Μετά από 9 μήνες κύησης, γίνεται παιδί…
Μετά από 9 μήνες από την ημερομηνία ενεργοποίησης της Πλατφόρμας του Εξωδικαστικού, τι θα γίνει;
Πάντα θεωρούσα ότι για να έχεις άποψη για μια δουλειά, για ένα θέμα, πρέπει να έχεις ασχοληθεί σοβαρά και όχι μόνο θεωρητικά… Υπηρετώντας λοιπόν αυτήν την άποψη, από την πρώτη βδομάδα του Σεπτέμβρη, έφτιαξα ομάδα που ασχολείται αποκλειστικά με τον Εξωδικαστικό…
Τόσο όσον αφορά τα θεωρητικά του προβλήματα, αλλά και όσον αφορά την εφαρμογή της Θεωρίας στις πραγματικές υποθέσεις Οφειλετών...
Άρα η εικόνα και η άποψη που έχω είναι αυτή της πραγματικής επιχείρησης, των πραγματικών δυσκολιών και της αναζήτησης πραγματικών λύσεων…
Γιατί άραγε ασχολούμαι με τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών;
Γιατί είμαι Ανόητος, γιατί παραμένω Αιθεροβάμων ή γιατί κατάντησα Φραγκοφονιάς;
Καιρός λοιπόν να σας πω τις απόκρυφες σκέψεις μου:
Ασχολούμαι με τον Εξωδικαστικό, διότι θεωρώ ότι οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις για να έχουν αύριο, οφείλουν να ρυθμίσουν τις Οφειλές τους. Θα μου πείτε τώρα, όλες μπορούν να ρυθμίσουν τις Οφειλές τους; Είναι δηλαδή όλες Βιώσιμες και πρέπει να υπάρχουν αύριο; Για να είμαι ειλικρινής, όχι. Λόγο στο αύριο έχουν όμως οι μισές τουλάχιστον. Γιατί πρέπει να τις βοηθήσουμε να υπάρχουν;
Διότι πολύ απλά αυτοί είναι οι Πελάτες μας και με αυτούς πρέπει να δουλέψουμε
Πώς θα τις βοηθήσουμε λοιπόν να υπάρχουν για να υπάρχουμε και εμείς;
Αναζητώντας λύση, η ΜΟΝΗ υπαρκτή πρόταση σήμερα είναι ο Εξωδικαστικός...
Άρα ασχολούμαστε σοβαρά για να βρούμε λύσεις για την Ελληνική Μικρομεσαία Επιχείρηση, με το μόνο πραγματικό εργαλείο, που είναι ο Νόμος του Εξωδικαστικού και βοηθάμε προς πάσα κατεύθυνση για να μπορεί να εφαρμοστεί. Το μόνο εύκολο θα ήταν να πετροβολούσαμε τον Νόμο ως «επαΐοντες», αλλά επί της ουσίας τις πέτρες θα τις πετάγαμε στα κεφάλια των δικών μας ανθρώπων, που δεν είναι άλλοι από τους Μικρομεσαίους…
Τα πρώτα αποτελέσματα από τις ζητούμενες βελτιώσεις ήρθαν… μετά από την διαπραγμάτευση του Μαΐου 2108, με τους Θεσμούς. Στον Εξωδικαστικό εντάσσονται και οι Οφειλές του 2017 και οι Οφειλές των Εταίρων, που μέχρι σήμερα ήταν εκτός… Το θέμα όμως και δυστυχώς, δεν είναι μόνο Τεχνικό. Έχει κάνει κυρίως με τους Θεσμικούς Παράγοντες που μετέχουν στην Διαδικασία…
Μια, λοιπόν που 9 μήνες τώρα, έχουμε παλέψει με τον Εξωδικαστικό στα «Μαρμαρένια Αλώνια», έχουμε άποψη και για τους θεσμικούς που μετέχουν στην Ιστορία αυτή.
Ποιοι είναι λοιπόν οι Θεσμικοί και πόσο πραγματικά συμμετέχουν στην διαδικασία αυτή;
Γιατί το σημερινό αποτέλεσμα των 30 επιχειρήσεων που έχουν ρυθμίσει και μάλιστα για μικρές Οφειλές, δεν το λες και Λύση στο Πρόβλημα, ούτε κουλούρι στην πείνα δεν το λες.
Γιατί άραγε λοιπόν υπάρχει Πρόβλημα και αφού υπάρχει Πρόβλημα κάποιος φταίει.
Για να δούμε λοιπόν:
Θεσμικοί στο παιχνίδι:
ΕΓΔΙΧ, Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
ΑΑΔΕ, Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
ΚΕΑΟ, Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών
ΤΡΆΠΕΖΕΣ, χωρίς συστάσεις
Υπ. Οικονομίας, Προϊστάμενος της ΕΓΔΙΧ και υποστηρικτής της Ανάπτυξης
Υπ. Οικονομικών, Υποστηρικτής των Εσόδων
Υπ. Εργασίας, Προϊστάμενος του ΚΕΑΟ και θεματοφύλακας των Ασφαλιστικών Εισφορών.
