Πώς η οικονομία της παραγωγής μπορεί να συνδεθεί με την οικονομία της φιλοξενίας – Τα οφέλη

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς η οικονομία της παραγωγής μπορεί να συνδεθεί με την οικονομία της φιλοξενίας – Τα οφέλη
Πώς μπορούν να συνδεθούν δύο σημαντικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας και ποιες θα είναι οι συνέργειες. Τι δηλώνουν στελέχη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑΔΙ-ΚΑ ΜΑΣ και ποιες οι στοχεύσεις της πρωτοβουλίας που μετρά ήδη δέκα χρόνια ζωής.

Τα αμοιβαία και πολλαπλασιαστικά οφέλη που δύνανται να προκύψουν για την ελληνική οικονομία από την ουσιαστική σύνδεση δύο πολύ σημαντικών κρίκων της, της παραγωγής και της φιλοξενίας, εξετάστηκαν από τους αρμόδιους φορείς σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στην Κρήτη.

Όπως τόνισαν οι συμμετέχοντες, οι συνέργειες που μπορούν να προκύψουν, έχουν τη δυνατότητα να επιδράσουν θετικά στο ισοζύγιο της χώρας, καθώς και στην καθιέρωση της ελληνικής ταυτότητας της φιλοξενίας στους επισκέπτες της Ελλάδας.

«Η Ελλάδα δεν έχει δει επισταμένα το θέμα της παραγωγικής ανασυγκρότησης»

«Η σύνδεση της παραγωγής με τη φιλοξενία συνιστά μια μεγάλη ευκαιρία», εκτίμησε ο καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεώργιος Μπάλτας, αναγνωρίζοντας πως η Ελλάδα είναι υποδειγματική σε ό,τι αφορά τον κλάδο του τουρισμού, παρέχοντας ένα πολύ υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και διαθέτοντας μια τεράστια παράδοση στη φιλοξενία, ωστόσο σαν χώρα «δεν έχει δει επισταμένα την παραγωγική ανασυγκρότηση που συνιστά ένα πολύ σοβαρό θέμα».

Σύμφωνα με τον καθηγητή, «ο επισκέπτης που έρχεται στην Ελλάδα επιδιώκει πλέον να βιώσει μια ολιστική εμπειρία, η οποία να περιλαμβάνει και τη γνωριμία του με τα υψηλής διατροφικής αξίας ελληνικά προϊόντα. «Τα τοπικά προϊόντα μπορούν να οδηγήσουν τον επισκέπτη στον τόπο παραγωγής τους, καθιστώντας την εμπειρία ένα βίωμα. Με αυτόν τον τρόπο η παραγωγή μπορεί να στηρίξει την παραγωγή», τόνισε ο κ. Μπάλτας, προσθέτοντας πως ένα ακόμη ατού της χώρας είναι οι αξιόλογες και καινοτόμες μεταποιητικές επιχειρήσεις που διαθέτει.

Όπως ανέφερε ο καθηγητής, οι απαιτήσεις των καταναλωτών έχουν πλέον αλλάξει. Αυτό που επιδιώκουν σήμερα είναι η ιδιαιτερότητα, αλλά και η γνησιότητα. Μόλις το βρουν, μπορούν να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της φήμης, μέσω της δυνατότητας που παρέχουν τα social media.

«Οι ελληνικές επιχειρήσεις ενώνουν δυνάμεις»

«Η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα με αδύναμη οικονομία που καταναλώνει περισσότερο από ότι παράγει. Υπάρχει όμως απάντηση: Οι ελληνικές επιχειρήσεις ενώνουν δυνάμεις, προτάσσοντας το ‘εμείς’ έναντι του ‘εγώ’, αναζητώντας σημαντικές συνέργειες», σχολίασε, από την πλευρά του ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Διευθυντής Εξαγωγών και Μάρκετινγκ της Agrino, Άγις Πιστιόλας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ανάγκη από συνέργειες τόσο στην Ελλάδα, όσο και εκτός συνόρων, προκειμένου να κατακτήσουν σημαντικές αγορές του εξωτερικού.

