Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων BYD και Chery για επενδύσεις σε εργοστάσια στη χώρα, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη, όπως αναφέρει το Bloomberg. Ο Υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Φατίχ Κατσέρ, δήλωσε ότι οι συνομιλίες έχουν προχωρήσει σημαντικά και στόχος είναι η ταχεία ολοκλήρωσή τους. Παράλληλα, διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και με την SAIC, ιδιοκτήτρια της MG, καθώς και την Great Wall.
Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να διευκολύνει την πρόσβαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει τελωνειακή ένωση. Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Τουρκία αναμένεται να αυξηθεί στο 30,4% έως το 2032. Οι επενδύσεις αυτές μπορεί να βοηθήσουν την BYD να αποφύγει νέους δασμούς εισαγωγής από την έρευνα της ΕΕ για τις κρατικές επιδοτήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η Τουρκία επιβάλλει επίσης πρόσθετους φόρους στα περισσότερα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να προστατεύσει την Togg, τον πρώτο εγχώριο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, από τον ανταγωνισμό, μέχρι να εδραιωθεί στην εγχώρια αγορά. Οποιαδήποτε τελική επενδυτική απόφαση από τις κινεζικές εταιρείες θα αποτελέσει σημαντικό κέρδος για την τουρκική οικονομία και θα ενισχύσει τη βιομηχανική βάση της χώρας.
Τα αυτοκίνητα ήταν από τα κορυφαία εξαγωγικά προϊόντα της Τουρκίας το 2023, με συνολικές πωλήσεις 35,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Togg και η κινεζική Farasis Energy κατασκευάζουν επίσης εργοστάσιο μπαταριών στην Προύσα, ενισχύοντας περαιτέρω τη συνεργασία μεταξύ Τουρκίας και Κίνας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.