Δυναμικό «μπάσιμο» στην αγορά της ηλεκτροκίνησης σχεδιάζει η ιαπωνική Honda Motor καθώς ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σκοπεύει να επενδύσει 64 δισ. δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη την επόμενη δεκαετία, θέτοντας έναν φιλόδοξο στόχο να κυκλοφορήσει 30 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως έως το 2030.
Στους στόχους της εταιρείας περιλαμβάνεται επίσης η παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως έως το 2030. Η στρατηγική της Honda σηματοδοτεί μια κίνηση ανάκτησης εδάφους στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπου η Tesla ηγείται και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από τις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες ανταγωνίστριες εταιρείες.
Ηλεκτρικά ή υβριδικά;
Η Honda και άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επισημάνει εδώ και καιρό ότι ακόμα και όταν γίνουν ηλεκτροκίνητες, δεν θα εγκαταλείψουν την παλαιότερη, υβριδική τεχνολογία.
«Σε καμία περίπτωση αυτό δεν είναι το τέλος των υβριδικών και η αντικατάσταση όλων των υβριδικών με ηλεκτρικά», είπε σε μια παρουσίαση ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe. «Θα αναπτύξουμε τα τρέχοντα υβριδικά μας και θα τα χρησιμοποιήσουμε ως όπλο στην επιχείρησή μας». Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης των 8 τρισ. γιεν ή 64 δισ. δολαρίων θα είναι σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και λογισμικού. Αυτό περιλαμβάνει περίπου 43 δισ. γιεν για την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης, με στόχο να ξεκινήσει την άνοιξη του 2024.