Τέμπη: 10 χρόνια στον «αέρα» η σύμβαση για σηματοδότηση και τηλεχειρισμό

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τέμπη: 10 χρόνια στον «αέρα» η σύμβαση για σηματοδότηση και τηλεχειρισμό
Στην Ελλάδα υποστηρίζουν πως μέχρι αυτή τη στιγμή, όλα τα χρόνια, έχουν διατεθεί 15 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά συνεχίζουν να συνεννούνται με... κινητά τηλέφωνα.

Οι ελλείψεις του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι του τεχνικού εξοπλισμού, με αφορμή την εθνική τραγωδία στα Τέμπη αρχίζουν να βλέπουν το φως της δημιοσιότητας.

Οι μηχανοδηγοί πάνε «στα τυφλά», μόνο με την υπόδειξη του σταθμάρχη, την ώρα που σε χώρες όπως η Γαλλία έχουν εκσυγχρονιστεί τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα, καθώς δαπανήθηκαν περίπου 7 δισεκατομμύρια προκειμένου να γίνουν τα αυτονόητα. Αντίθετα, στην Ελλάδα υποστηρίζουν πως μέχρι αυτή τη στιγμή, όλα τα χρόνια, έχουν διατεθεί 15 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά συνεχίζουν να συνεννούνται με... κινητά τηλέφωνα.

Από το 2014, εκκρεμεί μια σύμβαση ανάμεσα στο Δημόσιο και τον εργολάβο που αφορά τον τηλεχειρισμό και τη σηματοδότηση. Ακόμα και σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία μετά, η σύμβαση παραμένει στον αέρα. Για την ιστορία, το μόνο κομμάτι σε όλη τη χώρα που έχει τηλεχειρισμό και σηματοδότηση είναι το δρομολόγιο «Τιθωρέα - Δομοκός». Προς επιβεβαιώση των άνωθεν πληροφοριών, οι καταγγελίες είναι πολλές και την πρώτη να έρχεται το Απρίλιο του 2022 όταν και παραιτήθηκε από την θέση του ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, Χρήστος Κατσιούλης.

Ο κ. Κατσιούλης, ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του στις 27 Απριλίου καταγγέλλει μεταξύ άλλων τη μην τήρηση των φυσικών αντικειμένων των συμβάσεων, γεγονός το οποίο επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα. Επιπλέον, μίλησε για τη δυνατότητα κίνησης αμαξοστοιχιών με ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα σε συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, το Οινόη – Τιθορέα, «χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».

Ο τέως πρόεδρος σημειώνει ότι στο παρελθόν είχε ενημερώσει τη διοίκηση της εταιρίας «για όλα τα τεχνικά θέματα που προκάλεσαν και προκαλούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συμβάσεων ανάταξης της σηματοδότησης 717/14 και ETCS επί γραμμής 10005/07», ενώ σε έγγραφό του προς τον Διευθυντή εργων είχε εκφράσει τη διαφωνία του με τα αναγραφόμενα στα πορίσματα του εμπειρογνώμονα «και τις αμφιβολίες μου για το πόσο ο ίδιος είναι γνώστης της λειτουργίας των καλωδιακών συστημάτων αλληλεξάρτησης σηματοδότησης (R.R.i.)».

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο Reader.gr

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η Κομισιόν είχε παραπέμψει την Ελλάδα στο ευρωδικαστήριο για τους σιδηροδρόμους στις 15/2

Μήνυμα Ζελένσκι στα ελληνικά για την τραγωδία στα Τέμπη - «Ο λαός της Ουκρανίας συμμερίζεται τον πόνο»

Βουλή: Aναστολή εργασιών σε ένδειξη πένθους για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη

gazzetta
gazzetta reader insider insider