Υπ. Υποδομών: Γιατί θεωρείται σημαντική η σύνδεση του ΒΟΑΚ με λιμένα Σούδας και αεροδρόμιο Χανίων

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπ. Υποδομών: Γιατί θεωρείται σημαντική η σύνδεση του ΒΟΑΚ με λιμένα Σούδας και αεροδρόμιο Χανίων
Ποια θα είναι τα οφέλη της οδικής Σύνδεσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με το Λιμένα Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης».

Τις διαδικασίες ωρίμανσης για ένα έργο που κρίνεται ως σημαντικό και αναγκαίο για την Κρήτη και ειδικότερα την ευρύτερη περιοχή των Χανίων προωθεί το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών.

Ο λόγος για το project «ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑ ΣΟΥΔΑΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΧΑΝΙΩΝ», για το οποίο μάλιστα αναζητάει και τεχνικό σύμβουλο που θα προχωρήσει τις σχετικές διαδικασίες για την εκπόνηση των συγκοινωνιακών και υδραυλικών μελετών, για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Το έργο είναι μεγάλης σημασίας για την Κρήτη καθώς θα μπορέσει να υπάρξει άνετη, γρήγορη και ασφαλής σύνδεσης του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου του νησιού με τον νέο αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα σε εξέλιξη είναι και διεργασίες για την κατασκευή συνδετήριου άξονα που θα συνδέει και το νέο αεροδρόμιο Καστελίου (Ηράκλειο) με το ΒΟΑΚ.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, το έργο της οδικής Σύνδεσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με το Λιμένα Σούδας και τον Αερολιμένα Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», θα βελτιώσει σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες σύνδεσης του Αερολιμένα Χανίων.

Επίσης, η νέα οδός εκτός από την προφανή εξυπηρέτηση του αερολιμένα, θα συμβάλει και στην βελτιστοποίηση της διακίνησης επιβατών, αφού το νέο οδικό τμήμα θα παραλαμβάνει κυκλοφοριακούς φόρτους από την μετακίνηση προσώπων και αγαθών μεταξύ Χανίων, Σούδας και Ακρωτηρίου καθώς και της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου.

Το project, εδώ και καιρό, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει χαρακτηριστεί ως έργο «Εθνικού επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού». Οι μελέτες του έργου εκπονούνται με μέριμνα της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών με στόχο την υποβολή ΜΠΕ για την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για την υλοποίηση του υπόψη έργου. Πάντως, αν και έχουν κυκλοφορήσει κάποια σενάρια για το κόστος του έργου (π.χ. περί τα 50 εκατ. ευρώ), να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένες σαφείς πληροφορίες για τον προϋπολογισμό ή την πηγή χρηματοδότησης.

Έτσι κι αλλιώς στην Κρήτη πραγματοποιούνται μεγάλα έργα υποδομών σε όλα τα μέτωπα (οδικά, αεροδρόμια, ενέργεια κ.α.) τα οποία θα έχουν αντίκτυπο και σε άλλους τομείς (τουρισμό, μεταφορά προϊόντων κ.λπ.). Κατά συνέπεια, στο υπουργείο θέλουν να προχωρήσουν διαδικασίες ώστε σε βάθος χρόνου ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (σημειώνεται ότι θα τεθεί υπό κατασκευή με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών) να «κουμπώσει» με δύο βασικές υποδομές, με το λιμάνι της Σούδας που έχει και ευρύτερο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και τον αερολιμένα Χανίων που επίσης εκσυγχρονίζεται.

;Oσον αφορά στο αντικείμενο της προτεινόμενης σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, αφορά την υποβοήθηση της Δ/νσης Οδικών Υποδομών στην εκπόνηση:

α) αναγνωριστικής μελέτης οδοποιίας [κύρια λύση αρτηρίας μήκους ~14 χλμ + μία εναλλακτική λύση],

β) προμελέτη του οδικού έργου [συμπεριλαμβανομένου του δικτύου καθέτων οδών και οδικών τμημάτων σύνδεσης αρτηρίας με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο], και

γ) προμελέτη των υδραυλικών έργων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΒΟΑΚ – Ζεύξη Σαλαμίνας: Τα «ανοιχτά» ζητήματα σε δύο οδικές παραχωρήσεις ύψους 2 δισ. ευρώ – Εν αναμονή περιβαλλοντικών φακέλων

gazzetta
gazzetta reader insider insider