Ο κ. Πιστιόλας εξέφρασε την πεποίθηση πως τα προϊόντα που δημιουργούνται και παράγονται από τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι ένας πραγματικός εθνικός πλούτος, με τη χώρα να έχει ανάγκη από την «προώθηση του επιχειρηματικού και παραγωγικού της πολιτισμού».

Για να επιτευχθεί ωστόσο ο ανωτέρω στόχος χρειάζεται συνεχής βελτίωση των υποδομών της Ελλάδας, ώστε η χώρα να μπορεί να εξάγει τα προϊόντα της. «Με τον τουρισμό και τις εξαγωγές μπορείς η Ελλάδα να πάει μπροστά», τόνισε ο κ. Πιστιόλας.

«Όταν τα προϊόντα παράγονται στην Ελλάδα εξασφαλίζεται επάρκεια και έλεγχος του κόστους»

«Όταν τα προϊόντα παράγονται στην Ελλάδα εξασφαλίζεται επάρκεια και έλεγχος του κόστους», σχολίασε, με τη σειρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Vitex, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Αρμόδιος Γιαννίδης.

Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται «ήθος», αλλά και πρόσβαση στην καινοτομία, ενώ εξήγησε τη σημασία της χημικής βιομηχανίας, τονίζοντας πως δύναται να διαμορφώσει τη λειτουργία πληθώρας επιχειρήσεων.

Η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

Η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ συμπληρώνει ήδη δέκα χρόνια ζωής. Η ιστορία της ξεκινά τον Μάρτιο του 2012, στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, όταν μια ομάδα ανήσυχων Ελλήνων Επιχειρηματιών άρχισε να συζητά την προοπτική δημιουργίας ενός ζωντανού, κοινού χώρου έκφρασης και δράσης.

H πρωτοβουλία απαρτίζεται από ελληνικές παραγωγικές-μεταποιητικές εταιρείες που επιλέγουν, παρά τις αντιξοότητες και τις δυσχέρειες της αγοράς, να διατηρούν το κέντρο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων στη χώρα μας και κατά πλειοψηφία ανήκουν σε ιδιώτες επιχειρηματίες-παραγωγούς που και εκείνοι, ως φυσικά πρόσωπα, έχουν τη φορολογική και επιχειρηματική τους έδρα στην Ελλάδα. Το όραμα για ανάταση της ελληνικής οικονομίας και η ενίσχυση της φωνής της εγχώριας επιχειρηματικότητας αποτελούν κοινό αξιακό υπόβαθρο των επιχειρήσεων της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, για αυτό και οι εταιρείες γίνονται «συναγωνιστές» και συνεργάζονται εντός κι εκτός συνόρων, ακόμα κι εάν δραστηριοποιούνται σε παρεμφερείς κλάδους της αγοράς.

Η υψηλή προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην οικονομία οι εταιρείες - μέλη της πρωτοβουλίας, πιστοποιείται από την EUROCERT, τον ελληνικό ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης.

Η πρωτοβουλία λειτουργεί σαν ένας χώρος συνεργειών και σαν μια κοινότητα εξωστρεφών παραγωγικών επιχειρήσεων, που μπορεί να ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια από τον κλάδο της αγροδιατροφής, ωστόσο πλέον έχει επεκταθεί σημαντικά. Χωρίς να δηλώνει ενάντια σε κανένα άλλο επιχειρηματικό σχήμα στη χώρα, η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ γίνεται ο «πρεσβευτής» των ελληνικών προϊόντων που προορίζονται για όλους τους Έλληνες και όχι μόνο.

Στην πρωτοβουλία σήμερα συμμετέχουν περί τις 70 αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ ο κατάλογος ολοένα και μεγαλώνει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider