Συνεχίζει από τον Οκτώβριο να βελτιώνεται ακόμη περισσότερο η ζήτηση καυσίμων στην εγχώρια αγορά, με συνέπεια οι καταναλώσεις να είναι περαιτέρω ενισχυμένες από την έτσι κι αλλιώς πολύ ικανοποιητική εικόνα που καταγράφηκε το τρίτο τρίμηνο, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, στο χθεσινό conference call με αναλυτές, για τα οικονομικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου και εννιαμήνου.
Σύμφωνα με αναλυτές που παρακολούθησαν το conference call, το στέλεχος της Motor Oil επισήμανε πως τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο εξακολούθησε να αυξάνεται η εγχώρια ζήτηση σε καύσιμα, παίρνοντας τη σκυτάλη από το τρίτο τρίμηνο, όταν ενισχύθηκε κατά 8,8%.
Με δεδομένο ότι η επιβολή lockdown τον περασμένο Νοέμβριο «βύθισε» τη ζήτηση, όπως είναι φυσικό τα νούμερα για το τρέχον δίμηνο είναι αισθητά καλύτερα από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε ο κ. Τζαννετάκης, η κατανάλωση καυσίμων κίνησης ανακάμπτει τόσο ισχυρά, που σταδιακά τείνει να ξεπεράσει και το 2019.
Πολύ εύρωστη μερισματική απόδοση
Όσον αφορά την εξέλιξη της κερδοφορίας του Ομίλου από το τέλος του τρίτου τριμήνου, σημείωσε πως παρέμεινε ισχυρή τον Οκτώβριο, παρουσιάζοντας μικρή εξασθένηση τον τρέχοντα μήνα. Αιτίες για την εξασθένηση είναι οι υψηλές τιμές του αργού, σε συνδυασμό με την ελαφρά μείωση των τιμών των προϊόντων.
Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή σχετικά με τη μερισματική πολιτική για φέτος, ο κ. Τζαννετάκης εξέφρασε την αισιοδοξία για το ύψος του μερίσματος, με δεδομένο ότι το 2021 ήταν μία πολύ καλή χρονιά για τη Motor Oil. Όπως πρόσθεσε ωστόσο, η προσέγγιση που θα ακολουθηθεί θα είναι πιο συντηρητική, εξαιτίας των ζημιών που παρουσίασε πέρυσι ο Όμιλος, αλλά και του υψηλού CAPEX φέτος.
Ξεκαθάρισε, πάντως, ότι η μερισματική απόδοση θα είναι «πολύ εύρωστη» (όπως είπε χαρακτηριστικά), σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα της μετοχής. Υπενθυμίζεται ότι η Motor Oil έχει προχωρήσει στη διανομή προμερίσματος για το 2021, ύψους 20 λεπτών ανά μετοχή.
Διακοπή κατανάλωσης φυσικού αερίου
Σε σχέση με το ενεργειακό κόστος, ο κ. Τζαννετάκης αποκάλυψε πως στο διυλιστήριο έχει διακοπεί πλήρως από την 1η Οκτωβρίου η κατανάλωση φυσικού αερίου, υποκαθιστώντας το αποκλειστικά με νάφθα και υγραέριο. Με δεδομένο ότι πρόκειται για δύο καύσιμα που παράγει η Motor Oil, ο Όμιλος είναι πιο προστατευμένος από τις έντονες διακυμάνσεις του κόστους που θα αντιμετωπίσουν άλλες εταιρείες.
Την ίδια στιγμή, μέσα στο τέταρτο τρίμηνο ομαλοποιούνται τα αποτελέσματα του κλάδου προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ο οποίος επλήγη από την άνοδο των χονδρεμπορικών τιμών, όπως συνέβη και με όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη λιανική αγορά ρεύματος, καθώς χρειάζεται χρόνος ώστε να μετακυλισθούν οι επιβαρύνσεις στους καταναλωτές. Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, από το πρώτο τρίμηνο του 2022 ο κλάδος προμήθειας θα έχει ανακτήσει πιο ισορροπημένη λειτουργία.
Όσον αφορά τις κεφαλαιουχικές δαπάνες για το επόμενο έτος, επισήμανε πως θα κινηθούν σε μικρότερα επίπεδα από το 2021, με δεδομένο ότι θα ολοκληρωθεί η νέα μονάδα κατεργασίας νάφθας. Από τη συνολική επένδυση, τα 190 εκατ. ευρώ αφορούν το 2021, ενώ τον επόμενο χρόνο θα δαπανηθούν τα εναπομέναντα 70 εκατ.
Στο μέτωπο των επενδύσεων σε ΑΠΕ, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι ολοκληρώνονται τα υπό κατασκευή αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 85 MW, ώστε ο Όμιλος να ενισχύσει στα 363 MW το χαρτοφυλάκιό τους σε εν λειτουργία έργα. Παράλληλα, εξετάζονται τα έργα που περιλαμβάνονται στο «πακέτο» αδειών συνολικής ισχύος 650 MW που απέκτησε ο Όμιλος, ώστε να ξεκινήσει η «ωρίμανση» των πιο υποσχόμενων πρότζεκτ. Προς το παρόν, ωστόσο, δεν υπάρχει κάποια επένδυση που να έχει οριστικοποιηθεί για κάποιον από τους υποψήφιους σταθμούς.