλία.
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι επέκρινε τη Stellantis τον προηγούμενο μήνα για τις προσπάθειες μεταφοράς παραγωγής αυτοκινήτων σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να προχωρήσει προς την ηλεκτροκίνηση.
Ο Ούρσο δήλωσε ότι η Ιταλία θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της γαλλικής κυβέρνησης, παίρνοντας μερίδιο στον Όμιλο Stellantis, ο οποίος περιλαμβάνει μάρκες όπως η Peugeot και η Jeep. «Αν ο Ταβάρες διατηρεί την άποψη ότι η Ιταλία πρέπει να κάνει το ίδιο με τη Γαλλία, η οποία έχει ενισχύσει την ενεργό της επένδυση στην Stellantis, τότε μπορούν να το ζητήσουν», είπε ο Ούρσο σε δημοσιογράφους.
Η ισορροπία μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας στο διοικητικό συμβούλιο της Stellantis έχει αποτελέσει σημείο τριβής μεταξύ των δύο χωρών. Η Γαλλία κατέχει ποσοστό 6% στην Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε το 2021 μέσω της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA Group. Επιπλέον, η Γαλλία έχει εκπροσώπους στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ενώ η Ιταλία δεν έχει μερίδιο ούτε εκπροσώπους. Η οικογένεια Ανιέλι είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Stellantis μέσω του οχήματος Exor.
Ο Ούρσο ανέφερε ότι η Stellantis έχει δεσμευτεί να αυξήσει την παραγωγή στην Ιταλία και να την επαναφέρει στο επίπεδο του ενός εκατομμυρίου οχημάτων, έναν αριθμό που είχε επιτευχθεί τελευταία φορά το 2017. Το περασμένο έτος, η συνολική παραγωγή ήταν περίπου 750.000 οχήματα.
Τέλος, ο CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, έχει εκφράσει την άποψη ότι η Ιταλία δαπανά λιγότερα από άλλες κύριες ευρωπαϊκές χώρες για την υποστήριξη της ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που καθυστερεί την παραγωγή. Επίσης, έχει διαφωνήσει δημοσίως με πολιτικούς, όπως ο Γάλλος Υπουργός Οικονομικών Μπρούνο λε Μερ, σχετικά με ζητήματα παραγωγής και πολιτικών για ηλεκτρικά οχήματα.