Τα λόγια είναι… περιττά,
Αλλά αυτά μας διαφεντεύουν…
Αλήθεια, πόσοι Έλληνες Πολίτες διαβάζουν πραγματικά τις προγραμματικές δηλώσεις των κομμάτων, τις Υποσχέσεις των Πολιτικών Αρχηγών, τον στρατηγικό σχεδιασμό για την κοινωνική μέριμνα και φροντίδα του Κράτους προς τους Πολίτες, ως οφείλει να κάνει το Κράτος με τα χρήματα που εισπράττει από τους Φορολογούμενους; Την απάντηση θα την δώσετε εσείς. Εγώ απλά θα πω ότι μετά από 9 καταστροφικά χρόνια, χρόνια Θλίψης, Αναξιοπρέπειας, Μιζέριας και “Εγκλημάτων”, θα έπρεπε να γίνουμε πολύ πιο σοβαροί και απαιτητικοί από το πολιτικό προσωπικό της Χώρας, το οποίο αμείβουμε και μάλιστα πολύ καλά και το οποίο θα πρέπει να αξιολογείται με αυστηρούς όρους και να συνειδητοποιήσει ότι μας οφείλει και δεν του Οφείλουμε. Τέλος πρέπει μόνοι μας να σταματήσουμε την πελατειακή σχέση με τα κόμματα, διότι αυτή η «ανταλλαγή», τους κάνει να πιστεύουν ότι εξυπηρετώντας την πελατειακή τους βάση με ρουσφέτια, εκπληρώνουν τον λόγο της ύπαρξής τους στον πολιτικό στίβο.
Για τους λόγους αυτούς και άλλους πολλούς, θεώρησα σωστό, να προσπαθήσω να βάλω δίπλα-δίπλα τις Εξαγγελίες, για να καταλάβουμε σε αντιδιαστολή τι μας λένε και πόσο εφικτά είναι αυτά που μας λένε …
Για το Ασφαλιστικό
Το Ασφαλιστικό είναι ένα τεράστιο θέμα πολλών δεκαετιών, που η ποσοστιαία συμμετοχή του στο Χρέος της Ελλάδας είναι μεγάλη. Μεγάλο ήταν και επί σειρά ετών το κενό για την απαραίτητη λύση, που θα βοηθούσε την Βιωσιμότητα του Συστήματος. Από την εποχή Γιαννίτση και μετά, κανείς δεν πήρε το πολιτικό ρίσκο να ανοίξει το θέμα.
Ο Ασφαλιστικός Νόμος Κατρούγκαλου που δέχτηκε πολύ σκληρή κριτική, για την αναλογικότητα των Εισφορών και το εύρος εφαρμογής του, από τον γράφοντα και άδικη κριτική από πολλούς άλλους για την Άμεση αποτυχία του και την Μη δυνατότητα εφαρμογής, επιβίωσε. Εφαρμόστηκε, λειτούργησε με όποιες καθυστερήσεις, κλείνει τον δεύτερο χρόνο ζωής του και δημιούργησε πλεόνασμα πραγματικό και μη αμφισβητήσιμο.
Η βοήθεια του Υφυπουργού κ. Πετρόπουλου, ο οποίος είναι κατ’ επάγγελμα εργατολόγος και γνώστης του θέματος, τεράστια για να μην πω ότι ουσιαστικά η επιτυχία του συστήματος ανήκει ολοκληρωτικά σε αυτόν και παρεξηγηθούν οι υπόλοιποι.
Για αυτό το Ασφαλιστικό λοιπόν, οι τοποθετήσεις είχαν ως εξής:
Ο κ. Τσίπρας:
Στην Ομιλία του για το Ασφαλιστικό προανήγγειλε ότι από 01/01/2019, ο συντελεστής Εισφορών για την κύρια σύνταξη των Επιτηδευματιών, από 20% μειώνεται σε 13,3%, για εισοδήματα μεγαλύτερα των 7.000 ευρώ. Με τον τρόπο αυτό το Βασικό ποσοστό Ασφάλισης από 26,95%, γίνεται 20,25 %, με την ελάχιστη καταβολή να παραμένει ίδια.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η ελάχιστη καταβολή των 169 ευρώ, που σήμερα Ισχύει για Εισοδήματα έως 7.000 ευρώ θα ισχύει περίπου έως και τα 10.000 ευρώ καθαρό εισόδημα, με βασικό μισθό τα 586 ευρώ. Αν ο βασικός μισθός μεταβληθεί, όπως θα δούμε παρακάτω θα αλλάξει και το 169 ευρώ.
