Την εφαρμογή digital onboarding, δηλαδή τη δυνατότητα δημιουργίας νέου τραπεζικού λογαριασμού από το κινητό τηλέφωνο, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης στο κατάστημα, λανσάρει η Εθνική Τράπεζα.
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, η Εθνική γίνεται η πρώτη τράπεζα στην ελληνική αγορά που λανσάρει το digital onboarding, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα στην ψηφιακή εποχή.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τράπεζας, χρήση της νέας εφαρμογής αναμένεται να κάνουν περί τους 40.000 με 50.000 πελάτες της Εθνικής το 2020.
Η εφαρμογή
Η εφαρμογή digital onboarding θα είναι διαθέσιμη από την ερχόμενη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου, θα αφορά και σε ιδιώτες που δεν είναι πελάτες της Εθνικής, ενώ θα είναι διαθέσιμη και για τους Έλληνες πολίτες που ζουν σε χώρες του εξωτερικού.
Στόχος της Εθνικής είναι να ανταγωνιστεί τις αμιγώς ψηφιακές τράπεζες (challenger banks) του εξωτερικού, Revolut και N26, οι οποίες αριθμούν μαζί μισό εκατομμύριο πελάτες στη χώρα μας. Αυτό που προσφέρουν είναι άνοιγμα λογαριασμού μόνο με ταυτότητα/διαβατήριο και φωτογραφία από το κινητό (selfie) προκειμένου να γίνει η ταυτοποίηση του αιτούντα.
Η Εθνική Τράπεζα στην ψηφιακή εποχή
Όπως τονίζει η Εθνική σε ανακοίνωσή της, οι νέες υπηρεσίες που επιταχύνουν το πέρασμα της Εθνικής Τράπεζας στη νέα ψηφιακή εποχή, διευκολύνουν τον πελάτη σε οποιοδήποτε σημείο και εάν βρίσκεται, εξοικονομούν χρόνο, παρέχουν ασφάλεια και αναβαθμίζουν όλο το φάσμα των τραπεζικών συναλλαγών.
Συγκεκριμένα:
1. Digital customer onboarding. Εγγραφή νέων πελατών στην Εθνική Τράπεζα μέσω κινητού.
Η Εθνική Τράπεζα δίνει πλέον τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα να γίνουν πελάτες της Τράπεζας από το κινητό τους, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο Κατάστημα. Μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking, μπορούν να αποκτήσουν τη «βασική σχέση πελάτη» με την Τράπεζα, δηλαδή: να ανοίξουν λογαριασμό ταμιευτηρίου, να εκδώσουν χρεωστική κάρτα ΕΤΕ (Debit VISA ή Debit MasterCard) και να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης στο i-bank Internet & Mobile Banking.
Η διαδικασία διενεργείται εξολοκλήρου μέσω smartphone, με απλά βήματα, και ολοκληρώνεται με επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη μέσω live agent και με ψηφιακή υπογραφή των συμβάσεων. Η υπηρεσία απευθύνεται σε Έλληνες κατοίκους, άνω των 18 ετών, οι οποίοι διαθέτουν Ελληνικό Α.Δ.Τ. ή διαβατήριο σε ισχύ και είναι υπόχρεοι φορολογικά στην Ελλάδα.
Τα βασικά πλεονεκτήματα για τον πελάτη είναι:
1. Ευκολία, ευελιξία, εξοικονόμηση χρόνου και κόπου
2. Πληρότητα διαδικασίας: Η διαδικασία δεν περιλαμβάνει περιορισμούς, δεν είναι ένα “soft registration” του πελάτη που θα χρειαστεί να αναβαθμίσει αργότερα μέσω Καταστήματος. Ο πελάτης απολαμβάνει τα ίδια ακριβώς προνόμια και υπηρεσίες που θα του παρέχονταν αν πήγαινε σε ένα Κατάστημα.
3. Εγκυρότητα ταυτοποίησης: Η ταυτοποίηση του πελάτη μέσα από το digital onboarding δεν περιορίζεται στην ηλεκτρονική καταχώριση των πιστοποιητικών του (π.χ. διαβατήριο) αλλά συμπληρώνεται από την επιβεβαίωση της ταυτότητας πελάτη μέσω live agent στο κινητό του. Αυτό διασφαλίζει την ορθότητα και την πληρότητα της διαδικασίας ταυτοποίησης, ώστε να μην απαιτείται σε επόμενο χρόνο να περάσει ο πελάτης από το φυσικό Κατάστημα για επιβεβαίωση στοιχείων.
2. Online αγορά τραπεζικών προϊόντων
Οι πελάτες της Εθνικής Τράπεζας μπορούν να αποκτήσουν online τραπεζικά προϊόντα ηλεκτρονικά, χωρίς να επισκεφθούν το Κατάστημα, όπως χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες και προθεσμιακό λογαριασμό, μέσω του Internet Banking και Mobile Banking. Σύντομα επίσης θα υπάρξει η δυνατότητα απόκτησης πιστωτικής κάρτας κι online αίτησης και προέγκρισης στεγαστικού δανείου μέσω του Internet Banking της Τράπεζας.
3. Ανανεωμένο Mobile Banking που λειτουργεί ως financial coach
Η ανασχεδιασμένη εφαρμογή Mobile Banking της Εθνικής Τράπεζας έχει μετεξελιχθεί από ένα απλό κανάλι πληροφόρησης και πραγματοποίησης συναλλαγών σε έναν προσωπικό βοηθό που επιτρέπει στο χρήστη να διαχειρίζεται εύκολα τα μηνιαία έξοδά του, να βλέπει συγκεντρωμένες όλες τους τις συναλλαγές και να έχει καλύτερο έλεγχο των οικονομικών του. Μέσα από νέες δυνατότητες, όπως οι άμεσες ειδοποιήσεις και η διαχείριση οικονομικών, ο χρήστης έχει πλήρη εικόνα των εξόδων / εσόδων και των υπολοίπων των λογαριασμών του. Λαμβάνει ακόμη άμεση ενημέρωση για τις κινήσεις στα τραπεζικά του προϊόντα, στα όρια που εκείνος θέτει, κ.α.
Επιπλέον, μέσω του νέου Mobile Banking, οι πελάτες της Τράπεζας μπορούν να διαχειρίζονται άμεσα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας των χρεωστικών τους καρτών, για παράδειγμα «πάγωμα» κάρτας ή συγκεκριμένων τύπων συναλλαγών και εκ νέου ενεργοποίηση, δήλωση απώλειας-κλοπής και επανέκδοση, διαχείριση ορίων αγορών.
4. Νέα έκδοση του Internet Banking της Τράπεζας για Ιδιώτες και Επιχειρήσεις
Το νέο Internet Banking site της Εθνικής Τράπεζας απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες πελάτες όσο και σε επιχειρήσεις. Έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη του και έχει υλοποιηθεί με χρήση της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας. Παρέχει πλέον ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων τόσο για Ιδιώτες πελάτες, όπως για παράδειγμα η διαχείριση καρτών και η online μεταβολή προσωπικών στοιχείων, όσο επίσης και για Επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα η ανανέωση εταιρικών νομιμοποιήσεων και η online εκταμίευση εταιρικών δανείων.
5. Πλατφόρμα Trade Finance
Αποτελεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει τη δυνατότητα στους εταιρικούς πελάτες να διαχειρίζονται το χαρτοφυλάκιο Πληρωμών Εισαγωγών, παρακολούθηση εισπράξεων Εξαγωγών, Ενέγγυων Πιστώσεων, Εγγυητικών Επιστολών και να αιτούνται χρηματοδότηση των απαιτήσεων ή υποχρεώσεών τους. Απευθύνεται σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους δηλαδή Ομίλους, Midcaps & SMEs.
Τι δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Παύλος Μυλωνάς
Στην παρουσίαση της νέας καινοτόμου υπηρεσίας Digital Customer Onboarding και των νέων γενικότερα υπηρεσιών που προσφέρει η Εθνική στους πελάτες αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Σήμερα είμαστε εδώ για να δείξουμε πώς αλλάζουμε την Εθνική Τράπεζα. Ανακοινώνουμε μια νέα, καινοτόμο ψηφιακή υπηρεσία, που πρώτη η Εθνική εισάγει στην ελληνική αγορά. Ταυτόχρονα όμως θέλουμε να μοιραστούμε με όλους το όραμα της Τράπεζάς μας, σχετικά με την ψηφιακή εξέλιξη και το μετασχηματισμό μας στη σύγχρονη Εθνική Τράπεζα του μέλλοντος. Να παρουσιάσουμε τo συνολικό χαρτοφυλάκιο των νέων ψηφιακών υπηρεσιών μας.
