Συνδρομητική τηλεόραση: Εγκαταλείπουν οι Έλληνες το δορυφορικό πιάτο - Στροφή στις OTT υπηρεσίες

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Συνδρομητική τηλεόραση: Εγκαταλείπουν οι Έλληνες το δορυφορικό πιάτο - Στροφή στις OTT υπηρεσίες
Tο ποσοστό των συνδρομητών που παρακολούθησαν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης (OTT) στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 40,5% μέσα σε ένα περίπου έτος.

Εντατικές είναι οι διεργασίες των νέων διεθνών συνδρομητικών πλατφορμών που σχεδιάζουν να εκπέμψουν στη χώρα μας μέσα στο τρέχον έτος με κάποιες εξ αυτών να συνεχίζουν την αναζήτηση προσωπικού για την στελέχωση του εγχώριου γραφείου τους. Την ίδια στιγμή μάλιστα οι προοπτικές τους προδιαγράφονται λαμπρές, δεδομένου ότι οι Έλληνες στρέφονται όλο και περισσότερο στη συνδρομητική μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης (OTT), εγκαταλείποντας το παραδοσιακό δορυφορικό πιάτο.

Το παραπάνω προκύπτει από τα πρόσφατα στοιχεία για την αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης τα οποία δημοσιοποίησε η ΕΕΤΤ. Για την ακρίβεια από τους 1.110.281 συνδρομητές των βασικών εγχώριων παρόχων συνδρομητικού περιεχομένου που υπήρχαν στην Ελλάδα το α’ εξάμηνο του 2021, οι 348.786 ήταν εγγεγραμμένοι σε ΟΤΤ υπηρεσίες, αυξημένοι κατά 10,1% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020. Παρότι μάλιστα οι χρήστες της συνδρομητικής μέσω δορυφόρου (761.495) ήταν υπερδιπλάσιοι από τους συνδρομητές των ΟΤΤ υπηρεσιών καταγράφηκαν κατά 4,5% λιγότεροι από τους 797.007 που ήταν τον Δεκέμβριο του 2020.

Η τάση μάλιστα γίνεται αισθητή ήδη από τις αρχές του 2020. Από την σύγκριση του α’ εξαμήνου της πρώτης πανδημικής χρονιάς του 2020 με το δεύτερο εξάμηνο προκύπτει ότι οι συνδρομητές της συνδρομητικής μέσω δορυφορικού πιάτου μειώθηκαν κατά 4,4% (από 833.628 έπεσαν τις 797.007) ενώ εκείνοι των ΟΤΤ υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 27,7%.

Κάπως έτσι και δεδομένου ότι η συνδρομητική βάση στο σύνολό της παρουσίασε μικρές διαφοροποιήσεις (από τους 1.081.846 συνδρομητές στις αρχές του 2020 φτάσαμε τους 1.110.281 στα μέσα του 2021) προκύπτει ότι το ποσοστό των συνδρομητών που παρακολούθησαν μέσω δορυφορικού δικτύου μειώθηκε από τις αρχές του 2020 μέχρι τα μέσα του 2021 κατά 8,7. Στον αντίποδα το ποσοστό των συνδρομητών που παρακολούθησαν μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης (OTT) αυξήθηκε κατά 40,5% το ίδιο διάστημα. Να σημειωθεί ότι στα παραπάνω νούμερα δεν περιλαμβάνονται όσοι Έλληνες διατηρούν λογαριασμό σε διεθνείς πλατφόρμες όπως Netflix, Amazon Prime, Apple TV+ κ.ά.

