Στην κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, φαίνεται να καταλήγει ο διαγωνισμός εξπρές που πραγματοποίησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την «αποκατάσταση των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της Διώρυγας Κορίνθου», ύψους 32 εκατ. ευρώ.
Όπως πρόσφατα είχε αποκαλύψει το insider.gr, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου είχαν αποστείλει «πρόσκληση» σε ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και Μυτιληναίο, με την μορφή του κατ’ επείγοντος, ώστε να προσέλθουν σε διαπραγμάτευση με σκοπό την ανάθεση του έργου. Κατά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κρίνεται απολύτως αναγκαία και επείγουσα η αποκατάσταση των ζημιών στο πρανές από την πλευρά της Πελοποννήσου της Διώρυγας Κορίνθου (που ανήκει στην «ομπρέλα» της ΕΕΣΥΠ), προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής και απρόσκοπτη λειτουργία αυτής, το συντομότερο δυνατόν.
Όπως προκύπτει, στις 07-12-2021, στην επιτροπή διαπραγμάτευσης κατέθεσαν προσφορές οι τρείς κληθέντες οικονομικοί φορείς με προσφερόμενα ποσοστά έκπτωσης: ΑΒΑΞ 1%, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 2,7% και ΑΚΤΩΡ 3,59%. Από την επιτροπή ζητήθηκε από τους τρεις κληθέντες οικονομικούς φορείς να υποβάλουν στην επιτροπή διενέργειας της διαπραγμάτευσης νέες βελτιωμένες οικονομικές προσφορές, η «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» δεν συνέχισε στη διαδικασία, ενώ η ΑΒΑΞ έδωσε έκπτωση 1,24%, και η ΑΚΤΩΡ 4,47%. Με αποτέλεσμα, μετά τον έλεγχο των σχετικών εγγράφων και δικαιολογητικών, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης να εισηγηθεί εισηγείται την ανάθεση της εκτέλεσης των εργασιών στην «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ» με προσφερόμενο ποσό 24,65 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ 24%, που αντιστοιχεί σε μέση έκπτωση 4,47%.
Πρόκειται για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών που έχουν προκληθεί από κατολισθήσεις στην περιοχή με συνέπεια εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα η διώρυγα να μένει κλειστεί. Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, έχει εγκρίνει και τη σχετική δέσμευση κονδυλίων ύψους 32 εκατ. ευρώ για το έργο αυτό. Έχει προηγηθεί εκπόνηση σχετικής μελέτης που «έδειξε» το σχετικό κόστος των εργασιών.
Η Διώρυγα Κορίνθου αποτελεί γεωγραφικά έναν κόμβο επικοινωνίας μεταξύ του Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους και μαζί με την διώρυγα του Παναμά και του Σουέζ αποτελούν τις τρεις τεχνικές διώρυγες που υφίστανται στον κόσμο σήμερα.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρήθηκαν συχνές καταπτώσεις στο πρανές της Διώρυγας στην πλευρά της Πελοποννήσου και στην περιοχή του βιολογικού καθαρισμού, με αποτέλεσμα να έχει διακοπεί η λειτουργία αυτής.
Για την επαναλειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου απαιτείται άμεσα η εκτέλεση των εργασιών αποκατάστασης των ζημιών που έχουν παρουσιαστεί στα πρανή της Διώρυγας σύμφωνα με την οριστική μελέτη αυτών.
Ορισμένες εργασίες που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του έργου θα εκτελεσθούν υπό ειδικές συνθήκες, οι οποίες οφείλονται στην φύση του έργου και είναι μεγάλα ύψη πρανών (50-60m), απομάκρυνση προϊόντων εκσκαφών από την στέγη του πρανούς της Διώρυγας, δια μέσου εργοταξιακής οδού με κλίση 13%, μικρό πλάτος της διώρυγας (25m) για κίνηση των πλωτών μηχανημάτων για εκτέλεση εργασιών και μεταφοράς υλικών από την θάλασσα κ.λπ.