Στις μετοχές του Netflix και του Facebook - Meta έπεσαν τελευταία τα φώτα της δημοσιότητας και τα βλέμματα των επενδυτών μετά τα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν και την τεράστια πτώση που κατέγραψαν.
Η μετοχή του Netflix ήταν η πρώτη που κατέρρευσε κατά σχεδόν 50% από τα υψηλά 52 εβδομάδων φτάνοντας στα 351 δολάρια στις 26 Ιανουαρίου, ενώ έκτοτε δείχνει να έχει ανακάμψει μερικώς, φτάνοντας τα 400 δολάρια περίπου.
Μετά ακολούθησε η Meta Platforms μητρική της Facebook, όπου μετά τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε, «έσβησε» περίπου 230 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση σε μία μόλις συνεδρίαση. Επίσης, υποχώρησε προς τα επίπεδα που βρίσκονταν στις αρχές του 2020, «χάνοντας» μόνο το 40% περίπου από τα υψηλά 52 εβδομάδων, ενώ σε αντίθεση με το Netflix, δεν έχει δείξει σημάδια ανάκαμψης.
Κάπως έτσι το Marketwatch συγκρίνει τους δύο τίτλους βλέποντας αν έχει βάση μια αγορά σε μια από τις δύο, παρά τις ισχυρές επιφυλάξεις.
Netflix
Οι μετοχές του γίγαντα του streaming «χτυπήθηκαν» σε μεγάλο βαθμό λόγω της επιβράδυνσης της αύξησης των συνδρομητών που φάνηκε στα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου. Η εταιρεία πρόσθεσε κάτι λιγότερους από 8,3 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως, σημαντικά λιγότερους από τους 8,5 εκατ. συνδρομητές που έκαναν εγγραφή κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Ακόμη χειρότερα, το Netflix έκανε μια «οριακή καταστροφική» εκτίμηση για μόλις 2,5 εκατ. συνδρομητές για το τρέχον τρίμηνο, που σηματοδοτεί μια τεράστια πτώση από τους 3,98 εκατομμύρια που πρόσθεσε το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη, τα κέρδη ανά μετοχή διέλυσαν τις προσδοκίες των αναλυτών φτάνοντας στα 1,33 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για μόλις 82 σεντς.
Όπως επισημαίνει το Marketwatch εδώ και καιρό γίνεται ορατή η απειλή του κορεσμού της αγοράς και του ανταγωνισμού που επηρεάζουν την ανάπτυξη του Netflix. Σύμφωνα με τους δείκτες αποτίμησης το forward P/E είναι στο 36,9x και το forward price/sales περίπου στο 5,5x. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της, η Walt Disney κινείται περίπου στο 30,4x και 3,6x αντίστοιχα, έχοντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο brand, τα θεματικά πάρκα και προϊόντα που μπορούν να αποτελέσουν ισχυρούς μοχλούς κίνησης για τη μετοχή.
Η Wall Street παραμένει δύσπιστη γύρω από τη Netflix για το αν αρκούν μερικά νέα καλά show. Για μια μετοχή που έχει προσδιοριστεί εδώ και καιρό από μια συνεχή ανάπτυξη, θα μπορούσε να αποτελέσει μια δυνατή αφύπνιση για τους επενδυτές εάν το Netflix έχει γίνει μια ώριμη εταιρεία που απλώς εξαρτάται από αυτό που ήδη έχει.
Facebook - Meta
Το Meta Platforms «χτυπήθηκε» μετά από ένα καταστροφικό σετ αποτελεσμάτων για το τέταρτο τρίμηνο που οδήγησε τις μετοχές σε πτώση άνω του 20% μέσα σε μια συνεδρίαση. Οι καθημερινές μετρήσεις ενεργών χρηστών στο κορυφαίο δίκτυο Facebook, αυξήθηκαν μόλις 5% από ένα χρόνο πριν, σε 1,93 δισ., λιγότερο από το στόχο των 1,95 δισ.
Παράλληλα, η εταιρεία δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τους χρήστες που δημιουργούν πολλαπλούς λογαριασμούς στο Facebook. Αυτό κάνει πολλούς να αναρωτιούνται εάν οι αριθμοί χρηστών του είναι τεχνητά διογκωμένοι και οι απογοητευτικοί αριθμοί είναι στην πραγματικότητα αρκετά χειρότεροι. Επιπλέον, οι ανησυχίες για το απόρρητο μπορεί να επανέλθουν...
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, υπήρξαν αναφορές ότι κάτι τόσο απλό, όπως μια αλλαγή στις ρυθμίσεις απορρήτου του iPhone μπορεί να εξαφανίσει 10 δισ. δολάρια από τα κέρδη της φέτος. Στη συνέχεια, υπήρξε η κίνηση «απειλής» για αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω των κορυφαίων δικτύων, Facebook και Instagram λόγω των τοπικών κανονισμών απορρήτου στο Διαδίκτυο. Φυσικά όπως αναφέρει το Marketwatch, αυτό το είδος συζητήσεων και απειλών δεν θα κάνουν τους ρυθμιστές ή τους νομοθέτες να υποχωρήσουν...
Δεν είναι υπερβολή σύμφωνα με το Marketwatch ότι η Meta αντιμετωπίζει υπαρξιακές απειλές για την πλατφόρμα της στο Facebook. Ακόμη και οι εργαζόμενοι το γνωρίζουν αυτό και οι ταλαντούχοι τεχνικοί φέρεται να απαιτούν ένα «brand tax» για να πάνε να δουλέψουν στη Meta στο τρέχον περιβάλλον, φοβούμενοι ότι θα έχουν ένα μαύρο στίγμα στο βιογραφικό τους.
Το Netflix μπορεί να μην είναι τέλειο. Ωστόσο, δεδομένων των απειλών για τις πλατφόρμες Meta, το Marketwatch δείχνει πιο διατεθειμένο να δώσει στον γίγαντα του streaming το πλεονέκτημα της αμφιβολίας συγκριτικά με μια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων. Το Netflix εξακολουθεί να φαίνεται να είναι τουλάχιστον η ίδια βασική πλατφόρμα, αν και αντιμετωπίζει τις πιέσεις του κορεσμού της αγοράς και του σκληρού ανταγωνισμού.
Φωτογραφία: Getty Images/Ideal Image