Υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του λιανεμπορίου, αλλά ο γαλλικός κολοσσός ειδών πολυτελείας LVMH δεν έχει καμία αμφιβολία για πώς θα μοιάζει αυτό.
«Βλέπουμε το μέλλον να είναι δύο πράγματα: ως επί το πλείστον φυσικά καταστήματα λιανικής, επειδή η εμπειρία των πελατών σε ένα κατάστημα λιανικής δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα στο διαδίκτυο. Εννοώ ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει βρει κανείς το είδος της θαυματουργής φόρμουλας που θα επιτρέψει στους πελάτες να απολαμβάνουν εξίσου την εμπειρία διαδικτυακά », εξήγησε ο Jean Jacques Guiony, επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της LVMH, τη Δευτέρα στο CNBC.
«Το δεύτερο είναι ο εμπλουτισμός της εμπειρίας αυτής με περιεχόμενο στο διαδίκτυο», πρόσθεσε.
Η πανδημία του κορονοϊού και η επακόλουθη αύξηση των παραγγελιών στο σπίτι έχει οδηγήσει σε μια σημαντική άνοδο των διαδικτυακών αγορών και έχει αναγκάσει πολλούς λιανοπωλητές να αναπτύξουν τις online προσφορές τους με πολύ ταχύτερο ρυθμό. Η δυναμική αυτή έχει θέσει υπό αμφισβήτηση την ανάγκη για φυσικά καταστήματα.
«Το δεύτερο σημείο είναι επίσης να εμπλουτίσουμε αυτήν την εμπειρία με διαδικτυακό περιεχόμενο», πρόσθεσε.
Η πανδημία κοροναϊού και οι επακόλουθες παραγγελίες παραμονής στο σπίτι, οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των διαδικτυακών αγορών και ανάγκασαν πολλούς εμπόρους λιανικής να αναπτύξουν τις διαδικτυακές προσφορές τους με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό. Αυτή η δυναμική με τη σειρά της αμφισβήτησε την ανάγκη για φυσικά καταστήματα.
Ωστόσο, για την LVMH, μία από τις μεγαλύτερες μάρκες πολυτελείας στον κόσμο, οι διαδικτυακές πωλήσεις αποτελούν απλώς «συμπλήρωμα της φυσικής εμπειρίας».
Σύμφωνα με τον Guiony, οι περισσότεροι πελάτες που επισκέπτονται καταστήματα έχουν ελέγξει προηγουμένως την ιστοσελίδα και θα μπορούσαν να έχουν αγοράσει ήδη από εκεί τα προϊόντα που θέλουν.
«Λαμβάνουν πολλές πληροφορίες, αλλά έρχονται στο κατάστημα επειδή η εμπειρία του καταστήματος είναι κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί στο διαδίκτυο», είπε στο CNBC.
Σημειώνεται ότι η LVMH κατέγραψε πτώση εσόδων 17% το 2020, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η επιχείρηση επηρεάστηκε, όχι μόνο από τα συνολικά μέτρα του lockdown, αλλά και από τους περιορισμούς στα διεθνή ταξίδια. Τα brands που ανήκουν στον όμιλο περιλαμβάνουν τα Moet & Chadon, Marc Jacobs, Christian Dior και Bvlgari.