Ευεργετική, δεδομένων των υγειονομικών συνθηκών και των κλειστών καταστημάτων, μπορεί να αποδειχτεί η λύση του «click away», μόνο όμως για τις μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου και τις μεταφορικές, αφού η δυσκολία προσαρμογής των μικρών καταστημάτων τα αφήνει στην ίδια δυσχερή θέση. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει τουλάχιστον από την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Focus Bari τον Δεκέμβριο, σε δείγμα 1.483 ατόμων, για το πώς ψωνίζουν οι Έλληνες τα φετινά πανδημικά Χριστούγεννα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το e-commerce έχει καθιερωθεί πλέον ως ο κύριος τρόπος αγορών για τους Έλληνες, με τις αγορές όμως μέσω μετάβασης στο φυσικό κατάστημα να παραμένουν επιθυμητή πηγή των καταναλωτών για τα Χριστουγεννιάτικα ψώνια.
Κάπως έτσι, το «clickaway» αποτελεί μια ενδιάμεση λύση για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, οι οποίες, όπως αποδεικνύεται, έχουν καθυστερήσει σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Συγκεκριμένα, οι 3 στους 4 Έλληνες μέχρι και τις 17 Δεκεμβρίου, όπου και ολοκληρώθηκε η έρευνα, δεν είχαν ψωνίσει όλα όσα χρειάζονται για τις γιορτές. Μάλιστα μόνο ο ένας στους δέκα είχε κάνει όλα τα ψώνια που χρειαζόταν.
Αυτό ενδεχομένως να οφείλεται και στην πρόσφατη εξοικείωση μεγάλης μερίδας Ελλήνων καταναλωτών με τo online shopping αφού σε αντίστοιχη έρευνα της YouGov στην Αγγλία – μια αγορά που οι διαδικτυακές αγορές έχουν πολύ μεγαλύτερη διείσδυση ακόμα και προ πανδημίας - ο ένας στους δύο Βρετανούς είχε ολοκληρώσει τα γιορτινά του ψώνια το αντίστοιχο διάστημα.
Όσο για το πώς θα εορταστούν τα φετινά Χριστούγεννα, κάτι που επίσης εξέτασε η έρευνα της Focus Bari, προκύπτει ότι δύο στους τρεις Έλληνες θα γιορτάσουν τα φετινά Χριστούγεννα με λιγότερους ανθρώπους απ’ ότι συνηθίζουν, ενώ ένα 17% θα τα περάσουν τελείως μόνοι. Κατ' επέκταση, αυτό που θα λείψει περισσότερο τα φετινά Χριστούγεννα είναι τα γιορτινά τραπέζια με αγαπημένους ανθρώπους. Παρ’ όλα αυτά, οι τρεις στους πέντε Έλληνες δηλώνουν ότι αισθάνονται κάποια ανησυχία λόγω πανδημίας και περιμένουν τα Χριστούγεννα να περάσουν ήρεμα και ήσυχα.