Φυσικά γύρω από όλους αυτούς κινούνται Σύμβουλοι, Παρασύμβουλοι, Νομικοί, Μηχανογράφοι, Οικονομολόγοι, με διαφορετικές προσεγγίσεις ο καθένας, με διαφορετική ατζέντα, άλλος με Γνώσεις που έχουν τις ρίζες τους στην πραγματική Αγορά αλλά χωρίς master και άλλους χωρίς Γνώσεις, αλλά με το master από μεγάλο σχολείο. Άλλος με μπάρμπα στην Κορώνη και άλλος με κουπί και καλή πρόθεση…
Όλους αυτούς λοιπόν, δεν τους συντονίζει κάποιος και όποιος προσπαθεί έχει απέναντι τον Υπουργό, τον Υφυπουργό, τον Διοικητή της Τράπεζας, τον ΑΑΔΕ και προφανώς δεν μπορεί να κάνει δουλειά…
Ας τους δούμε έναν - έναν όμως:
ΕΓΔΙΧ, είναι Δημόσιος οργανισμός και δουλεύει ως τέτοιος. Είναι όμως με νέο προσωπικό, το οποίο επιλέχθηκε από τους Δημόσιους Υπαλλήλους με μετάταξη, άρα δουλεύει καλύτερα από όλους τους άλλους.
ΑΑΔΕ, το γνωστό σενάριο των γνωστών Εφοριακών, με την Αγωνία της Ευθύνης και της στενομυαλιάς, στο μεγαλείο του… Μην ξεχνάμε Ανεξάρτητη Αρχή. Ό, τι γουστάρει κάνει. Δε νομίζω ότι έχει μετρήσει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, δεν νομίζω ότι την ενδιαφέρει η επιτυχία του Εγχειρήματος και εδώ υπάρχει ένας Αδύναμος Κρίκος με ονοματεπώνυμο.
ΚΕΑΟ, με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι αντίθετα με την ΑΑΔΕ, τα Ασφαλιστικά Ταμεία είναι μπροστά. Ερμηνεύουν τις διατάξεις για να βοηθήσουν, είναι περισσότερο ευέλικτοι, αλλά δεν κτυπάνε το χέρι στο τραπέζι. Περιμένουμε και από αυτούς, όπως και από την ΑΑΔΕ ή το Υπουργείο Οικονομικών, την Υπουργική απόφαση για το πώς θα συμπεριφερθούν όταν είναι ο μοναδικός πιστωτής έναντι του Οφειλέτη, για Οφειλές μεγαλύτερες των 50.000 ευρώ (διμερής διαπραγμάτευση). Εδώ υποψιάζομαι ότι κανείς δεν θέλει να πάρει την ευθύνη και να πει ότι θα εφαρμοστεί ο Νόμος που προβλέπει κούρεμα Κεφαλαίου, υπό τις προϋποθέσεις που το προβλέπει. Ακόμα και αν ήθελε ο πιο τολμηρός να προχωρήσει, φοβάται τον απέναντι μήπως τον κρεμάσει πολιτικά.
Πιστεύω επίσης ότι και για τους δύο παραπάνω θεσμικούς τίθεται θέμα ευθύνης …
Ποιος θα πάρει την ευθύνη να Ελέγξει, να Αποφασίσει και να Υπογράψει;
Νομίζω ότι βρήκαμε και άλλο αδύναμο κρίκο στην διαδικασία και μάλιστα κοινό.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ο μόνος θεσμικός με γνώση Ελέγχου Βιωσιμότητας, Μελέτης των Στοιχείων και Πρεσβευτής της Διαδικασίας, αλλά δυστυχώς ζει στις δικές του Αγωνίες. Δεν έχει καν ξεκινήσει την διαδικασία. Φαντάζομαι ότι το Δημόσιο, ήθελε στο παιχνίδι τις Τράπεζες για να το βοηθήσουν με την Τεχνογνωσία τους, για να τρέξουν πιο γρήγορα, για να έχει σύμμαχο στις λύσεις. Αλλά, όλα αυτά δεν υπάρχουν στην πράξη. Οι τράπεζες με 200.000 οφειλέτες δεν έχουν φτιάξει ακόμα Διεύθυνση Εξωδικαστικού. Δεν έχουν αποφασίσει τι θέλουν. Δεν έχουν αποφασίσει αν θέλουν. Μεγάλος κρίκος και Αδύναμος.
Για το τέλος άφησα τα Υπουργεία. Γιατί υπάρχει και η έκφραση που δεν μου επιτρέπεται να γράψω, κάτι σαν «…ώ τα Υπουργεία μου μέσα»…
Δεν τους απαλλάσσω. Δεν τους δικαιολογώ. Δεν τους λυπάμαι.
Απλά θεωρώ ότι ΔΕΝ ξέρουν καν πώς να βοηθήσουν. Φοβούνται, ανησυχούν. Όλα αυτά σημαίνουν ψήφους και όλα αυτά θέλουν και πολύ δουλειά και πολύ εμπλοκή, με χιλιάδες άλλα πράγματα μικρότερα και μεγαλύτερα. Δεν θα μπορούσαν να έχουν ένα Υπουργείο μόνο για τον Εξωδικαστικό, γιατί κανείς δεν θα ήθελε να είναι Υπουργός του εκτός πιθανά από τον Πρωθυπουργό ή τον Αντιπρόεδρο. Αλλά τα Οργανωμένα Κράτη πρέπει να έχουν και άλλες λύσεις, εκτός του Προέδρου και του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης.