Η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να επηρεάσει χιλιάδες εργαζόμενους στη Γερμανία τα επόμενα χρόνια, ανέφερε την Πέμπτη το Ινστιτούτο Ifo που εδρεύει στο Μόναχο.
Η μελέτη του Ifo, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας, απεικονίζει μερικές από τις πιθανές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθώς οι κυβερνήσεις προσπαθούν να καταργήσουν σταδιακά τα οχήματα ντίζελ και βενζίνης υπέρ των χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.
Το ερευνητικό ίδρυμα ανέφερε ότι περίπου 75.000 εργαζόμενοι στην παραγωγή στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας θα αποσυρθούν μέχρι τα μέσα αυτής της δεκαετίας.
«Αλλά αν μέχρι το 2025 η παραγωγή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μειωθεί στον βαθμό που προβλέπεται από τους ισχύοντες κανονισμούς για τις εκπομπές, τότε η μετάβαση σε ηλεκτρικούς κινητήρες θα επηρεάσει τουλάχιστον 178.000 υπαλλήλους», πρόσθεσε.
Αυτός ο αριθμός, όπως εξήγησε ο Ifo αφορά σε «εργαζόμενους που κατασκευάζουν ομάδες προϊόντων που εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από τον κινητήρα καύσης, με 137.000 από αυτούς να απασχολούνται σε θέσεις που συνδέονται άμεσα με την αυτοκινητοβιομηχανία».
Ο Πρόεδρος της Ifo Clemens Fuest χαρακτήρισε τη «μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση» ως «μια μεγάλη πρόκληση, ειδικά για τους προμηθευτές αυτοκινήτων, όπου κυριαρχούν οι μεσαίες επιχειρήσεις».
Ο Oliver Falck, διευθυντής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών Ifo, προσπάθησε να τονίσει τη συστηματική αλλαγή που είχε ήδη γίνει.
«Οι εξελίξεις στα στοιχεία παραγωγής μας δείχνουν ήδη ότι χρειάζονται πολύ διαφορετικά ανταλλακτικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ό, τι για κινητήρες καύσης», είπε, σημειώνοντας ότι αυτός ο μετασχηματισμός δεν έχει ακόμη απεικονιστεί πλήρως σε αριθμούς.
«Δεδομένου ότι οι εταιρείες γνωρίζουν ήδη αυτό το κενό, έχουν την ευκαιρία να λάβουν κατάλληλα μέτρα εγκαίρως, όπως επανεκπαίδευση και περαιτέρω κατάρτιση», σημειώνει.
Σύμφωνα με το Reuters, η έρευνα του Ifo «δεν έλαβε υπόψη τη δυνητική δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην κατασκευή EV ή στην παραγωγή μπαταριών».
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η στρατηγική για την αειφόρο και έξυπνη κινητικότητα προβλέπει την κυκλοφορία τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών έως το 2030.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, περίπου 3 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, ένα ποσό ρεκόρ το οποίο αποτυπώνει ταυτόχρονα μια αύξηση 41% σε σύγκριση με το 2019.