Καταργείται ο βασικός μισθός κάτω των 25ετών, που σήμερα είναι μικτά 510€ και μετά από διαπραγματεύσεις με τους Κοινωνικούς φορείς θα αναπροσαρμοσθεί αυξητικά. Το ποσό θα το δούμε αργότερα.
Το ελάχιστο ποσό για το επικουρικό και το εφάπαξ των επιστημόνων του πρώην ΕΤΑΕ, καθορίζεται σε 69 ευρώ. Το συγκεκριμένο θέμα όμως, όπως και το επόμενο, θέλει περισσότερες διευκρινήσεις.
Θα υπάρξει επιδότηση των νέων επιστημόνων που θα επιστρέψουν από το Εξωτερικό με μείωση των Ασφαλιστικών Εισφορών και των Φορολογικών συντελεστών.
Οι μεταβολές αυτές κάνουν το Ασφαλιστικό πιο φιλικό για όλους.
Ο κ. Μητσοτάκης:
Στην ομιλία του για το Ασφαλιστικό ενημέρωσε τους Έλληνες πολίτες ότι θα καταργήσει τον Νόμο Κατρούγκαλου, ενώ ταυτόχρονα τοποθετήθηκε ότι σε βάθος 4ετίας θα μειώσει τον συντελεστής Εισφορών για την κύρια σύνταξη των Επιτηδευματιών, από 20% σε 15%.
Η Επικουρική ασφάλιση θα παραμείνει στο 7% και θα υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο, αλλά ο Ασφαλισμένος θα αποφασίζει αν τα χρήματα θα τα διαχειρίζεται το Δημόσιο ή Ιδιωτική Ασφαλιστική Εταιρεία.
Αναλυτική αναφορά στα παραπάνω δεν βρήκα.
Για το Φορολογικό
Το Φορολογικό όπως γνωρίζουμε όσοι ζούμε και δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα είναι μια πονεμένη και δακρύβρεχτη Ιστορία, με πολλούς Νόμους, Εγκυκλίους και Υπουργικές αποφάσεις, που το «αποσαφηνίζουν» για να μας βασανίζουν. Σήμερα οι συντελεστές που ισχύουν είναι:
Για τις Ατομικές Επιχειρήσεις και Φυσικά Πρόσωπα κλίμακα φορολογικών συντελεστών από 22% έως 45%.
Για τις Επιχειρήσεις - Νομικά Πρόσωπα, έχουμε βασικό Φορολογικό Συντελεστή 29% και για όσες ισχύει η διανομή μερίσματος 15% επιπλέον για τον φόρο μερίσματος. Δηλαδή οι Επιχειρήσεις – Νομικά Πρόσωπα και οι επιχειρηματίες τους, από το πρώτο ευρώ καθαρό κέρδους, φορολογούνται με 29% που φτάνει στην μέγιστη τιμή του στο 39,6%. Επίσης υπάρχει Φόρος Επιτηδεύματος από 650 έως 1000 ευρώ.
Τα εισοδήματα από Ακίνητα φορολογούνται από 15% έως 45%, ανάλογα με το ύψος τους, ενώ κάθε άλλο εισόδημα από Κεφάλαιο, φορολογείται με 15%.
Με βάσει τα παραπάνω ισχύοντα στην Φορολογία, είχαμε τις παρακάτω τοποθετήσεις:
Ο κ. Τσίπρας, στην ομιλία του σχετικά με την Φορολογία:
Προανήγγειλε για την Φορολογία των Νομικών Προσώπων και μόνο, μείωση του συντελεστή 29% κατά μία μονάδα για τα επόμενα 4 χρόνια, με στόχο να καταλήξει στο 25%. Άρα ο συντελεστής φορολογίας των Επιχειρήσεων-Νομικών Προσώπων στο τέλος του 2022 θα κυμαίνεται από 25% έως 36,25%. Θα λέγαμε ότι η προαναγγελία αυτή είναι μια φτωχή αλλά υλοποιήσιμη πρόταση.