Η στροφή των συνδρομητών σε OTT υπηρεσίες γίνεται εμφανής κι από τις επιδόσεις των εγχώριων παρόχων που ανακοινώνονται κατά διαστήματα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι μέσα σε έναν μόλις χρόνο από όταν η Cosmote TV λάνσαρε την Over the Top (OTT) πλατφόρμα της, σχεδόν 240.000 νοικοκυριά είχαν εγγραφεί σε αυτή. H άνοδος μάλιστα συνεχίζεται με την πλατφόρμα OTT να έχει σήμερα πάνω από 330.000 εγγεγραμμένους χρήστες. Αντιστοίχως θετική ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, και η ανταπόκριση των συνδρομητών στην EON TV, τη νέα OTT υπηρεσία που λάνσαρε προ μηνών η Nova σε πολύ ανταγωνιστική τιμή. Την άνοδο επισφραγίζουν ακόμα και οι επιδόσεις του ERTFLIX, της streaming πλατφόρμα της ERT, η οποία κατάφερε να εγγράψει τον Δεκέμβριο 6.339.696 επισκέψεις στην εφαρμογή της, αποκτώντας μια κάποια δυναμική.

Η εν λόγω τάση μάλιστα σε συνδυασμό με την ευρύτερη κινητικότητα που καταγράφεται στον κλάδο, χαρακτηρίζεται από παράγοντες της αγοράς ως προάγγελος αλλαγών κι ανακατατάξεων στο πεδίο της συνδρομητικής. Να θυμίσουμε ότι προ εβδομάδων ανακοινώθηκε κι επισήμως ότι έρχεται στην Ελλάδα η πολυσυζητημένη πλατφόρμα του Disney+, η οποία από την στιγμή που έκανε το ντεμπούτο της συναγωνίζεται επάξια το Netflix σε Αμερική και Ευρώπη. Αντίστοιχα «βαλίτσες» για Ελλάδα ετοιμάζει εδώ και καιρό και το HBO Max της Warner Media, με την εταιρεία να αναζητά μέχρι και σήμερα προσωπικό για να στελεχώσει την εγχώρια ομάδα της. Το ΗΒΟ Μax αναμένεται να εκπέμψει στην μικρή οθόνη κάποια στιγμή μέσα στο τρέχον έτος και μένει να φανεί αν θα ενσωματωθεί στην Over The Top συνδρομητική υπηρεσία τηλεόρασης της Vodafone, προσφέροντας πακέτα σε προνομιακή τιμή για τους καταναλωτές. Τέλος με ενδιαφέρον αναμένονται και ​​τα σχέδια ενοποίησης των συνδρομητικών υπηρεσιών των Nova Wind (ΕΟΝ TV και Wind Vision) τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν κατά πολύ την συνδρομητική βάση του νέου σχήματος.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια οι OTT υπηρεσίες προϋποθέτουν καλή σύνδεση στο Internet γεγονός που κάνει τις δορυφορικές λύσεις την μόνη επιλογή για τις απομακρυσμένες περιοχές, όπως οι νησιωτικές για παράδειγμα. Όλα τα παραπάνω βέβαια συνηγορούν στο συμπέρασμα ότι τελικό τοπίο δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί και οι συμφωνίες που έρχονται αναμένεται όχι μόνο να πολλαπλασιάσουν τις επιλογές των συνδρομητών αλλά και να διαταράξουν τις μέχρι τώρα ισορροπίες του εγχώριου τηλεοπτικού πεδίου.

Σημειωτεόν ότι από το 1,1 εκατ. συνδρομητές οι 600.000 συνδρομητές είναι της Cosmote (σύμφωνα με τα αποτελέσματα εννεαμήνου του 2021) και οι 463.494 της Nova σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2020. (318.629 συνδρομητές λιανικής και 144.865 χονδρικής). Ακολουθεί η Vodafone, oι συνδρομητές της οποίας φτάνουν τις 140.000 και τέλος η Wind Vision με περίπου 80.000 συνδρομητές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σκληρή μάχη προμηνύεται στη συνδρομητική τηλεόραση - Νέοι παίκτες αλλάζουν τις ισορροπίες 

Καταφθάνει στην Ελλάδα το καλοκαίρι το Disney+

Στην αντεπίθεση στη συνδρομητική περνά η Vodafone - Νέες συμφωνίες στα σκαριά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider