Με ούριο άνεμο αναμένεται να πλεύσει φέτος η κρουαζιέρα, επιστρέφοντας σταδιακά στην κανονικότητα μετά από δύο δύσκολες πανδημικές χρονιές. Το παραπάνω επεσήμαναν τα στελέχη της Celestyal Cruises, σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες, τονίζοντας ότι η ζήτηση - η οποία αυξάνει καθώς πλησιάζουμε στο καλοκαίρι, αναπτερώνει τις ελπίδες για ανάκτηση μεγάλου μέρους των μεγεθών του 2019.
Οι επιδόσεις του 2021 και οι στόχοι για το 2022
Ειδικότερα, όπως επεσήμαναν τα στελέχη της Celestyal Cruises, τις δύο τελευταίες εβδομάδες οι κρατήσεις έχουν φτάσει να αντιπροσωπεύουν το 64% του 2019, προοικονομώντας ήδη μια πολύ καλύτερη χρονιά σε σχέση με πέρυσι.
Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία πραγματοποίησε πέρυσι κρουαζιέρες από τα μέσα Ιουνίου έως και τα τέλη Αυγούστου, σημειώνοντας ικανοποιητική πληρότητα της τάξης του 57%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τον μέσο όρο άλλων εταιρειών που δραστηριοποιήθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα στην περιοχή. Χώρες - τροφοδότες για την εταιρεία αποτέλεσαν οι ΗΠΑ, τα Βαλκάνια, η Ελλάδα, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία και η Κύπρος. Συγκεκριμένα, το 67,3% των επισκεπτών της Celestyal, η οποία πραγματοποίησε 146 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια, προερχόταν από την Ελλάδα και γειτονικές χώρες, το 19,4% από κοντινές αγορές και το 13,3% από μακρινές αγορές. Συνολικά η εταιρεία εξυπηρέτησε 14.330 ταξιδιώτες, εκ των οποίων το 8% ήταν solo, με τις δαπάνες τους στα λιμάνια (προσέγγισης και home port) να ανέρχονται σε 15 εκατ. ευρώ. Μόνο σε δυόμισι μήνες δραστηριοποίησης το 2021 η συνολική συμβολή της Celestyal Cruises στην εθνική οικονομία άγγιξε τα 26 εκατ. ευρώ, €11εκ. σε ετήσιες άμεσες λειτουργικές δαπάνες και σε €15εκ. σε ετήσιες δαπάνες επισκεπτών σε λιμάνια από-επιβίβασης.
Για φέτος η εταιρεία αναμένει ότι θα ανακτήσει μεγάλο μέρος των μεγεθών προ πανδημίας, εκτιμώντας ωστόσο ότι η πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα, η ανάκτηση δηλαδή του 100% των μεγεθών του 2019, θα έρθει το 2023. Στις φετινές προκλήσεις μάλιστα, δεν συγκαταλέγεται αποκλειστικά η υγειονομική κρίση, η οποία δεν έχει εκλείψει, αλλά και ο πόλεμος της Ουκρανίας, ο οποίος έχει αυξήσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος λόγω της ανόδου των τιμών σε καύσιμα και προμήθειες.
Ενισχυτικά στην καλή φετινή πορεία αναμένεται να λειτουργήσει και η στρατηγική απόφαση της Celestyal να χρησιμοποιήσει ως λιμάνια απο-επιβίβασης (home port) εκτός από αυτό του Πειραιά και αυτό του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης.
Ο στόχος της προαναφθείσας απόφασης είναι διττός. «Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης αφενός θέλουμε να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους ταξιδιώτες από την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια κι αφετέρου να αναπτύξουμε κι άλλους προορισμούς στην Ελλάδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Κουμπενάς, γενικός διευθυντής Επιχειρήσεων της Celestyal Cruises και πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). «Επιδίωξή μας είναι να επεκταθούμε σε προορισμούς που μπορούν να “δουλέψουν” και τον χειμώνα, δηλαδή μεγάλα λιμάνια τα οποία μπορούν να επισκεφθούν τα πλοία, λόγω της ανεπάρκειας των υποδομών στα μικρότερα λιμάνια του νοτίου Αιγαίου. Η Θεσσαλονίκη προσφέρεται γι' αυτό δεδομένης και της βελτιωμένης αεροπορικής σύνδεσης της πόλης με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς» συμπλήρωσε.
Η εν λόγω απόφαση απέφερε καρπούς ήδη από πέρυσι, πετυχαίνοντας να εξοικειώσει ακόμα και τους Έλληνες με την κρουαζιέρα. «Η προσέγγιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, έφερε σημαντική αύξηση των Ελλήνων που αποφάσισαν να ταξιδέψουν με την Celestyal πέρυσι» ανέφεραν χαρακτηριστικά τα στελέχη της επιχείρησης τονίζοντας ότι οι Έλληνες που ταξίδεψαν πέρυσι με τη Celestyal αντιπροσώπευαν το 27% του συνολικού αριθμού των τουριστών που επέλεξαν την εταιρεία όταν την προ πανδημική χρονιά του 2019 αντιπροσώπευαν μόλις το 10%.
Όσο για το λιμάνι του Λαυρίου, επιλέχθηκε λόγω της καλής σύνδεσής τους, που επιτρέπει την προσέλκυση ταξιδιωτών τόσο από τα Βαλκάνια όσο και από παραδοσιακές αγορές, και λόγω των ικανοποιητικών λιμενικών τελών, όπως εξήγησε ο εμπορικός διευθυντής της Celestyal Cruises. «Το να γίνει home port του λιμάνι του Λαυρίου περιλαμβανόταν εδώ και χρόνια στα σχέδια της εταιρείας καθώς η αποκλειστική χρήση του επιβατικού λιμενικού σταθμού για τις μέρες που η εταιρεία θα έχει αναχώρηση και άφιξη θα εξασφαλίσει μια βελτιωμένη και ταχύτερη εμπειρία επιβίβασης και αποβίβασης» συμπλήρωσε ο κ. Κουμπενάς.
Στρατηγική προτεραιότητα η ανανέωση του στόλου
Στις στρατηγικές προτεραιότητες της Celestyal περιλαμβάνεται για την συνέχεια και η ανανέωση του στόλου της. Για το λόγο αυτό μάλιστα και σε στόχο να αντιμετωπίσει τις οικονομικές επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, η εταιρεία σύναψε ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο συμφωνία με το αμερικανικό fund Searchlights Capital Partners, το οποίο πλέον είναι μέτοχός της.
Οπως τόνισε ο Leslie Peden, η εταιρεία αυτή την περίοδο αξιολογεί κάποια πλοία «αλλά μέχρι την ολοκλήρωση του due diligence, δεν μπορούν να αναφερθούν περισσότερες λεπτομέρειες». Στόχος ωστόσο είναι η ανανέωση του στόχου να βελτιώσει και το μείγμα των προσφερόμενων δωματίων, δεδομένου ότι καταγράφεται ισχυρή ζήτηση για καμπίνες με μπαλκόνι και σουίτες.
Να θυμίσουμε ότι η Celestyal Cruises, η βραβευμένη και αναγνωρισμένη, ως η νούμερο ένα επιλογή κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά και την Ανατολική Μεσόγειο, ξεκινά δυναμικά τις κρουαζιέρες τριών και τεσσάρων διανυκτερεύσεων στις 18 Απριλίου με το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal, τις οποίες θα συνεχίσει από τις 29 Απριλίου το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia. Την ίδια ημερομηνία το Celestyal Crystal αναλαμβάνει τις κρουαζιέρες επτά διανυκτερεύσεων. «Ξεκινάμε με ενθουσιασμό σε δύο περίπου εβδομάδες πιο σίγουροι και ανανεωμένοι, γνωρίζοντας καλά ότι προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες κρουαζιέρας και έναν μοναδικό τρόπο να εξερευνήσουν οι επισκέπτες μας την Ελλάδα, τα νησιά και τον πολιτισμό της. H Celestyal Cruises διαθέτει ανεκτίμητη εμπειρία και γνώση για την ελληνική κρουαζιέρα και στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κρις Θεοφιλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises.