Η εκτόξευση των ηλεκτρονικών παραγγελιών την περίοδο του lockdown και η πρόθεση των καταναλωτών να διατηρήσουν τη συγκεκριμένη συνήθεια και στη συνέχεια, δημιούργησε νέα δεδομένα για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
H πανδημία πάντως φαίνεται ότι ουσιαστικά επιτάχυνε τις εξελίξεις όσον αφορά στις επενδύσεις των επιχειρήσεων του κλάδου στο online κανάλι τους, βάζοντας την ψηφιακή ανάπτυξη στο επίκεντρο των άμεσων πλάνων τους. « Αυτούς τους μήνες «τρέξαμε» περίπου 5-6 χρόνια μπροστά» τόνιζε χαρακτηριστικά στέλεχος της αγοράς στο insider.gr.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι online παραγγελίες στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 150% το πρώτο εξάμηνο του 2020, όπως επισημαίνεται σε μελέτη της Ira Media. Xαρακτηριστικό είναι ότι την ίδια περίοδο οι πωλήσεις ήταν κατά 21% υψηλότερες από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019. Παράλληλα το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκε και το ηλεκτρονικό «καλάθι» κατά 5 τεμάχια σε ποσότητα και κατά 9 ευρώ σε αξία. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το στοιχείο της ίδιας μελέτης, ότι ένα 5% των καταναλωτών ακόμη και μετά το τέλος των περιοριστικών μέτρων επιλέγει συστηματικά τις αγορές από απόσταση και κυρίως μέσω διαδικτύου.
Η απότομη αύξηση των παραγγελιών στα eshop των σούπερ μάρκετ την περίοδο της καραντίνας δημιούργησε πάντως τις πρώτες μέρες αρκετά προβλήματα στα συστήματα των online σούπερ μάρκετ καθώς και καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Έτσι οι μεγάλες αλυσίδες προσπαθώντας να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση προχώρησαν ταχύτατα εκείνη την περίοδο σε κινήσεις, όπως νέες υπηρεσίες, συνεργασίες και αύξηση προσωπικού.
Πώς κινούνται οι μεγάλες αλυσίδες
Σχεδόν 8 μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας οι επενδύσεις των σούπερ μάρκετ στο Online κανάλι είναι συνεχείς και είναι πλέον δεδομένο ότι οι εκπρόσωποι του κλάδου «ποντάρουν» πλέον σ' αυτό.
Αναλυτικά, η αλυσίδα Σκλαβενίτης η οποία από την αρχές του 2020 «μπήκε» στο ηλεκτρονικό εμπόριο με την εξαγορά της πλατφόρμας caremarket.gr, στα τέλη Μαρτίου και εν μέσω lockdown, προχώρησε στη συνεργασία με την πλατφόρμα efood. Αρχικά η συνεργασία τους αφορούσε σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας, στη συνέχεια επεκτάθηκε σε όλη την Αττική και αργότερα και στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα μέσα στο ίδιο έτος δημιουργήθηκε και το δεύτερο e-hub της εταιρείας με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των online παραγγελιών. Πλέον στα επόμενα σχέδια της Σκλαβενίτης είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της online παρουσίας της. Άλλωστε η αναβάθμιση του caremarket.gr βρίσκεται σε εξέλιξη και εντός του έτους θα ενσωματωθεί πλήρως στο brand Σκλαβενίτης. Μέσα στο 2020 αναμένεται εξάλλου και το λανσάρισμα του sklavenitis.gr.
Έμφαση στην ανάπτυξη του Οnline καναλιού της δίνει και η ΑΒ Βασιλόπουλο η οποία εκτός από ηλεκτρονικό κατάστημα AB click2shop το οποίο βρίσκεται σε λειτουργία από το 2014, την περίοδο της πανδημίας επεκτάθηκε σε περισσότερες πόλεις, πρόσθεσε νέες υπηρεσίες ενώ εγκαινίασε και τη συνεργασία της με την εταιρεία κούριερ SPEEDEX. Η ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων θα βρεθεί στο επίκεντρο και των άμεσων επενδύσεων.
Την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού της καταστήματος σχεδιάζει και η αλυσίδα My Market, το eshop της οποίας κατά τη διάρκεια Μαρτίου – Απριλίου παρείχε τη δυνατότητα παραγγελίας σε πενταπλάσιους πελάτες συγκριτικά με τον Φεβρουάριο 2020, σύμφωνα με την εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι το eshop My market ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2018, με παρακαταθήκη μία σταθερή βάση χιλιάδων καταναλωτών από το welovesupermarket.gr. Εν μέσω πανδημίας η αλυσίδα προχώρησε παράλληλα σε συνεργασία εταιρείες SPEEDEX και UBER.
Από την πλευρά της η αλυσίδα Μασούτης, μόλις εγκαινίασε τη συνεργασία της με την πλατφόρμα box.gr της Cosmote για συνολικά 45 πόλεις της Ελλάδας. Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα Μασούτης «μπήκε» στο ηλεκτρονικό εμπόριο πριν από 4 χρόνια, μέσω μιας εφαρμογής που ήταν διαθέσιμη στα κινητά ενώ με την έναρξη της πανδημίας τέθηκε σε λειτουργία και το eshop της. Πηγές κοντά στην εταιρεία, σημειώνουν ότι η ενίσχυση του online καναλιού έχει ενταχθεί πλέον στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης.
Συνεργασία με την πλατφόρμα box.gr ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο και η αλυσίδα Κρητικός η οποία λειτουργεί το eshop της εδώ και περίπου 2,5 χρόνια. Η αλυσίδα Γαλαξίας τέλος προανήγγειλε πριν από μερικούς μήνες τη δημιουργία δημιουργία eshop περί τις αρχές του 2021.
Διαβάστε επίσης:
Μασούτης: Η συνεργασία με το box.gr και η ανάπτυξη των Οnline πωλήσεων
Σκλαβενίτης: Η επιτυχημένη πορεία το 2019 και τα επόμενα σχέδια