Ο πρώτος turbo κινητήρας βενζίνης της Honda στην ευρωπαϊκή αγορά έκανε το ντεμπούτο του στο Civic Type R του 2015, ήταν δίλιτρος και απέδιδε 310 ίππους. Οι νέοι βενζινοκινητήρες 1.0 & 1.5 λίτρων VTEC TURBO είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τον δίλιτρο προπομπό τους, ο οποίος, όπως και αυτοί, έχει την αγωνιστική τεχνολογία στα γονίδιά του.
Με άμεσο ψεκασμό, συμπαγές turbo χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μεταβλητό χρονισμό & βύθιση βαλβίδων - Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Dual-Variable Timing Control (VTC), τα νέα μηχανικά σύνολα του τοποθετούνται για πρώτη φορά στο Civic έχουν σχεδιαστεί για να αποδίδουν την ισχύ και τη ροπή πολύ μεγαλύτερων κινητήρων.
Πρακτικά, οι δύο νέοι VTEC TURBO κινητήρες προσφέρουν εξαιρετική ελαστικότητα και κορυφαίες επιδόσεις – με υψηλή μέγιστη ροπή και ισχύ – ενώ παράλληλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και είναι από τους πλέον οικονομικούς στην κατηγορία τους.
Ο τρικύλινδρος του 1.0 λίτρου, για μικρότερο βάρος και απώλειες λόγω τριβών, εξασφαλίζει βελτιωμένη ελαστικότητα σε καθημερινή χρήση - χάρη στη μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές – αλλά και μικρότερη κατανάλωση σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες του παρελθόντος. Η μέγιστη ροπή των 200 Nm αποδίδεται στις 2.250 σ.α.λ, και η μέγιστη ισχύς των 129 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. μόλις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να είναι μόλις 106 γρ./χλμ. για το μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο CVT, με τη μέση κατανάλωση εξαιρετικά χαμηλή, στα 4,7 λίτρα/100 χλμ..
Ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας turbo των 1.5 λίτρων έχει πραγματικά εντυπωσιακή απόδοση. Η μέγιστη ισχύς των 182 ίππων αποδίδεται στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 240 Nm από τις 1.900 σ.α.λ. μόλις. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά ελαστικότητας, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή CO2 133 γρ./χλμ.
Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με προηγμένα χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων ή αυτόματα CVT, τα οποία προσφέρουν και την επιπλέον δυνατότητα στον οδηγό να επιλέγει 7 σχέσεις. Ταυτόχρονα ο χαμηλός θόρυβος, η απουσία κραδασμών, η συνεχής και ομαλή παροχή μεγάλης ισχύος και η κορυφαία αξιοπιστία που επιτυγχάνεται μέσω της χρήσης προηγμένων υλικών και μεθόδων κατασκευής, εξασφαλίζουν απόλαυση στην οδήγηση και σιγουριά στο πέρασμα των χρόνων.