Αξιοποιώντας, όλο και περισσότερο, τα εργαλεία που μας προσφέρει η τεχνολογία θέλουμε η Τράπεζα να περάσει γρήγορα στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας. Να εξελιχθεί σε μια Τράπεζα που βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη, προσφέροντάς του ταυτόχρονα την ασφάλεια και σταθερότητα που απαιτείται σε όλο το φάσμα των τραπεζικών προϊόντων.
Όλοι μας στην Εθνική εργαζόμαστε εντατικά και συστηματικά για τη νέα ψηφιακή εποχή και θεωρούμε το στόχο αυτό βασικό παράγοντα του συνολικού μετασχηματισμού μας. Αναπτύσσουμε και εμπλουτίζουμε το digital offering της Εθνικής Τράπεζας με υπηρεσίες και εργαλεία που προσφέρουν ευελιξία, ευκολία χρήσης, εξοικονόμηση χρόνου. Για κάθε πελάτη μας, ιδιώτη ή επιχείρηση. Όπου κι αν βρίσκεται. Για κάθε τραπεζική ανάγκη. Όποια και αν είναι.
Η Εθνική Τράπεζα παραδοσιακά επενδύει σε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και προσωπικής επαφής με τους πελάτες της. Σήμερα προσθέτουμε στο μείγμα ευελιξία, καινοτομία, δυνατές ψηφιακές υπηρεσίες και εφαρμογές ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε ακόμα πιο δυναμικά στο μέλλον της τραπεζικής στην Ελλάδα και να διαμορφώσουμε το μέλλον της Εθνικής με μεγάλη επιτυχία».
Τι δήλωσε η Γενική Διευθύντρια Χριστίνα Θεοφιλίδη
Στη συνέχεια η Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Χριστίνα Θεοφιλίδη υπογράμμισε κατά την παρουσίαση:
O ψηφιακός μετασχηματισμός και η παροχή υπηρεσιών μέσα από ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μονόδρομο αν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, ανταποδοτικοί και να απαντάμε άμεσα και με σύγχρονο τρόπο στις ανάγκες των πελατών μας. Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: σε μια εποχή που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς , ένας οργανισμός για να προοδεύσει οφείλει πρωτίστως να ακούει και να αφουγκράζεται στους πελάτες του και τις ανάγκες της αγοράς.
Για όλους εμάς στην Εθνική ο άνθρωπος, ο πελάτης, είναι η αφετηρία όλων μας των δραστηριοτήτων, αλλά και ο τελικός προορισμός μας. Επενδύουμε όλοι μας και εργαζόμαστε καθημερινά και συστηματικά για να τον κατανοήσουμε καλύτερα, να τον εξυπηρετήσουμε γρηγορότερα. Στόχος μας είναι να είμαστε πάντα η πρώτη επιλογή του. Αυτό σημαίνει για εμάς καινοτομία και εξέλιξη.
Η σχέση με τους πελάτες μας και η εμπιστοσύνη μεταξύ μας είναι η «περιουσία» της Εθνικής. Γι΄αυτό και έχουμε επιλέξει να μην είμαστε στατικοί σε ένα κόσμο που κινείται με ιλλιγγιώδεις ταχύτητες. Εργαζόμαστε συστηματικά, ήδη εδώ και 12 και πλέον μήνες για να δώσουμε όλες τις απαντήσεις και λύσεις, ψηφιακές ή προσωπικές, για το μέλλον που οραματιζόμαστε για την Τράπεζα και τους πελάτες μας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η σημερινή μας παρουσίαση, η οποία επιβεβαιώνει την προοπτική μας.
Νέο Πρόγραμμα Internship «i-work@nbg»
Ακόμη, μεταξύ των άλλων, ο Στράτος Μολυβιάτης, NBG Group CIO, ανακοίνωσε μια νέα σημαντική πρωτοβουλία της Τράπεζας, το πρόγραμμα Internship «i-work@nbg», που απευθύνεται σε ταλαντούχους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές της Πληροφορικής. Η Εθνική προσκαλεί νέους και νέες, με ειδίκευση στον τομέα της Πληροφορικής, να συμμετάσχουν και έτσι να γίνουν μέρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου της Τράπεζας.
Το Πρόγραμμα θα προσφέρει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να αποκτήσουν, μέσω έμμισθης πρακτικής άσκησης, τεχνογνωσία και επαγγελματική εμπειρία σε νέες τεχνολογίες, υποστηρίζοντας την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Η συστηματική αξιοποίηση νέων τεχνολογιών αποτελεί για την Εθνική Τράπεζα απόλυτη προτεραιότητα και η απασχόληση 20 «digital i-workers» ενισχύει τη δέσμευσή της για την ψηφιακή εξέλιξη.