Οι μετοχές της εταιρείας διανομής φαγητού Deliveroo σημείωσαν άνοδο πάνω από 10% τη Δευτέρα, αφού η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής Delivery Hero από την Γερμανία έχει αναλάβει το 5,09% των μετοχών της επιχείρησης.
Οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν από 3,36 λίρες Αγγλίας ανά μετοχή σε 3,60 λίρες ανά μετοχή στο ξεκίνημα των συναλλαγών στο χρηματιστήριο του Λονδίνου τη Δευτέρα, φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο τους από την έναρξη της διαπραγμάτευσης τους τον Μάρτιο. Εν τω μεταξύ, οι μετοχές της Delivery Hero παρέμειναν σχετικά σταθερές στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Η αξία της Deliveroo είναι περίπου 8 δισ. λίρες, οπότε η επένδυση του Delivery Hero είναι περίπου 400 εκατ. λίρες. Η Deliveroo αρνήθηκε να σχολιάσει το ακριβές μέγεθος της επένδυσης.
Σε σημείωμα προς τους επενδυτές, η Deliveroo είπε ότι έλαβε μια ειδοποίηση «για σημαντικές συμμετοχές στις μετοχές της εταιρείας από την Delivery Hero μετά το κλείσιμο της αγοράς στις 6 Αυγούστου 2021».
Η Deliveroo που ιδρύθηκε το 2013 από τους Will Shu και Greg Orlowski, έλαβε ώθηση από την Amazon το 2019 όταν ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου διεξήγαγε έναν γύρο χρηματοδότησης 575 εκατ. δολαρίων για την εταιρεία.
Είχε ζημιά 223,7 εκατ. λιρών από έσοδα 4,1 δισ. λιρών το 2020, που είναι σημαντικά μικρότερα από τα 317 εκατ. λίρες που έχασε με έσοδα 2,5 δισ. λιρών το 2019.
Η Deliveroo εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Μάρτιο και ενώ οι συναλλαγές ξεκίνησαν δύσκολα, έκτοτε η τιμή της μετοχής της εταιρείας ανέκαμψε εν μέρει.
Η επένδυση της Delivery Hero έρχεται εν μέσω μιας περιόδου ενοποιήσεων στην αγορά παράδοσης φαγητού.
Η Deliveroo με έδρα το Λονδίνο και η Delivery Hero με έδρα το Βερολίνο είναι δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής τροφίμων στην Ευρώπη και διαγκωνίζονται για μερίδιο αγοράς σε χώρες ολόκληρης της ηπείρου πάνω από σχεδόν μια δεκαετία.
Το Delivery Hero, το οποίο είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το Deliveroo με κεφαλαιοποίηση περίπου 30 δισ. ευρώ (35 δισ. δολάρια), κατέχει επίσης μειοψηφικά μερίδια σε εταιρείες διανομής τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των Glovo, Just Eat Takeaway, Rappi και Zomato.
Ανταγωνίζεται τη Deliveroo στη Μέση Ανατολή μέσω των δραστηριοτήτων της στο Ταλαμπάτ, στο Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη διαμέσου του Foodpanda.
Ωστόσο, η Deliveroo και η Delivery Hero δεν ανταγωνίζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι η κύρια αγορά της Deliveroo. Αυτό συμβαίνει επειδή η Delivery Hero πούλησε τη βρετανική της επιχείρηση, Hungryhouse, στο Just Eat το 2016 για περίπου 200 εκατ. λίρες.
Όπως το UberEats και το DoorDash, το Deliveroo και το Delivery Hero βασίζονται σε έναν «στρατό» αυτοαπασχολούμενων ταχυμεταφορέων για να παραδώσουν φαγητό από τις κουζίνες των εστιατορίων στα σπίτια και στα γραφεία των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο σε περίπου 30 λεπτά, αμειβόμενοι με ένα μερίδιο της παραγγελίας για κάθε παράδοση.