Ο κ. Μητσοτάκης, στην ομιλία του σχετικά με την Φορολογία:
Προανήγγειλε ότι, όταν ο Ελληνικός λαός θα του δώσει την δυνατότητα να Κυβερνήσει και δεν εννοεί κάποτε, αλλά όσο γίνεται πιο σύντομα θα εφαρμόσει:
Για τις Επιχειρήσεις – Νομικά Πρόσωπα, φορολογικό Συντελεστή 20% και για το μέρισμα φορολογία 5%. Με την υλοποίηση αυτής της προαναγγελίας η Φορολογία των Επιχειρήσεων-Νομικών Προσώπων θα κυμαίνεται από 20% έως 24% και θα καταργήσει τον Φόρο Επιτηδεύματος, χαρακτηρίζοντας τον Φόρο Χαράτσι.
Επίσης ανήγγειλε και για την φορολογία των Ατομικών Εισοδημάτων, συντελεστή 9% έως τα 10.000€ αντί του 22% που ισχύει σήμερα, θεωρώντας δεδομένη την μείωση του Αφορολόγητου, το οποίο υπενθυμίζω αφορά μόνο μισθωτούς και συνταξιούχους.
Συνεχίζοντας, σχετικά με τις Επιχειρήσεις, επίσης αναφέρθηκε σε μεγαλύτερα ποσοστά αποσβέσεων που για τις επενδύσεις είναι πολύ σημαντικότερα από την μείωση των Φορολογικών συντελεστών και είναι θετικό μέτρο.
Το 13% ΦΠΑ στην εστίαση είναι πολύ δελεαστικό, αλλά και πολύ δύσκολο. Αν ήταν απλό θα είχε παραμείνει όταν πρωτομπήκε και οι θεσμοί επέβαλαν, όπως και στον τουρισμό την κατάργηση του. Το θέλω πολύ, αλλά το θέλω ψηφισμένο και με την σύμφωνη γνώμη των Θεσμών.
Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%, ένα μέτρο που απευθύνεται και στο πολιτικό ακροατήριο του κ. Τσίπρα.
Είναι προφανές, ότι η ελάφρυνση των Φόρων είναι τεράστια, αν σκεφτούμε ότι μόνο από την κατάργηση του Φόρου Επιτηδεύματος, η μείωση θα είναι της τάξης των 800 εκ. ευρώ. Θα ήμουν πραγματικά ευτυχής, αν τα παραπάνω δεν έφερναν Ισοδύναμα μέτρα για να εξασφαλίσουν την εξισορρόπηση της μείωσης …
Για την Ρύθμιση Οφειλών
Στις Ρυθμίσεις οφειλών σήμερα υπάρχει:
- Ο Νόμος Κατσέλη για τα Φυσικά Πρόσωπα και την Προστασία της κύριας κατοικίας.
- Ο Εξωδικαστικός Συμβιβασμός για τις Βιώσιμες Επιχειρήσεις και τους Ελ. Επαγγελματίες και
- Η Πάγια Ρύθμιση των 12 δόσεων.
Ο κ. Τσίπρας στην ομιλία του, δεν έκανε την παραμικρή νύξη για Ρυθμίσεις, διότι γνωρίζει ότι με το εργαλείο του Εξωδικαστικού και την Πλατφόρμα του συστήματος που είναι σε πλήρη ανάπτυξη, σύντομα και πάντα με Περιουσιακά κριτήρια, θα εντάξει και την ρύθμιση των υπολοίπων οφειλών.
Ο κ. Μητσοτάκης, υποσχέθηκε την ρύθμιση των μικροοφειλετών με οφειλές έως 3.000 ευρώ, σε 36 δόσεις χωρίς να μιλήσει για κριτήρια, παρότι γνωρίζει ότι οι θεσμοί δεν πρόκειται ποτέ να επιτρέψουν την επιστροφή στις κακές συνήθειες του παρελθόντος.
Κλείνοντας, πιο σημαντικό από όλα θεωρώ ότι είναι η δική μας στάση απέναντι στο πολιτικό σύστημα. Απέναντι σε εξαγγελίες, υποσχέσεις και «παραμύθια». Όταν η μνήμη μας γίνει πιο Ισχυρή, θα μπορούμε με τις πράξεις μας να διαμορφώσουμε έναν καλύτερο τρόπο διακυβέρνησης της Χώρας.
Με την ευχή και την ελπίδα της Ανάγνωσης.