Σε επόμενο, ακόμα πιο προχωρημένο, στάδιο προωθείται ο μεγάλος οδικός διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου στην Πελοπόννησο, δηλαδή του έργου «Μελέτη, Κατασκευή Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτας – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη (με ΣΔΙΤ)», συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους σχεδόν 312 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
Ηδη έχει ολοκληρωθεί ο 1ος κύκλος του Ανταγωνιστικού Διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές που είχαν «περάσει» στη β’ φάση (όλοι οι υποψήφιοι που κατέθεσαν Φάκελο Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος), δηλαδή τους ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL EUROPE ZRt και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν «σημαδέψει» το εν λόγω έργο, που θα προχωρήσει με μοντέλο ΣΔΙΤ, ως ένα από αυτά για τα οποία θέλουν να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς οι διαδικασίες, να ετοιμαστούν τα τεύχη δημοπράτησης ώστε στο τέλος του έτους ή το αργότερο τους πρώτους μήνες του 2022 να προχωρήσει ο διαγωνισμός με την κατάθεση προσφορών. Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι είχαν περιθώριο έως τις 25/10 για να υποβάλουν τα σχόλια στη φάση του διαλόγου που προχώρησε με υψηλές ταχύτητες.
Ως εκ τούτου, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωρά τις διαδικασίες για την ανάθεση της Σύμβασης παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης, στην ολοκλήρωση των Κτηματογραφήσεων και Κτηματολογίων σε τμήματα του έργου «Οδικός άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος - Παράκαμψη Πύλου - Μεθώνη». Μάλιστα, εγκρίθηκε και η συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης και 3 εξειδικευμένων φορέων που εκτιμάται ότι διαθέτουν την γνώση και εμπειρία για την υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης.
Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ. Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 360 μήνες (30 χρόνια). Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.
Το αντικείμενο του Συμβούλου ήτοι εν προκειμένω η υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης, στην ολοκλήρωση των Κτηματογραφήσεων και Κτηματολογίων απαιτείται να ολοκληρωθεί άμεσα, λόγω της ιδιαιτερότητας δημοπράτησης του έργου του θέματος ως ΣΔΙΤ και των στόχων που έχουν τεθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κρίνεται απολύτως απαραίτητη η σύναψη της παρούσας Σύμβασης παροχής υπηρεσιών στο πλαίσιο των προκαταρκτικών ενεργειών και της εν γένει προετοιμασίας της ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ στον σχεδιασμό, δημοπράτηση και ανάθεση του εν λόγω οδικού έργου.
Ειδικότερα, απαιτείται η επικαιροποίηση και συμπλήρωση υφιστάμενων Κτηματογραφήσεων στα τμήματα Σουληνάρι – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, η ολοκλήρωση Κτηματογράφησης στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, η σύνταξη Κτηματολογίων στα τμήματα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Σουληνάρι – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, η συλλογή και ψηφιοποίηση όλων των διατιθεμένων στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς (Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής, Τεχνικές Υπηρεσίες Δήμων και Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, τα κατά τόπους Κτηματολογικά Γραφεία, Υποθηκοφυλακεία, Κτηματικές Υπηρεσίες και Δασαρχεία, το εθνικό Κτηματολόγιο), σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες Μελέτες Οδοποιίας, Περιβαλλοντικές, Τεχνικών κ.ο.κ., η αεροφωτογράφηση και δημιουργία ορθοφωτοχαρτών για τη κήρυξη απαλλοτριώσεων επί αυτών, η υποβοήθηση στην έγκριση των κτηματολογίων κ.α.