Μαγιορκίνης: Δεν έχω πειστεί ότι έχει σημασία το μέγεθος των τάξεων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μαγιορκίνης: Δεν έχω πειστεί ότι έχει σημασία το μέγεθος των τάξεων
«Δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν θα υπήρχε σημαντικό κέρδος στη μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 μαθητές όσον αφορά τη μετάδοση σταγονιδίων», δηλώνει ο Γκίκας Μαγιορκίνης.

Την άποψή του για τον αριθμό μαθητών στις τάξεις εκφράζει, μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook, ο Γκίκας Μαγιορκίνης.

Ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημολογίας σημειώνει τα ακόλουθα:« Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1,5 μέτρου είναι σημαντική για τη μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας. Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις, θα πρέπει να σημειωθεί, δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως οι χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές «φουσκάλες» ή «φούσκες» (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατά κόρον «ορφανά» κρούσματα».

Υπάρχει διαφορά μεταξύ 15 και 25 μαθητών στην τάξη;

Αναφορικά με το ερώτημα «πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1,5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;», ο Γκίκας Μαγιορκίνης παραπέμποντας σε έναν πίνακα εξηγεί:« Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1,5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120. Όπως φαίνεται και παρακάτω, μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1,5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι ‘παραβάσεις’ είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης».

Συνεπώς, εξηγεί ο καθηγητής «από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς. Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών».

Καταλήγοντας την ανάρτησή του ο Γκίκας Μαγιορκίνης λέει: «Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στη μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά τη μετάδοση σταγονιδίων».

insider

 

insider

Διαβάστε επίσης:

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider